Autor |
Wiadomość |
simon68
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 64 Skąd: oświęcim
|
Wysłany: 2015-10-11, 08:59 [D3 05 4.2MPI
] jak często dolewacie płyn hamulcowy
|
|
|
pytanie jak w temacie z ciekawości, czy musicie uzupełniać w swoich furach płyn hamulcowy ? pytam temu że ja teraz musiałem a wycieków zero w VAG w blokach ciśnienie stoi w miejscu nie spada ( jako potwierdzenie braku nieszczelności), wiadomo klocki tracą na grubości, ale czy aż tyle że zbiorniczek zalany pod max nie wystarczy jako bufor ? |
|
|
|
|
|
|
|
Lolek84
Użytkownik
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40 Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-10-11, 09:01
|
|
|
musi wystarczyć, płyn się wymienia, nie dolewa. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-10-11, 09:03
|
|
|
w żadnym swoim aucie nie dolewałem, wymiana owszem ale nidy nie zdażyło mi się dolewać.
Jak ubywa to 100% gdzieś ucieka innej możliwości nie ma |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-11, 09:13
|
|
|
Olej troszke z silnika może ubyć,nawet chłodziwo może odparować ale niewiele. Ale takie płyny jak hamulcowy,Oleje ASb i dyfrów nie mają prawa znikać same z siebie. |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-10-11, 10:18
|
|
|
albo masz koniec wszystkich klocków i dlatego spadł poziom jak wyszły tłoczki |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-11, 10:31
|
|
|
Arthur napisał/a: | albo masz koniec wszystkich klocków i dlatego spadł poziom jak wyszły tłoczki |
I o to właśnie chodzi.
Ogólnie płyn układu hamulcowego, nie ma prawa odparować z kolei pięknie przyjmuje wodę do swojego środowiska i należy go regularnie wymieniać by uchronić korozję układu wewnątrz.
Podstawową zasadą zmniejszania się ilości płynu hamulcowego jest jego ubytek ze zbiorniczka, ale wypełnia on zaciski hamulcowe które nadrabiają ubytek klocków hamulcowych.
Jesli ten ubytek jest systematyczny to wielce prawdopodobne, że jest gdzieś nieszczelność w układzie hamulcowym ( pęknięty wężyk, cieknący cylinderek, uszkodzona pompa, przetarty przewód hamulcowy miedziany, uszkodzony odpowietrznik itp. )
Udaj sie do mechanika niech dobrze zweryfikuje stan układu i obejrzy pod kontem uszkodzeń.
Tego stanu rzeczy nie wolno lekceważyć, teraz ubywa ale może dojść do awarii w momencie kiedy naprawdę będziesz go potrzebował. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-10-11, 11:35
|
|
|
simon68, sprawdź czy w zaciskach nie ma napuchniętych gumek osłaniających na tłoczkach. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2015-10-15, 07:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
simon68
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 64 Skąd: oświęcim
|
Wysłany: 2015-10-12, 07:51
|
|
|
Pany znam się trochę na tym lecz nie wiem tylko jaki jest bufor zbiorniczka, czyli czy wystarcza od momentu jak wsio klocki nowe do ich zużycia, wiadomo tłoczki wtedy są mocniej otwarte więc z automatu więcej w nich płynu mniej w zbiorniczku, pod autem sucho wszędzie sucho więc temu pytam.
Nic dla pewności trza będzie przepatrzeć wszystko po kolei....
dodam tylko że klocki był robione zeszły rok wiec pewnie za niedługo ich czas na zmianę. |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-13, 06:46
|
|
|
Miałem identyczną sytuację jak simon tydzień temu. Podczas jazdy pod górkę wyskoczyło czerwone ostrzeżenie o braku płynu hamulcowego. Faktycznie, płynu było na poziomie minimum. Problem pojawił się po trasie 800km na autostradzie z jazdą z ACC. Nie wiem czy tak jest we wszystkich D3 ale u mnie ACC ma tendencje do podjeżdżania do auta z przodu i dosyć intensywnego hamowania. Potem wiadomo, wyminięcie, dojechanie do kolejnego auta, znowu hamowanie... Na A2 w godzinach popołudniowych jadąc na ACC jest naprawdę ostre wachlowanie hamulcami. Stad moja teoria, że to jednak zużyte klocki/tarcze spowodowały wystąpienie ubytku płynu.
Wczoraj na podnośniku były sprawdzane hamulce i wycieków brak. Dodam, że nie wiem jaki stan płynu hamulcowego był wcześniej. |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-10-16, 10:31
|
|
|
zdejmij tylne silniczki recznego bo w nich moze byc pełno płynu jesli oring puszcza na śrubie która zaciska tłoczek. |
|
|
|
|
|
|
|
|