Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI/LPG ] Nietypowe zachowanie zawieszenia  
Autor Wiadomość
dms13 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 45
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-10-01, 23:14   [D3 05 4.2MPI/LPG ] Nietypowe zachowanie zawieszenia

Problem polega na samoczynnym, bez potrzeby podnoszeniu się tyłu auta.

Komputer pokazywał błędy:

01770 - Temperature Sensor for Level Control Pump/Compressor (G290)
007 - Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 11100111
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 4
Reset counter: 169
Mileage: 274140 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.08
Time: 06:46:32

01780 - Sensor for Vehicle Leveling
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 208
Mileage: 274286 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.24
Time: 08:02:40

01400 - Suspension Level Control
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 206
Mileage: 274286 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.24
Time: 08:08:42

Po dokonaniu adaptacji zawieszenia z błędów został tylko ten pierwszy.

Autem jeżdżąc po mieście 9 krótkie odcinki ) jeździ się normalnie, zawieszenie dobrze wybiera nierówności, ale podczas jazdy na trasie już nie jest tak pięknie, auto zaczyna sobie podnosić tył i to do poziomu maksymalnego, wychodzi, że jest to wyżej niż w pozycji LIFT, ale tylko sam tył, przód dalej jest w pozycji ustawionej na wyświetlaczu, czyli automat. Przekaźnik działa poprawnie.

Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania zawieszenia
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6711
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-02, 08:51   

Wyglada jak to co u mnie bylo. Zaworek spustowy sie przycinal i tyl zawieszenia sie nie opuszczal sie na jednym amorku.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
zegar 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-02, 13:11   

Masz tez błąd od przegrzania kompresora.
Albo masz nieszczelności w układzie, albo kompresor ma już policzone dni i nie może dobic cisnienia, albo tylko czujnik temperatury. Jeśli to ostatnie to koszt około 100 zl na allegro
_________________
Historia pojazdu po VIN - PW
 
 
dms13 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 45
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-10-03, 07:35   

Witajcie

Cały weekend poszedł na sprawdzanie auta kawałek po kawałku i wszystko wygląda na sprawne, przekaźnik, pompa która chodzi cicho i nabija swoje ciśnienie, po prostu książkowo, poza czujnikiem poziomowania na tylnym prawym wahaczu. Mam nadzieję, że to on był winny. Ktoś ( czytaj gazownik zakładający gaz ) podnosząc autko, żeby zamontować wlew gazu nie zauważył, że po opuszczeniu ramię czujnika znalazło się po stronie koła a nie dyferencjału. Zrobiłem kolejną adaptację zawieszenia, na razie bez błędów muszę sypnąć się gdzieś dalej, żeby potwierdzić, czy pacjent został uleczony. Na pewno teraz po przestawieniu w tryb lift autko książkowo idzie do góry, a na dynamic opada też o zadaną wartość, a nie jak wcześniej, że tył opadał na maxa, aż koła chowały się w nadkola.
 
 
Piotrek78. 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 46
Dołączył: 05 Wrz 2023
Posty: 11
Skąd: Forum
Wysłany: 2023-09-28, 11:28   

Witam szanowne grono. Od niedawna jestem posiadaczem A8 D3 4.2 MPI. moja sprawa dotyczy zawieszenia. Po zakupie wszystko śmigało jak należy. Podnosiła się,poziomowała się jak należy,ale przyszedł czas podnieść ją na podnośniku,oczywiście tryb podnośnika został załączony. posprawdzałem wtyczki czujników poziomowania bo był owy błąd i po nocy ku mojemu zaskoczeniu patrzę,a tuleży cały przód. Po odpaleniu ciężko się podnosiła czasem,a czasem chwilę i szła do odpowiedniej pozycji. Teraz patrzałem po podłączeniu VCDS-a kompresor daje po odpaleniu 6,81 bara co wiem,że to za mało ,powinien dawać 14 barów. co dziwne pokazywało mi nieszczelność układu, psikałem na miechy i przewody i rozdzielacz i nigdzie nie widać bombelków. Wczoraj wyciągnełem filterek przed kompresatorem. Po odpaleniu poszła do góry prawidłowo i stała dość długo i nic się nie opuściła.Postawiłem ją na noc i rano przód siedzi . po dwóch próbach napompowała i do teraz trzyma ciśnienie,przed wykasowaniem błędów pokazywało 01583 i 01780,ale co zaobserwowałem podczas jazdy z kompem na blokach pomiarowych kompresor daje na poczatku 6.81 barai po przejechaniu 3 km dopiero pokazywał wartość 10.14 bara i co mnie dziwi,że dość czesto się załancza.Teraz pytanie czy może być wadliwy kompresor i przez kompresor może się opuszczać tylko przód i czy bedzie wina przekażnika 314,czy ktoś miał takie objawy? Nie chcę kupować wszystkiego pokolei bo to jest metoda prób i błedów. Pomóżcie koledzy.Z g óry dziękuję i pozdrawiam
_________________
Piotrek
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 293
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-09-28, 12:13   

Piotrek78. napisał/a:
Witam szanowne grono. Od niedawna jestem posiadaczem A8 D3 4.2 MPI. moja sprawa dotyczy zawieszenia. Po zakupie wszystko śmigało jak należy. Podnosiła się,poziomowała się jak należy,ale przyszedł czas podnieść ją na podnośniku,oczywiście tryb podnośnika został załączony. posprawdzałem wtyczki czujników poziomowania bo był owy błąd i po nocy ku mojemu zaskoczeniu patrzę,a tuleży cały przód. Po odpaleniu ciężko się podnosiła czasem,a czasem chwilę i szła do odpowiedniej pozycji. Teraz patrzałem po podłączeniu VCDS-a kompresor daje po odpaleniu 6,81 bara co wiem,że to za mało ,powinien dawać 14 barów. co dziwne pokazywało mi nieszczelność układu, psikałem na miechy i przewody i rozdzielacz i nigdzie nie widać bombelków. Wczoraj wyciągnełem filterek przed kompresatorem. Po odpaleniu poszła do góry prawidłowo i stała dość długo i nic się nie opuściła.Postawiłem ją na noc i rano przód siedzi . po dwóch próbach napompowała i do teraz trzyma ciśnienie,przed wykasowaniem błędów pokazywało 01583 i 01780,ale co zaobserwowałem podczas jazdy z kompem na blokach pomiarowych kompresor daje na poczatku 6.81 barai po przejechaniu 3 km dopiero pokazywał wartość 10.14 bara i co mnie dziwi,że dość czesto się załancza.Teraz pytanie czy może być wadliwy kompresor i przez kompresor może się opuszczać tylko przód i czy bedzie wina przekażnika 314,czy ktoś miał takie objawy? Nie chcę kupować wszystkiego pokolei bo to jest metoda prób i błedów. Pomóżcie koledzy.Z g óry dziękuję i pozdrawiam


Zmiana ciśnienia pompowania po przejechaniu 3km najprawdopodobniej pochodzi od rozszerzalności cieplnej. Im bardziej rozgrzany kompresor, tym bardziej będzie się doszczelniał, ale szybciej będzie się zużywało uszczelnienie tłoka.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Piotrek78. 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 46
Dołączył: 05 Wrz 2023
Posty: 11
Skąd: Forum
Wysłany: 2023-09-28, 12:16   

Wiem,że co jakiś czas powinno się wymieniać ten przekażnik,być może ma jakąś winę. Brałem też pod uwagę rozdzielacz bo kompresor może się przegrzewać przez niego.

[ Dodano: 2023-09-30, 17:29 ]
Panowie pytanko takie, czy może wystąpić też nieszczelność na kompresorze? Przewody sprawdzałem, miechy także i rozdzielacz i nic nie widać. Opada po nocy, w ciągu dnia stoi jak dzielnicowy za drzwiami nawet po paru godzinach. Przekaźnik jest nowy z ASO. Czy ktoś miał taki przypadek, bo codow nie ma. Kompresor na blokach pomiarowych pokazuje 5.61 bara.
_________________
Piotrek
 
 
Konrad123 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Mar 2019
Posty: 77
Skąd: Toruń
Wysłany: 2023-09-30, 22:53   

Zaworki rozumiem, że również wykluczyłeś i są sprawne?
 
 
Piotrek78. 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 46
Dołączył: 05 Wrz 2023
Posty: 11
Skąd: Forum
Wysłany: 2023-09-30, 23:20   

Na miechach? Nie ma nic żadnych objaw i znaków na nieszczelność,tyle co ja wylałem mydlin na wszystko(przewody,podłączenie kompresora,całe miechy włącznie z rozdzielaczem. najbardziej zastanawia kompresor. po odpaleniu rano 8 unosi się po koło 5-10 minut.
_________________
Piotrek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.