Autor |
Wiadomość |
Grzegorz2020
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 04 Paź 2020 Posty: 6 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2020-10-04, 14:00 [D3 05 4.2MPI/LPG
] Wibracje tylko podczas dodawaniu gazu
|
|
|
Witam serdecznie.
Potrzebuje pomocy klubowiczow A8. Od jakiegos czasu zauwazylem, ze podczas dodawania lekko lub spokojnie gazu auto dostaje wibracji. Wedlug mnie te wibracje dochodza z tylnej prawej czesci samochodu. Dodatkowo slychac to. Bylem u 5 lub wiecej mechanikow i kazdy stwierdzil ze wszystko jest okej. Jeden nawet powiedzial ze jak przeszkadza to trzeba podglosic muzyke i przejdzie. Wibracje te zaczynaja sie od okolo 120 km w zwyz. Przy 180 km auto drzy juz cale i jakby mialo sie zaraz rozleciec. Pomozcie prosze. Auto ma 350 tys km najechane i jest z gazem. Wszystkie wymiany na orginalnych czesciach. Na forach wyczytalem ze podpora sprawdzilem jest w bardzo dobrym stanie, zaciski sprawdzone przeguby wewnetrzne 3 mechanikow stwierdzilo ze okej opony felgi okej, tylny most z poduszkami nowy. Wygrzebalem na internecie ze moze lozysko ale powinno wyc jak sie sypie( tak mi sie wyda). Co sadzicie na temat dyferencjalu?? Moze to byc wina? Dziekuje za wszelka pomoc. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-10-12, 11:48
|
|
|
czy konwerter był wymieniany czy jest od nowości? czasem takie drgania mogą być od zużytego konwertrera. Jak przeguby na wala? |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
|
|
|
Grzegorz2020
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 04 Paź 2020 Posty: 6 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2020-10-12, 14:15 Brak sil:(
|
|
|
witia82 napisał/a: | czy konwerter był wymieniany czy jest od nowości? czasem takie drgania mogą być od zużytego konwertrera. Jak przeguby na wala? |
Witam serdecznie
Konwerter jest od nowosci. Przeguby sprawdzało 3 mechaników i stwierdziło ze wporzadku sa. Zjawisko to pojawia się tylko podczas spokojnego dodawaniu gazu i usłyszeć da się gdzieś od około 120 km. Powyżej 160 da się odczuć jakby odkurzacz chodzil z tyłu. Ech brak juz sil. Auto wspaniale ale jak się zepsuje to ciężko o diagnoze;( |
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-10-13, 20:33
|
|
|
a jaki przebieg ma samochód? czy nie ma falowania obrotów w trakcie jazdy? niestety w tych samochodach jest mnóstwo części które mogą powodować takie objawy?
koła i opony na 100% równe?
[ Dodano: 2020-10-13, 21:37 ]
doczytałem że przebieg 350 tyś tak że jak najbardziej może być problem po stronie konwertera. Czy olej w skrzyni był zmieniany? czy nie ma opiłków? |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
|
|
|
Grzegorz2020
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 04 Paź 2020 Posty: 6 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2020-10-14, 08:22 Brak sil:(
|
|
|
witia82 napisał/a: | a jaki przebieg ma samochód? czy nie ma falowania obrotów w trakcie jazdy? niestety w tych samochodach jest mnóstwo części które mogą powodować takie objawy?
koła i opony na 100% równe?
[ Dodano: 2020-10-13, 21:37 ]
doczytałem że przebieg 350 tyś tak że jak najbardziej może być problem po stronie konwertera. Czy olej w skrzyni był zmieniany? czy nie ma opiłków? |
Witam
Auto ma przebieg 350000 km. Ostatnio robiłem konkretny serwis. Tzn rozrzad, regeneracja tylnych zaciskow. Oo za tym podpora walu w dobrym stanie, w skrzyni wymiana mechatroniki plus okej i filtry. Największym problemem jest to ze jak dla mnie to dochodzi z tyłu. Opony wyważone w 5 warsztatach felgi proste. Wcześniej tego nie miałem. Ostatnie pół roku to mam. Na zimówkach jest trochę to mniej wyczuwalne. |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2020-10-14, 21:06
|
|
|
Jeśli tylko wibracje podczas przyspieszania, żadnych falujacych obrotów i problemów ze skrzynią, to na 90% przeguby wewnętrzne. Przerabialem temat. Dostępne zamienniki SPIDAN bardzo dobre. Trochę zabawy przy wymianie, demontażu osi z fabrycznych przegubów, ale było gdzieś opisywane. |
|
|
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-10-14, 21:40
|
|
|
Ale ważne czy opony są równe. W przypadku quattro to bardzo ważne. Chodzi o to że czasami opony mają tzw" jajo" i pomimo tego że są wywarzone to auto będzie telepało jak złoto. Przerabiałem to w A6 i A8. Jeżeli opony na pewno równe to albo konwerter się kończy albo faktycznie problem z przegubami. |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
Grzegorz2020
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 04 Paź 2020 Posty: 6 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2020-10-15, 07:25 Brak sil:(
|
|
|
witia82 napisał/a: | Ale ważne czy opony są równe. W przypadku quattro to bardzo ważne. Chodzi o to że czasami opony mają tzw" jajo" i pomimo tego że są wywarzone to auto będzie telepało jak złoto. Przerabiałem to w A6 i A8. Jeżeli opony na pewno równe to albo konwerter się kończy albo faktycznie problem z przegubami. |
Witaj
Opony wydają mi się na wpirzadku. Ta przypadłość pojawiła się z jakieś pół roku temu. Opon od tego czasu nie kupowałem. Mozliwe ze przeguby są na wykończeniu. No nic sprawdzę jeszcze raz. Bardzo dziekuje. Jak zobacze to dam znać.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2020-10-15, 12:13
|
|
|
Odłącz ABS może to przez niego wariuje.
Znajomy miał podobnie, wymienialiśmy przeguby a okazało się że sterownik ABS ducha wyzionął.
Po odłączeniu sterownika Abs nic nie trzepało. |
_________________
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-10-15, 23:24
|
|
|
Co do opon to mogą się pokrzywić od wpadnięcia w porządną dziurę. Jak masz 2 kpl np kół zimowych to załóż na próbę. Sterownik ABS to ciekawy trop, ale chyba były by jakieś błędy. |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
|
|
|
Grzegorz2020
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 04 Paź 2020 Posty: 6 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2020-10-18, 19:19
|
|
|
karol208 napisał/a: | Odłącz ABS może to przez niego wariuje.
Znajomy miał podobnie, wymienialiśmy przeguby a okazało się że sterownik ABS ducha wyzionął.
Po odłączeniu sterownika Abs nic nie trzepało. |
Witam
Powiem szczerze nie wiem co pomogło. Audi przeszlo konkretny serwis. Wymieniłem komplet wachaczy przod, tarcze przod plus klocki. Mechatronike z nowym olejem plu rozrząd łańcuchy. I wymieniłem laczniki z tyłu w zawieszeniu ( mysle ze to moze byc to). Dziś była pierwsza próba. Brak drgań. Ustawic musze jeszcze zbieznosc. Pozdrawiam. Jezeli szukacie konkretnego mechanika ktory naprawia jak należy autko to polecam Damiana z S-garage mechanika pojazdowa. Adres Rydzyno 14A, 09-410 Rydzyno. Przeszedłem wielu. Od razu mówię trzeba swoje odczekać w kolejce;);) |
|
|
|
|
|