Autor |
Wiadomość |
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-10-01, 11:57 [D3 03 3.7MPI
] Chłodnica oleju moment dokręcania do bloku
|
|
|
Witam
jestem tu nowy więc jeżeli taki temat już był to z góry przepraszam ale nie bardzo mogę go znaleźć
muszę zdemontować chłodnie oleju ponieważ mam wyciek płynu chłodzącego najprawdopodobniej z plastikowej rurki łączącej blok silnika z chłodnicą. Czy jest ktoś w posiadaniu manula do takiej operacji i najważniejsze z jakim momentem dokręca się chłodnicę do bloku |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-10-01, 19:34
|
|
|
Moment 5Nm, mam instrukcję tylko że Elsa mówi że trzeba wyjąć silnik
chłodnica.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 658 raz(y) 37,23 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-10-01, 22:44
|
|
|
Dzięki za odpowiedź ale nie sprecyzowałem dokładnie pytania. Chodzi o moment dokręcania obudowy filtra oleju do bloku silnika.
Mam nadzieję że da rady to zdemontować bez demontażu silnika bo wówczas to by była jakaś masakra |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-10-02, 18:48
|
|
|
Masz jeszcze jedno teraz masz wszystkie momenty, Elsa podaje żeby wyjąc silnik ponieważ dostęp do jednej śruby jest trudny, ale po odkręceniu kolektora wydechowego dostęp jest ok.natomiast żeby odkręcić kolektor niestety trzeba wyjąć silnik oczywiście robi się to na aucie,ja u siebie jak wymieniałem tą nieszczęsną rurkę miałem troszkę lepszy dostęp do całości ponieważ miałem rozebrany przód bo w tym samym czasie robiłem rozrząd, śrubę "trudno dostępną" odkręciłem bez problemowo ponieważ lekko podgiąłem rurkę od alternatora która przeszkadza i dało radę
obudowa filtra.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 512 raz(y) 43,05 KB |
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-10-02, 20:17
|
|
|
Dzięki teraz mam wszystko co potrzeba. Ostatnie pytanie:
Czy trzeba spuścić olej z silnika czy nie jest to konieczne? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-10-02, 20:20
|
|
|
Nie trzeba, trochę tylko wyleci,możesz spuścić z filtra oleju imbus 5mm, płyn spuść |
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-10-04, 10:06
|
|
|
ok jak się z tym uporam to dam znać
[ Dodano: 2019-10-16, 19:10 ]
Zabrałem się za tą nieszczelność i powiem szczerze że nie jest to takie proste. Dla lepszego dostępu zrzuciłem cały przód. Dalej jest bark dostępu do tylnych śrub. Trzeba zdemontować belkę ktora trzyma poduszke prawą oraz łapę prawej poduszki. Teraz myślę jak podeprzeć silnik żeby zdjąć tą łapę. Za miskę nie bardzo chcę popierać. Może macie jakiś pomysł jak to bezpiecznie zrobić? Z racji tego że mam dostęp do rozrządu, zdjąłem obudowy rozrządu i nie bardzo mi się ten rozrząd podoba. Pasek między wałkami rozrządu a pompą wody był strasznie luźny, tłok napinacza hydraulicznego był maksymalnie schowany, tak że mogłem wsadzić pin zabezpieczający. Po ustawieniu rozrządu na znaki wszytko się napieło i tłok napinacza wysunął się jakieś 3-4 mm do góry. Kiedyś jakiś mechanik mi mówił że napinacz raz napięty nie ma prawa się cofnąć, tak że lekko zgłupiałem. Dodam że rozrząd w calość jest ORI i ma przebieg ok 70 tyś montowany był w Aso w Niemczech. Grupa 90. 0 waha się na -1, grupa 93 0 i -5. Co o tym sądzicie |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-10-17, 11:23
|
|
|
witia82 napisał/a: | Teraz myślę jak podeprzeć silnik żeby zdjąć tą łapę. Za miskę nie bardzo chcę popierać. Może macie jakiś pomysł jak to bezpiecznie zrobić? |
Powiesić silnik od góry na belce do tego przeznaczonej.
witia82 napisał/a: |
Z racji tego że mam dostęp do rozrządu, zdjąłem obudowy rozrządu i nie bardzo mi się ten rozrząd podoba. (...)
Co o tym sądzicie |
Nt. rozrządu tego już w innym temacie rozmawiamy więc tu proponuję pozostać w tematyce chłodniczki oleju. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-10-17, 15:21
|
|
|
ok
[ Dodano: 2019-10-19, 20:17 ]
Rurka chłodnicza w obudowie filtra oleju wymieniona. Oczywiście była pęknięta w 2 miejscach. Generalnie bardzo nieprzyjemna robota. Zdjąłem przód i belkę podtrzymującą silnik. Bardzo ciężki dostęp do 1 śruby tej pod rurką wody. Podgiąłem ją trochę ale i tak było ciężko . Wymieniłem wszystkie oringi chłodnicy oleju oraz obudowy filtra oleju. Ostatecznie misja zakończona sukcesem |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2019-10-19, 19:19
|
|
|
witia82 napisał/a: | ok
[ Dodano: 2019-10-19, 20:17 ]
Rurka chłodnicza w obudowie filtra oleju wymieniona. Oczywiście była pęknięta w 2 miejscach. Generalnie bardzo nieprzyjemna robota. Zdjąłem przód i belkę podtrzymującą silnik. Bardzo ciężki dostęp do 1 śruby tej pod rurką wody. Podgiąłem ją trochę ale i tak było ciężko . Wymieniłem wszystkie oringi chłodnicy oleju oraz obudowy filtra oleju. Ostatecznie misja zakończona sukcesem |
No to gratulacje. Ja robiłem dwa podejścia ale odpuściłem sobie. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-10-19, 20:14
|
|
|
Dzięki, ale jednak można to zrobić bez demontażu silnika ale trzeba mieć samozaprcie i oczywiście musi być kanał lub winda |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-10-19, 22:27
|
|
|
witia82 napisał/a: | Trzeba zdemontować belkę ktora trzyma poduszke prawą oraz łapę prawej poduszki. Teraz myślę jak podeprzeć silnik żeby zdjąć tą łapę. |
Z tego co pamiętam to nie demontowałem poduchy silnika, mówicie o tej pod rozrusznikiem ?
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-10-20, 21:31
|
|
|
Szacun jeżeli to odkręciłeś bez demontażu łapy poduszki |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-10-21, 18:46
|
|
|
Z tego co pamiętam to wszystkie śruby były na imbus i w ruch poszły każdego rodzaju krótkie długie na 1/4 na 3/8 i na 1/2 cala, plus przedłużki i łamańce |
|
|
|
|
|