Autor |
Wiadomość |
Karolina
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Karolina
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 39 Dołączyła: 10 Lip 2012 Posty: 8 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 2012-07-10, 11:22 [D3 05 4.2MPI
] Wał napędu a skrzynia
|
|
|
Cześć czy mógł by ktos mi pomoc i napisać jakie są objawy padajacego przeguba wału napędu, a druga sprawa jakie są objawy gdy automat w d3 wymaga ponownej adaptacji,
A trzecia jak się będzie zachowywał automat który domaga się wymiany oleju??
Czy ktos się zna i potrafilby mi to opisać?
Z góry dziękuje i czekam na pomoc
Pozdrawiam |
_________________ Karolaaa |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-07-10, 14:50 Re: A8 d3 4.2pb 2005 wał napędu a skrzynia
|
|
|
Karolina napisał/a: | Cześć czy mógł by ktos mi pomoc i napisać jakie są objawy padajacego przeguba wału napędu, a druga sprawa jakie są objawy gdy automat w d3 wymaga ponownej adaptacji,
A trzecia jak się będzie zachowywał automat który domaga się wymiany oleju??
Czy ktos się zna i potrafilby mi to opisać?
Z góry dziękuje i czekam na pomoc
Pozdrawiam |
przede wszystkim jak jest uszkodzony przegub , to jest na nim luz i są drgania na aucie , najlepiej to sprawdzić pod autem . Automaty w D3 z początku produkcji często uczą się złych ustawień , skrzynia chodzi tak jak by zamulona potrafi być szarpnięcie przy schodzeniu z 3 na 2 lub 2 na 1 , adaptuje się vas-em tylko i wyłącznie . Olej trzeba wymieniać co 60 tyś tylko w większości D3 ten olej jest nigdy nie wymieniany , bo tak zaleca serwis i pada skrzynia wątpię jak masz jakieś objawy żeby zmiana oleju pomogła . |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Karolina
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Karolina
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 39 Dołączyła: 10 Lip 2012 Posty: 8 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 2012-07-10, 15:08
|
|
|
A może jest stary olej zużyty i nie ma odpowiedniego ciśnienia żeby biegi płynnie zmieniała jak należy ? Czy jest taka opcja? |
_________________ Karolaaa |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-07-10, 15:10
|
|
|
Wątpie opisz co się dzieje jak chodzi na zimno jak się rozgrzeje itp. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Karolina
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Karolina
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 39 Dołączyła: 10 Lip 2012 Posty: 8 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 2012-07-10, 16:18
|
|
|
Wszystko pracuje normalnie , jedyny problem to jest to ze przy zmianach biegów na wyższe jest to odczuwalne lekkim szarpnieciem a szczególnie z 2 na 3 słychać jakiś dźwięk i przy dojechaniu np do świateł gdy redukuje sam do jedynki to czuć jak ta jedynka dobija mocno z opóźnieniem , jest to minimalne na każdym biegu ale wiem ze nie jest to normalne bo miałam dużo samochodów innych marek z automatami i zmiany biegów były płynne nie odczuwalne. Dodam ze przy dodaniu gazu łapie jakby z opóźnieniem zabierała na przegubach, a jak stoję np na światłach odczuwam drgania takie delikatne na długości podlokietnika |
_________________ Karolaaa |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-07-10, 16:33
|
|
|
na początek spróbuj skasować wartości wyuczone Vas-em masz może przy redukcjach taki jak by pisk - skrzypienie ze skrzyni ? falują troszkę obroty jak jedziesz ze stałą prędkością ? przedział około 1200-2000 rpm ? sprawdz poziom oleju w skrzyni zgodnie z procedurą |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Karolina
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Karolina
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 39 Dołączyła: 10 Lip 2012 Posty: 8 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 2012-07-11, 08:32
|
|
|
Hejka właśnie ze nie mam tych objawów o które pytasz, obroty stałe nie faluja, a przy redukcji nic nie słychać, ale czuć tak jakby biegi i w gore i w dół z opóźnieniem wchodziły z lekkim przeciagnieciem i z dużo większa siła nie płynnie tak jak powinny, jedyny dźwięk jest slyszalny z 2 na 3 jak przezuca z lekkim skrzypnieciem i nie wiem co jest grane bo napewno nie działa tak jak powinno. Z tego co wyczytałam to będzie czas na wymianę oleju albo wina przegubow wału napędu, nie znam się na tym za bardzo dlatego pisze . |
_________________ Karolaaa |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-07-11, 09:02
|
|
|
objawy o których piszesz to prawdopodobnie uszkodzenie mechatronika niestety serwis Audi zabija te skrzynie bo po co wymienić olej . Jak skrzypi-piszczy to tylko mechatronik nie będzie to wał przeguby itp ale najpierw sprawdz poziom oleju w skrzyni i wykasuj skrzynie zapewne nic to nie pomoże . Przerabiałem ten temat też . |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-07, 21:39
|
|
|
Przyłączę się do tematu.
Mam następujący obiaw, rano kiedy olej jest zimny zmiana biegu z 1 na 2 jest lekko wyczuwalna. Poźniej jak olej jest rozgrzany nic nie czuć.
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy,
Ponoć poprzedni właściciel wymieniał olej.
Może adaptacja ?
Może zbyt niski poziom oleju ?
Może niewłaściwy olej ? |
|
|
|
|
Detter
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-08, 22:48
|
|
|
Nie jestem znawcą od skrzyń, ale na moją logikę to: olej zimny - źle pracuje. Olej się nagrzewa - a tym samym zwiększa swoją objętość: i pracuje dobrze...
Sprawdź stan oleju. To ja bym uczynił |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|