Autor |
Wiadomość |
jasy85
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Lis 2018 Posty: 29 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2019-03-27, 22:17 [D3 05 4.2MPI
] Wibracje
|
|
|
Witam.mam pytanie czy ktos rozwiazal problem w naszych D3 ze przyruszaniu skrecajac przy dodaniu lekko gazu czuc jakby wibracje ,cos jakby blokowal sie dyfer na tylnej osi? Wiem ze temat byl walkowany ale moze ktos doszedl w koncu do tego,co jest tego przyczyna bo co wyczytalem wiele osob to mialo,ma. i co sadzicie o dynamicznej wymianie oleju ASB? od tygodniam mam w koncu moja A8 i chcialbym sie poradzic .narazie skrzynia chodzi raczej ok.mam nalatane 307 000,wiec czy dynamiczna wymiana jej niezabije? jak mozecie podpowiedzcie,bo chce porobic wszystko na cacy.pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2019-03-27, 22:41
|
|
|
jasy85 napisał/a: | przyruszaniu skrecajac przy dodaniu lekko gazu czuc jakby wibracje ,cos jakby blokowal sie dyfer na tylnej osi? |
a przeguby wewnętrzne sprawdzone, czy luzu na nich, bądź na flanszy nie ma?
jasy85 napisał/a: | i co sadzicie o dynamicznej wymianie oleju ASB? |
jest o tym pierdyliard tematów wystarczy poszukać... a odpowiedź... wymieniać. Jeśli będzie miała paść to padnie, ale nie wymiana oleju się do tego przyczyni . |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
jasy85
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Lis 2018 Posty: 29 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2019-03-27, 22:52
|
|
|
przeguby ok sa |
|
|
|
|
Joey
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-03-29, 15:16
|
|
|
Mam to samo w swojej audi duzo ludzi pisalo o czujnikach abs ja mialem zlamany jeden pomoglo na tydzien i znow powróciło blokowanie sie tylnego mostu przy skreconych kolach, juz rozkladam rece bo bledow brak a nikt nie wie co tp moze byc |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
jasy85
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Lis 2018 Posty: 29 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2019-03-29, 20:50
|
|
|
slyszalem ze pomaga wymiana oleju w tylnym moscie.ale jest tyle mozliwosci.temat rzeka |
|
|
|
|
|
|
|
Joey
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-03-30, 00:31
|
|
|
drago_o napisał/a: | A może to wynika z problemu związanego z łożyskiem a nie czujnikiem? Znaczy z bierznią magnetyczną w łożysku jest coś nei halo? |
Moze tak byc u mnie, bo stary czujnik tak mi sie ulamal ze została tylko sama koncowka i musiałem mlotkiem i wiertarka zeby go wyciagnac, ale jak sprawdzic to lozysko i dlaczego co jakiś czas most sie blokuje, przeciez gdyby bylo uszkodzone to caly czas byłaby ta usterka, to samo sie tyczy oleju w dyferencjale |
|
|
|
|
jasy85
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Lis 2018 Posty: 29 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2019-03-30, 09:09
|
|
|
U mnie jak troche pojezdze tak robi jak zimny niby ok.wiec olej wtedy by mial znaczenie.moze rozgrzany niema juz tych wlasciwosci.sam niewiem |
|
|
|
|
|
|
|
Joey
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-03-31, 12:03
|
|
|
jasy85, jak wymienisz olej /rozwiazesz problem daj znac na forum |
|
|
|
|
scrow
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46 Dołączył: 19 Paź 2018 Posty: 9 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2019-05-02, 16:13
|
|
|
witam
spiesze z wyjaśnieniem . Miałem identyczne objawy - terkotanie przy skręcie - efekt jakby dyfer się blokował . sprawdzone było generalnie wszystko - pierdyliard rzeczy i nic nie pomogło. W końcy wgryzłem się w temat i ...okazuje się , że wszystkiemu winien jest olej w torsenie . Jak zminy to jeszcze jakoś lepi a jak się rozgrzeje to niestety wrażenie jakby się auto rozjeżdzało . Niestety trzeba kupić oryginalny olej w ASO- litr około 450 zł ( niestety olej nie ma zamiennika chociaż wiele firm podaje że ma w swojej ofercie takowy ) . Mój mechanik nawet się dziwił podczas wymiany na oryginalny olej i cytuje - on ma zupełnie inną lepkość niż te zamienniki . Także tak to wygląda . Niestety sama wymiana nie jest prosta ponieważ torsen nie ma korka spustowego a jedynie do napełniania . Ja kazałem mechanikowi wyjąć torsen i całego przeczyścić z syfu który się nagromadził , zamontować i dopiero nalać nowego oleju. Po tym wszystkim aż chce się tylko skręcać . Pozdro. |
_________________ Scrow |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-05-02, 19:11
|
|
|
scrow napisał/a: | witam
spiesze z wyjaśnieniem . Miałem identyczne objawy - terkotanie przy skręcie - efekt jakby dyfer się blokował . sprawdzone było generalnie wszystko - pierdyliard rzeczy i nic nie pomogło. W końcy wgryzłem się w temat i ...okazuje się , że wszystkiemu winien jest olej w torsenie . Jak zminy to jeszcze jakoś lepi a jak się rozgrzeje to niestety wrażenie jakby się auto rozjeżdzało . Niestety trzeba kupić oryginalny olej w ASO- litr około 450 zł ( niestety olej nie ma zamiennika chociaż wiele firm podaje że ma w swojej ofercie takowy ) . Mój mechanik nawet się dziwił podczas wymiany na oryginalny olej i cytuje - on ma zupełnie inną lepkość niż te zamienniki . Także tak to wygląda . Niestety sama wymiana nie jest prosta ponieważ torsen nie ma korka spustowego a jedynie do napełniania . Ja kazałem mechanikowi wyjąć torsen i całego przeczyścić z syfu który się nagromadził , zamontować i dopiero nalać nowego oleju. Po tym wszystkim aż chce się tylko skręcać . Pozdro. |
Czy ktoś to jeszcze robił i potwierdzi? |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-02-18, 13:17
|
|
|
U mnie dalej wibracje przy skręconych kołach przy ruszaniu.
Oleje wymienione wszystkie jakie możliwe w układzie napędowym na ori. Czujniki abs pokazują prawidlowe wartości , brak błędówna kompie, bezpieczniki wyciągane i brak poprawy . Pozostało tak jezdzic.
[ Dodano: 2020-02-18, 13:54 ]
Została jeszcze kwestia opon . Jak kupiłem autko to wydaje mi się że tego nie bylo i jezdziłem na starych felgach 18" teraz założyłem 19" 245x40 i wibracje występują. Ze specyfikacji opon i felg z klapki wlewu paliwa wynika że tolerancja między różnymi rozmiarami opon i felg wynosi albo 3mm albo 5mm obwodu koła . Natomiast moje obecne 19" odbiegają od tolerancji od 8mm nawet do 13mm. Założe stare felgi i sprawdzę. Wiem że czasami przy szerokiej oponie na skręconych kołach opony jak by szurają po aswalcie lecz mi chodzi o całkiem coś innego typowe wibracje calego auta jak by szpera sie załączyla. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
|