|
Autor |
Wiadomość |
bezmiarw14
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 29 Lip 2020 Posty: 4 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-09-15, 17:10 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Moduł komfortu 46 - kodowanie ?
|
|
|
Witam , tak jak w temacie , czy jest ktoś w stanie mi pomóc z kodaniem nr 46 , który bardzo poważnie wpływa na moje autko negatywnie .
WAUZZZ4E43N0001695
próbowałem sam , lecz niestety nie wyszło mi to na dobre , wcześniej zakodowałem centralną elektrykę .
Mój 1 post na forum oraz pierwszy z pomocą , miło się czyta inteligętnych ludzi , ale niestety nic nie znalazłem na ten temat .
Oczywiście auto A8D3 4.2 lpg |
_________________ Radek |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-09-15, 19:52
|
|
|
Jeśli coś namotałeś i nie spisałeś sobie kodowań, nie masz nic dokładane do samochodu, to najprościej, najszybciej udać się do ASO i procedurą online wszystko ustawią Ci do fabrycznych.
Samemu będziesz się bawił metoda prób i błędów, samochód przez to może się nie usypiać, trzeba by i tak zdekodować wyposażenie VIN i wg tego potem po nr SVR i wyposażenia kodować. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
|
|
|
|
|
|
|
kali5254
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 03 Sie 2020 Posty: 9 Skąd: ostrowiec świętokrzyski
|
Wysłany: 2020-09-16, 19:03
|
|
|
u mnie jest 0000098 |
|
|
|
|
bezmiarw14
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 29 Lip 2020 Posty: 4 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-09-16, 23:59
|
|
|
Ogólnie mam zament straszny teraz wymieniłem pół auta już i dalej mam problem , nie mogę uruchomić pompy abs , sterownik wymieniłem i tu jest właśnie ,,ALE,, ponoć wymienia się sterownik z pompą
Abs ... po abs szwankuje mi zawieszenie , sterownik wymieniony ...
Ogólnie ostatnie podejrzenie Pada na komputer od gazu .... mam podłaczony pod CAN .
ogólnie problemy z prądem oraz kodowaniami
Czytając forum zobaczyłem wiele razy skrót CP , czy ktoś możę mi wyjaśnić co to jest ?
Do ASO nie moge się wybrać ponieważ przebywam w Holandi jedynie servis audi
[ Dodano: 2020-09-17, 01:02 ]
No i czujnik kąta skrętu , który kupiłem , ale po skokach prądu , nagle stary zadziałał .
Lecz dalej zero reakcji no i defekt 0003 w abs
[ Dodano: 2020-09-17, 01:07 ]
dice111 napisał/a: | Jeśli coś namotałeś i nie spisałeś sobie kodowań, nie masz nic dokładane do samochodu, to najprościej, najszybciej udać się do ASO i procedurą online wszystko ustawią Ci do fabrycznych.
Samemu będziesz się bawił metoda prób i błędów, samochód przez to może się nie usypiać, trzeba by i tak zdekodować wyposażenie VIN i wg tego potem po nr SVR i wyposażenia kodować. |
Nr vin mam zdekodowany , ale niestety nie mam takiego pojęcia aby przywrócić kodowania po tych nr komfortu |
_________________ Radek |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-09-17, 06:42
|
|
|
Za bardzo mieszasz. Trzeba diagnozować po kolei. Sterownik ABS można często naprawić.
CP - to component protection, czyli ochrona komponentu.
ASO to właśnie serwis Audi, zrobią Ci to i na miejscu, nieważne czy w NL czy PL (no chyba, że chodzi Ci o koszty, które jak wiadomo będą tam wyższe).
Co do kodowań po dekodowaniu, tutaj nikt nie będzie Ci tego teoretycznie sprawdzać.
VCDS daje jako-takie podpowiedzi, ale to jest robota głupiego. W ASO będziesz miał to przywrócone w 5 min. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
bezmiarw14
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 29 Lip 2020 Posty: 4 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-09-17, 15:48
|
|
|
rozumiem .
Czy instalacja gazowa nie będzie przeszkadzała w tym ?
Oraz zmieniony sterownik ABS |
_________________ Radek |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-09-17, 20:37
|
|
|
Z modułem komfortu ? Wg mnie nie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-09-18, 00:19
|
|
|
bezmiarw14 napisał/a: | Witam , tak jak w temacie , czy jest ktoś w stanie mi pomóc z kodaniem nr 46 , który bardzo poważnie wpływa na moje autko negatywnie .
WAUZZZ4E43N0001695
próbowałem sam , lecz niestety nie wyszło mi to na dobre , wcześniej zakodowałem centralną elektrykę .
Mój 1 post na forum oraz pierwszy z pomocą , miło się czyta inteligętnych ludzi , ale niestety nic nie znalazłem na ten temat .
Oczywiście auto A8D3 4.2 lpg |
Zaczynając od początku...
Po pierwsze numer VIN który podałeś jest błędny - tzn. auto o takim numerze nie istnieje
Oczywiście podejrzewam, że to przypadek.
Podałeś taki numer WAUZZZ4E43N0001695
Moim zdaniem poprawny jest WAUZZZ4E43N001695
Patrząc w twój profil i opis mogłoby się zgadzać tyle że rocznik tego auta to 2002 (produkcja 14-11-2002) a nie 2003
Idąc dalej...
Przykładowe kodowania z innych aut to takie trochę błądzenie w ciemnym pokoju z przepaską na oczach - jak trafisz to się uda
Generalnie sterowniki koduje się pod konkretne auto, jako wyjściową przyjmując fabryczną konfigurację po numerze VIN i kodach PR, korygując to ewentualnie o to co jest fizycznie w aucie, jeżeli auto przeszło jakieś modyfikacje.
Jeżeli w twoim aucie nikt nic nie zmieniał to moim zdaniem poprawne kodowanie to 0000632 ale... równie dobrze może to być też 0001656 gdyż w ten sposób zmienia się fukcjonalność danych modułów.
bezmiarw14 napisał/a: | Ogólnie mam zament straszny teraz wymieniłem pół auta już i dalej mam problem , nie mogę uruchomić pompy abs , sterownik wymieniłem i tu jest właśnie ,,ALE,, ponoć wymienia się sterownik z pompą |
Nie ma żadnej konieczności wymiany pompy razem ze sterownikiem.
Może i ja się nie znam ale wielokrotnie w tych autach zmieniałem sam sterownik i jeżeli jest sprawny to wystarczy poprawnie go zakodować i wszystko powinno wrócić do normy.
No chyba, że pompa ABS jest niesprawna to wtedy należy ją oczywiście wymienić.
bezmiarw14 napisał/a: | Abs ... po abs szwankuje mi zawieszenie , sterownik wymieniony ... |
Robisz to sam czy jakiś mechanik?
Jeżeli masz niesprawny sterownik ABS to w tym aucie kilka innych rzeczy może również nie działać poprawnie, np. zawieszenie czy wspomaganie kierownicy.
Więc o co chodzi z tym zawieszeniem i dlaczego wymieniałeś ten sterownik?
bezmiarw14 napisał/a: | ogólnie problemy z prądem oraz kodowaniami |
Noi jak elektronika zdrowo się wysypie to z kodowaniami trzeba czasem bawić się praktycznie we wszystkich sterownikach - takie auto.
Jeżeli w sterownikach jest coś namieszane to i może prąd żreć bez końca.
bezmiarw14 napisał/a: | Do ASO nie moge się wybrać ponieważ przebywam w Holandi jedynie servis audi |
ASO = Autoryzowana Stacja Obsługi czyli inaczej mówiąc w naszym przypadku Autoryzowany Serwis AUDI.
bezmiarw14 napisał/a: | No i czujnik kąta skrętu , który kupiłem , ale po skokach prądu , nagle stary zadziałał .
Lecz dalej zero reakcji no i defekt 0003 w abs |
Usterka wewnętrzna sterownika ABS która, co śmieszniejsze, nie zawsze musi oznaczać jego koniec.
bezmiarw14 napisał/a: | dice111 napisał/a: | Jeśli coś namotałeś i nie spisałeś sobie kodowań, nie masz nic dokładane do samochodu, to najprościej, najszybciej udać się do ASO i procedurą online wszystko ustawią Ci do fabrycznych.
Samemu będziesz się bawił metoda prób i błędów, samochód przez to może się nie usypiać, trzeba by i tak zdekodować wyposażenie VIN i wg tego potem po nr SVR i wyposażenia kodować. |
Nr vin mam zdekodowany , ale niestety nie mam takiego pojęcia aby przywrócić kodowania po tych nr komfortu |
Jeżeli nie wiesz co z tym robić to moim zdaniem lepiej się z tym nie baw bo możesz jeszcze bardziej namieszać. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
bezmiarw14
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 29 Lip 2020 Posty: 4 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-09-20, 03:12
|
|
|
Przepraszam że dopiero teraz .
Tak masz rację 2002 i nr vin pomyłka .
Tylko Pytanie , jaki wpływ ma instalacja LPG na ten moduł ?
Sterownik ABS był uszkodzony 100% , wymieniłem go na sterownik z disela , ale bez pomy , róznica oczywiście w pinach jest, ponieważ pompa z disela posiada czunjknik .
kodowanie niby sterownik przyjął , lecz pompa nie działa , co powoduje tryb awaryjny skrzyni ;/
Czy gdzieś nie blokuje mnie ochrona komponentu ?
[ Dodano: 2020-09-20, 17:24 ]
Panowie , czy posiada ktoś schemat Abs , dokładnie chodzi mi o Piny , problem sądzę że bardzo szybko zniknie .
[ Dodano: 2020-09-27, 22:32 ]
Orientuje się ktoś jakie piny trzeba zmienić aby pompa po lift działała na kostce przed lift ? |
_________________ Radek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|