Autor |
Wiadomość |
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-19, 10:24 [D3 05 4.2TDI
] Długo kręci przy odpalaniu
|
|
|
Witam.
Ostatnio nabyłem 4.2 TDI ale niepokoi mnie jego odpalanie. Wydaje mi się, że za długo kręci.
http://www.dailymotion.com/video/x4bfe2e
Zimny czy gorący długość kręcenia rozrusznikiem praktycznie bez zmian. Do tego jedna świeca żarowa do wymiany (ale na ciepłym nie ma to przecież znaczenia).
Druga sprawa to olej. Poprzedni właściciel zalał silnik Castrolem edge 5w40 (złoty, niby syntetyczny) mówi, że z pewnego źródła (kilka samochodów w firmie na tym u niego jeżdżą i nie było nigdy problemu). Ale on nie ma specyfikacji 507. Na zatkaniu dpf'u nie bardzo mi zależy, ponieważ umawiam się na usunięcie go razem z egr'em. Chodzi mi o to czy oprócz tego, że nie nadaje się do dpf'ów można go używać, przez 10 tys. km mam nadzieję, że nie zniszczy silnika. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-19, 12:13
|
|
|
stan, Faktycznie powinna odpalać w połowie tego krecenia. Zmienisz świece zobaczysz czy się zmieni.
Castrola jaki by nie był wywal i zalej jakiś rozsądny olej. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-05-19, 19:08
|
|
|
Ja na pierwszym miejscu sprawdził bym akumulator. Jak zostawi Olej zalej wg norm producenta, często wymieniaj i będzie spokój. |
|
|
|
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2016-05-19, 20:54
|
|
|
ja miałem podobny problem w 4.0TDI ale to byl rozrusznik zregenerowałem i autko pali od kopa a takto tez krecił dosc dlugo chodz u Ciebie nawet dosc w miare kreci |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2016-05-19, 21:13
|
|
|
akumulator badz wtrysk podlacz go pod kompa bedziesz wiedzial ale jak masz lipny aku albo nieoryginalny to tez moze nie chodzic |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-05-19, 21:19
|
|
|
Sprawdz akumulator na obciazeniu. Jesli jest dobry to rozrusznik do wymiany.
Za wolno kreci, dlatego czas sie wydłuza zanim nabije cisnienie. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2016-05-20, 06:25
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Sprawdz akumulator na obciazeniu. Jesli jest dobry to rozrusznik do wymiany.
Za wolno kreci, dlatego czas sie wydłuza zanim nabije cisnienie. |
u mnie tez mówili Aku nie daje rady... a Aku nowe i Orginalne i tak jak pisałem wyżej wymieniłem"zregenerowalem" rozrusznik i po problemie tylko u mnie jescze kolo zamachowe było wyslzgane to też zrobiłem ;-) i po problemie z paleniem |
|
|
|
|
|
|
|
Kamrat
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sty 2016 Posty: 38 Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-05-20, 18:38
|
|
|
Sądzę, że problem może być związany z aku i do tego rozrusznik który może być zajeżdżony przez słaby akumulator miałem taką sytuacje w BMW. Najpierw jednak zająłbym się rozrusznikiem. |
_________________ Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek ! |
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-21, 04:30
|
|
|
Dzięki wszystkim za porady. Świeca żarowa już zamówiona, a 4 cylinder to pewnie jest od strony grodzi, jest to gdzieś oznaczone? W mmi stan naładowania akumulatora 100% ale to pewnie o niczym nie świadczy. Raz zdarzyła się sytuacja podczas słuchania muzyki na postoju, kiedy mmi pokazała, że za 3 min. wyłączy system. Czy jest to jakoś ustawione czy też jeden z objawów kulawego akumulatora? A rozrusznik to razem z silnikiem trzeba wyjąć? Jak pójdzie na wycięcie dpf'a i egr'a to mu jeszcze wtryski na wszelki wypadek wykręcę do sprawdzenia. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-21, 06:52
|
|
|
Stan na mmi to taki raczej pogladowy. Jak pusci aku pod obciążenie to jeśli jest juz kulawą to bardzl szybko zacznie się rozładować mimo że był pełny. Po prostu nie trzyma juz tyle prądu co powinien.
Zrób prosty test. Otwórz bagażnik ze zgaszonym autem i zmierz ile ma aku. Nie ktoś zakręci aby odpalić a ty patrz jak spada wartość na wyświetlaczu i zobaczysz co się dzieje pod obciążeniem. Będziesz wiedział czy to aku czy nie. Sprawny aku normalnie maoze mieć do 13V a podczas kręcenia nie powinien spadać znacząco. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-06-02, 08:59
|
|
|
Kierując się waszymi radami sprawdziłem napięcie podczas rozruchu i raczej na pewno czeka mnie wymiana akumulatora (teraz jest oryginalny 110 ale nie wiadomo ile ma lat).
http://www.dailymotion.com/video/x4e17aw
O ile 11,2 V można mu wybaczyć (samochód 2 tyg. nieodpalany i było trochę słuchania radia, poza tym otwarte drzwi - oświetlenie, radio grało) to już podczas odpalania spadek do 9,6 V nie najlepiej o nim świadczy. Chociaż do zimy pewnie by wytrzymał tylko nie wiadomo jak zniósłby to rozrusznik. Pewnie będę szukał jakiegoś odpowiedniego Bannera (mam b. dobre doświadczenie z tymi aku). Oryginał pewnie poraża ceną. Odnośnie wymiany, stosujecie jakieś podtrzymanie prądu (np. połączenie za pomocą kabli rozruchowych) nie mam jeszcze vcdesa i na kodowanie aku i innych urządzeń nie mogę sobie pozwolić. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-06-02, 10:21
|
|
|
BOSZ ze 600zł kosztuje seria S5 i na lata spokój. Sam mam taki. |
|
|
|
|
Czapi_20
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radek
Jeżdzę: A8,Touareg
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 79 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-06-08, 17:00
|
|
|
Panowie , a jak kreci ale tak jakby nie mógł ? W ogóle to mam wrażenie że po przekręceniu stacyjki ma lekka przerwe. Mam nowy aku, swiece i wtryski ok.
Przebieg 254 tys.
ROZRUSZNIK ? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|