Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 ] Trwałość zawieszenia  
Autor Wiadomość
walczanin 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: Corolla
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Poznan
Wysłany: 2014-01-04, 20:31   [D3 05 ] Trwałość zawieszenia

Witam,

Jak już pisałem wcześniej, przymierzam się do zakupu wersji jak w tytule.
Dużo można przeczytać o kosztach rzędu 20 tyś przy wysypaniu się zawieszenia pneumatycznego.

Pytanie jest następujące:

- czy często się zdarza że występuje tak poważna usterka zmuszająca do poniesienia takiego kosztu (~20k), czy też jeżeli już to sypią się poszczególne elementy i koszty są niższe,

- czy puszczając przed zakupem auto na przegląd np do aso można sprawdzić żywotność / stan zawieszenia i uzyskać na miejscu od nich (aso) inf. czy coś się "szykuje" w danym aucie w temacie zawieszenia ?

- biorąc pod uwagę rocznik mnie interesujący, ciekaw jestem opinii kolegów którzy mają takie auta jak to wygląda (trwałość, poważne awarie)

pozdrawiam serdecznie.
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2014-01-04, 21:18   

Z droższych usterek w zawieszeniu D3 jest awaria kompresora lub uszkodzenie amortyzatora i konieczność jego wymiany . Stan zawieszenia (wahacze ,sworznie, gumy itp.) można sprawdzić np. w ASO lub innym warsztacie przed zakupem auta.
Co do kosztów to 20tyś zł to lekka przesada no chyba że kupiłeś szrot lub wymieniasz wszystko w zawieszeniu ( przód + tył ).
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-01-04, 21:28   

Podobno jeden amorek w ASO kosztuje 6tyś.
Jak by trzeba było wymienić wszystkie cztery to już znacznie przewyższy te wspomniane wcześniej 20tyś. <niegadam>
 
 
walczanin 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: Corolla
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Poznan
Wysłany: 2014-01-04, 22:03   

Jestem poniekąd laikiem w tych sprawach więc prostujcie jak bredzę:
czy przypadkiem nie jest tak, że jak wymieniamy 1 amortyzator to od razu robi się tez drugi, mimo że jeszcze się "trzyma" ?
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2014-01-04, 22:09   

walczanin, w D3 są chyba pneumatyczne amorki i nie musisz ich wymieniać parami ponieważ poziomem każdego amorka steruje komputer w aucie .
Tam wystarczy wymienić jeden .
Z resztą rozmawiałem z kolegą który siedzi w Anglii ( pracuje w serwisie Vw) i powiedział mi , że u nich jak przyjeżdża klient z wywalonym amorkiem , to mu wymieniają tylko 1 , a nie tak jak u nas 2 .
Bo skoro jest sprawny to po co go wymieniać ??
Niepotrzebne koszta .

Ps : z biegiem czasu i tak będzie trzeba wymienić drugi , ale jeśli polatasz na nim jeszcze z pół roku to .... wybór należy do ciebie .

Amortyzatory nigdy nie są sprawne w 100% nawet fabrycznie nowy .
To jest chyba coś koło 86-92% czy jakoś tak .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
Ostatnio zmieniony przez mdamian 2014-01-04, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
walczanin 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: Corolla
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Poznan
Wysłany: 2014-01-04, 22:18   

@mdamian - oczywiście logiczne to to jest (brak wymieniania parami), ale wiesz jak z logiką u nas i w aso....
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2014-01-04, 22:24   

walczanin napisał/a:
@mdamian - oczywiście logiczne to to jest (brak wymieniania parami), ale wiesz jak z logiką u nas i w aso....


No tak , u nas to logika , a w ASO ?? Zarobek ;)


Tu masz przykładową cene kompletnego zawieszenia do D3
http://allegro.pl/wahacze...3791503968.html
Cały komplet wahaczy na przód do D3 , a tu masz Amorek po regeneracji
http://allegro.pl/amortyz...3784621998.html

Znalazłem taki artykul http://mojafirma.infor.pl...zt-naprawy.html
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
walczanin 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: Corolla
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Poznan
Wysłany: 2014-01-05, 00:19   

Dziękuję, za przydatne info.

A swoją drogą ile takie amortyzatory po regeneracji wytrzymują ?

Pozdrawiam
 
 
Lakier
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-05, 00:34   

Element który się rozszczelnia wymieniają na nowy, więc teoretycznie tyle ile nowe amory.

Co do kosztów to już nie jest tak źle.

Nowy kompresor to 1400 zł. Regeneracja amorów 1500 zł.

Pytanie czy coś jeszcze oprócz tego pada?
 
 
shakal 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 147
Skąd: Polanica
Wysłany: 2014-01-05, 07:35   

poduszka sa niesmiertelne - predzej sie auto rozsypie niz ktorys amor. Inna sprawa jezeli robimy z auta offroadowego byka to napewno sie wysra szybciej. Ale a8 to limo a nie jeep :)
przestrzegac regul podnoszenia auta na jacking mode i wszystko bedzie ok.
arnottindustries.com - tu masz zamienniki z dozywotnia gwarancja na zasadzie p&p - cena nie zabija nawet doliczajac transport i clo - ja sie jeszcze stargowalem o 200$ za amorki do allroada.
kompresor w razie "W" bierzesz od mercedesa - nowy to jakies 1200-1400pln. Czasami pada rozdzielacz - ale to groszowki - na allegro po 50pln.
wachacze i pierdolki - zalezy gdzie robisz - ASO ma swoja cene chociaz te same czesci dostajesz za 30% ich ceny plus ewentualna robocizna jesli nie potrafisz sam - za komplet p+t spokojnie ponizej 3k sie wyrabia.
calosc sprawdzisz przed zakupem na kazdej stacji - ewentualnie podpiecie pod kompa i sprawdzenie szczelonosci to blahostka.
pozdrawiam
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-05, 18:04   

Kolego, a mógłbyś napisac w jaki sposób spr amorki przy pomocy komputera???
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
shakal 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 147
Skąd: Polanica
Wysłany: 2014-01-06, 07:54   

wchodzisz w zawieszenie i w kanale chyba 4 obserwujesz wysokosc zawieszenia. Poziom powinien byc caly czas taki sam - jezeli na ktoryms kole sie zmienia tzn ze masz na nim nieszczelnosc. Ot i cala filozofia
pozdrawiam
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-06, 09:04   

ALE robisz to na zapalonym aucie, w jakiejś ustalonej pozycji zawieszenia???
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2014-01-06, 09:32   

Nie przesadzajcie z tymi kosztami. @0 klocków to chyba na oryginałach w ASO.

Zawieszenie pneumatyczne jest dosyć trwałe.

Normalnie użytkowane wytrzymuje swobodnie 300 tys km i ponad.

Najczęściej pada kompresor którego koszt NOWEGO na allegroszu to ok 1 tys zł.

Lub możesz jeszcze stąd:

http://www.air-suspension-shop.com/Compressor_3

Używki czy regeneracji z autopsji absolutnie nie polecam.

Drogie są amortyzatory ale i też najtrwalsze.

Nie wymieniałem i nie regenerowałem. Ale trzeba przekalkulować co się opłaca.

Przy zwrocie starego jest "upust" na nowy.

No a wahacze, końcówki, sworznie to tradycyjnie jak to w Polsce.

Większość robi na zamiennikach np. lemforder.

Akurat zawieszenie nie jest takie kosztowne w A8 D3.

Zasada jest jedna im taniej kupisz tym drożej kosztuje użytkowanie.

Jak jest po dzwonie, zaniedbany, szczep, zajeżdżony, wyeksploatowany to masz skarbonkę i problem.

I niezależnie od marki.
_________________
Forum Audi A6
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-01-06, 10:08   

bunga bunga napisał/a:
No a wahacze, końcówki, sworznie to tradycyjnie jak to w Polsce.

Większość robi na zamiennikach np. lemforder.

U mnie w oryginale są TRW , teraz jak zmieniałem dolne przednie to też na TRW i żeby było śmiesznie to producent spiłował kółka audi ale pod pewnym kontem wszystko widać. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.