Autor |
Wiadomość |
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2013-01-25, 16:40
|
|
|
Mały update:
Auto dzis odebralem z AUTOSERWIS RS (bardzo polecam chlopakow, robie u nich juz moje 3 Audi i zawsze jestem zadowolony - znaja sie na rzeczy).
Zgodnie z tym co podejrzewaliśmy walniety okazal sie byc termostat a raczej "zespol termostatu" tj. obudowa z czujnikiem i samym termostatem. Po dokladnych ogledzinach okazalo sie, iz trzpien posiada juz rysy ktore powodowaly jego przycinanie - pozostawanie w pozycji polotwartej czego wynikiem bylo niedogrzewanie silnika.
Niestety sam termostat nie wystepuje w katalogu Audi jako pojedyncza część a element ww. zespolu :mrgreen: (czytaj: trzeba kupic kawal zelastwa ktore jest sprawne i zawiera w sobie termostat :shock: ). Sama operacja wyciagniecia ustrojstwa generuje dodatkowe koszty w postaci zakupu nowych uszczelek 2x350 PLN sic! :shock:. Cena nowego "zespolu" tez jest malo zachecajaca 1500 PLN
Generalnie calkowity koszt wymiany termostatu w moim wypadku zamknal sie w kwocie 2845 PLN
Teraz niunia grzeje sie w moment. Przy okazji wymienilem wszystkie swieczki.
Dziekuje, dobranoc ;-) |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2013-01-25, 17:37
|
|
|
No i po problemie , koszty troche wysokie jak za sam termostat. :shock:
Życze bezproblemowej jazdy . |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-01-25, 18:08
|
|
|
B@rt napisał/a: | Generalnie calkowity koszt wymiany termostatu w moim wypadku zamknal sie w kwocie 2845 PLN |
Wycięte z kontekstu ale weź tu powiedz zwykłemu zjadaczowi chleba, że wymieniłeś termostat za prawie 3tys zł skoro on w kadecie za 20zł wymieni.
Ten "zespół" to po dużym rabacie kosztuje 1500zł? Nie dało się podpasywać innego termostatu czy jest on aż tak nietypowy? |
_________________
|
|
|
|
|
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-01-30, 20:51
|
|
|
I jednak nie trzeba wyciągac silnika do każdej operacji Prostsze to niz sciąganie rozrządu |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-01-30, 21:47
|
|
|
robili to w białych rękawiczkach :-D stąd ta cena
a że gość ma vv12 to go stać co nie :-P |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-01-30, 21:49
|
|
|
Apophis napisał/a: | Prostsze to niz sciąganie rozrządu | - w naszych też da się bez :-P |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-01-30, 22:15
|
|
|
pepi napisał/a: | - w naszych też da się bez :-P | W naszych tak ale nie w każdej |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-01-31, 21:58
|
|
|
a czemu ? |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2013-02-01, 11:57
|
|
|
Simone331 napisał/a: | pepi napisał/a: | a czemu ? |
Jeśli chodzi Ci o wymianę termostatu bez ściągania rozrządu to niestety nie da się tego zrobić w poliftowym 3.7/4.2. Jest tam aluminiowa rurka która idzie pod paskiem, a trzeba ją odkręcić aby się dostać do termostatu. |
da się zrobić, w mojej 4.2 FL motor AQF na moich oczach kolega wymienił termostat, bez ściągania rozrządu. Trochę gimnastyki i o ile pamiętam rozrząd chyba musi się ustawić, żeby pasek był luźny. |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-02-01, 16:30
|
|
|
artekk napisał/a: | da się zrobić, w mojej 4.2 FL motor AQF na moich oczach kolega wymienił termostat, bez ściągania rozrządu. Trochę gimnastyki i o ile pamiętam rozrząd chyba musi się ustawić, żeby pasek był luźny. |
Wiem kolego o tym ale mi sie jednak nie udał taki zabieg i trzebabyło pasek ściągać. Ostatnio ktoś tu opisywał, że wystarczy trochę pasek na kółku przesunąć. Nie mam jeszcze tej metody potwierdzonej, ale jak będzie okazja to się sam o tym napewno przekonam. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-22, 03:23
|
|
|
123 |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-22, 23:05
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|