Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 W12 ] Miska olejowa sucha/mokra  
Autor Wiadomość
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-12-02, 20:17   [D3 05 W12 ] Miska olejowa sucha/mokra

Ostatnio dostaję tel od szwagra (strasznie napalonego na Q7 i moje 450 kucy) z pytaniem czy mam suchą miskę czy mokrą?

Oczy w słup o co kaman. Okazuje się, że dyskutuje z magikiem i on zna W12 i dopytuje się o szczegóły.

Podobno wyszło 700 A8 W12 z suchą miską. Zbiornik oleju jest za reflektorem pasażera.

Możecie rozwinąć temat. Ciekawy jestem co to za konstrukcja, jej wady, zalety i dlaczego wycofali?

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
emdzej 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 373
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-12-03, 13:55   

Z tego co wiem to sucha miska olejowa na pewno była w W12 D2. Rozwiązanie to miało spowodować aby w sytuacji gdy działają duże przeciążenia podczas ruszania i hamowania silnik nie pracował bez oleju.
Minusem na pewno jest trudniejsze niż w przypadku standardowych silnikach sprawdzenie poziomu oleju oraz trudniejsza wymiana oleju.
Ponoć w RS6 C6 jest 6 korków spustowych ale czy to prawda to nie wiem :)
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-12-03, 15:46   

W RS6 C6 V10 580 KM wyczytałem że jest sucha miska olejowa. Interesuje mnie czy ktoś w praktyce używał lub serwisował takie auto. Coś więcej o tym rozwiązaniu.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2012-12-15, 13:15   

Sucha miska w W12 D3 była do 2004 roku. Od 2005 roku jest "mokra" ;-)
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-12-16, 00:07   

SJake napisał/a:
Sucha miska w W12 D3 była do 2004 roku. Od 2005 roku jest "mokra" ;-)

Ale w D3 wcześniej niż 2004 chyba nie było W12... od modelowego 2005... więc chyba od początku jest "mokra" :-o
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-12-16, 06:59   

Tutaj info na temat systemu zasilania w olej silnia W12.




czyli od 2005 roku (włącznie) silnik W12 miał "mokrą" miskę
wcześniejsze "suchą".
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-12-16, 12:02   

No dobrze chłopaki. Ale dlaczego wybiera się suchą miskę, a nie mokrą? Jakie są zalety i wady? Jak to się serwisuje? Która z nich jest "lepsza"?
8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-12-16, 17:33   

Zacytuję użytkownika: cabaniero ponieważ krótko i zwięźle to opisał.
z forum: http://forum.motocyklistow.pl/

"Układy z suchą miską... stosowane są w wyczynowych, sportowych pojazdach gdzie wydajne smarowanie jest wymagane w każdych warunkach... niezależnie od pozycji w jakim znajduje się pojazd... np. samolot akrobacyjny, motocykl robiący np back flipa, auto na szybkim zakręcie... Taki układ jest bardziej skompliowany i droższy gdy wymaga dwusekcyjnej pompy jedna zasysa olej ze zbiornika, druga tłoczy spowrotem do zbiornika..
Układ z mokrą miska jest tańczy mniej skomplikowany nie wymaga dwusekcyjnej pompy gdyż jedna sekcja zasysa olej z miski i podaje na magistralę... olej powraca do miski grawitacyjnie...i znowu zasysa go pompa i tak w koło Macieju... nie wymaga też zbiornika oddzielnego oleju a co się z tym wiąże i dodatkowych kanałów, rurek itp. "
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-12-16, 20:07   

A dzięki, coś więcej już wiem.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
Vincent 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D2 W12
Wiek: 46
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-24, 23:37   

Od siebie dodam, że trzeba pamiętać przy wymianie oleju by spuścić olej z dodatkowej miski.
Nieuświadomiony mechanik lub właściciel może o tym zapomnieć i zalać układ 11 litrami nowego oleju zapominając że połowa starego nadal jest w układzie silnika.
To co się stanie później w konsekwencji nadmiaru oleju w układzie to totalna masakra.
_________________
...i to by było na tyle...
Vincent
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-12-25, 13:10   

Mam rozumieć, że miałeś taką "przygodę"?

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2012-12-27, 10:11   

FOSS napisał/a:
SJake napisał/a:
Sucha miska w W12 D3 była do 2004 roku. Od 2005 roku jest "mokra" ;-)

Ale w D3 wcześniej niż 2004 chyba nie było W12... od modelowego 2005... więc chyba od początku jest "mokra" :-o


Prawie tak...
Przy mojej wypowiedzi opierałem się o manual i wiedzę, że w12 trzepano od końcówki 12/2003 :-P więc 2004. 2005 zaczyna się od sierpnia.

Etka nie pokazuje suchej w W12, ale ona zawiera dużo kłamstw - szczególnie jeśli chodzi o początki serii :mrgreen:

Trzeba napisać do Ingolstadt :d
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.