Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 W12 ] Obroty silnika na P ?  
Autor Wiadomość
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-06-13, 12:10   [D3 05 W12 ] Obroty silnika na P ?

Jak w temacie.

Jaki powinien być prawidłowy zakres obrotów silnika Pb na postoju? I jaki po otwarciu przepustnicy na max? Na pozycji skrzyni biegów parking.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-06-13, 13:10   

Serrgiusz napisał/a:
Jaki powinien być prawidłowy zakres obrotów silnika Pb na postoju?

Jeżeli silnik nie jest obciążony , to PB powinien mieć zakres 600-700obr/min .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-06-13, 13:29   

Ok, a jakie max obroty?

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-06-13, 13:52   

Do odcięcia zapłonu lub paliwa czyli około 6500 obr/min (tak średnio).
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-06-13, 15:45   

jdz1 napisał/a:
około 6500 obr/min (tak średnio).

Serrgiusz, Ty masz A8 tak że powinno być właśnie 6500obr/min max S8 wiem że o 7000obr/min się rozkręca ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-06-13, 17:10   

Dziś sobie w ramach robotek ręcznych wymieniłem filtry powietrza i kabinowy. Odpaliłem, żeby sprawdzić i na postoju wcisnąłem do końca pedał "gazu". I obroty silnika doszły do max 4800 obr/min! Skala jest do chyba do 7000. Stąd moje pytanie o obroty. I chyba mam za niskie maksymalne? Zaznaczę, że pali się od kilku dni "czek". W sobotę mieniam olej. Macie jakiś pomysł na niepełny zakres pracy silnika?

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-06-13, 17:22   

Serrgiusz napisał/a:
Odpaliłem, żeby sprawdzić i na postoju wcisnąłem do końca pedał "gazu". I obroty silnika doszły do max 4800 obr/min!

Masz u siebie system antypoślizgowy (ESP czy jakoś tak ) sprawdzałeś ile się rozpędzi na biegu (max obroty) ??
Wujas ma w skodzie też "system ułatwiający ruszanie" i na "N" obroty max 4800/min , to samo ja wduszę sprzęgło i wrzucę bieg .
Ale jak puszczę sprzęgło i ruszę to na 1 idzie do 6200obr/min :-/ dziwne , ale ten typ tak ma .
Jest tam przycisk do wyłączenia tego ustrojstwa , jak go wyłączę to normalnie obroty do 6500 się kręcą ;-)
Może u ciebie tak samo działa :?: :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-06-13, 17:25   

Idę sprawdzę.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-06-13, 17:38   

u mnie na maxa się kręci auto do odcięcia ale ty masz W12 i tam jest może inaczej pamiętam jak miałem BMW E46 3.0 d to też na P nie chciała się wkręcić . ESP na 100 % ma chyba każde D3 ma :mrgreen:
_________________

 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-06-13, 17:46   

Na podstawie badania empirycznego przeprowadzonego przed 10 min stwierdzam:
- silnik BHT skala obrotów 8000 pole "czerwone" od 6200,
- obroty na biegu jałowym 800,
- max obroty na postoju 4800 niezależnie od ESP,
- podczas jazdy na skrzyni automatycznej niezależnie D czy S max obroty 6200,
- na Tip nie sprawdzałem.

Także wszytko git.

8-)
_________________
Forum Audi A6
Ostatnio zmieniony przez bunga bunga 2012-06-13, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-06-13, 17:58   

Serrgiusz napisał/a:

Także wszytko git.

Może zabezpieczenie żeby nie obciążać zbytnio silnika na postoju i kręci tylko do tych 4800obr/min ;-)
Ale ważne że wszystko oki ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-06-13, 19:12   

Jeśli świeci się "czek" to podpiął bym na twoim miejscu pod kompa. Bo u mnie w innym autku jak zapalił się czek i obroty odcinało przy 4500 to okazał się uwalony czujnik wałka rozrządu i silnik przechodził w tryb awaryjny. Ni huhu nie można było go więcej pokręcić.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-06-13, 19:56   

Podjadę do Fossa na pizze ;-) . Ale myślę, że to lambdy.

Ostatnio miałem taki przypadek. Na stacji Lukoil zatankowałem PB 95 pod korek. Miałem jeszcze ok 20% paliwa z Neste. Po jakiś 150 km zacząłem odczuwać jak by minimalnie gorzej przyspieszał. Później wyraźnie przerywał na wyższych obrotach lub przy gwałtowniejszym przyspieszaniu. Czek palił się już wcześniej. Ale przy przerywaniu jw czek zaczął świecić i gasnąć jak w kierunkach. Po następnych kilku godz już silnik nie przerywał, a czek palił stale. Wyjeździłem to paliwo do końca i wróciłem na Neste. Już nic nie przerywa silnik jak velvet.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2012-06-17, 20:36   

mrugający czek oznacza cykliczne wypadanie zapłonów.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
Adam84 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A6 C6, A4 B6, MB W211
Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 6
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-06-18, 22:35   

Z tego co wiem w W12 jest ogranicznik obrotów biegu jałowego, także wszystko jest w porządku. Na biegu jałowym nie silnik nie powinien się rozkręcic do więcej niż 4800obr./min. Jest bardzo często stosowana rzecz w nowoczesnych silnikach m.in. w 1,8TSI, 2,0TSI etc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.