Autor |
Wiadomość |
Lord
Użytkownik
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8
Wiek: 50 Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-10-11, 23:30 [D3 03 4.0TDI
] Ściąga w prawo - geometria niby OK.
|
|
|
Juz 3 wizyty na geometrii, za kazdym razem kierownica ustawiona prosto , i przez jakis czas auto jechalo dobrze. Po przejechaniu okolo 200- 300km , zauwazalem ze powoli minimalnie musze kontrowac auto , bo delikatnie sklania sie ku prawej stronie. Problem narastal im wiecej jezdzilem . Co to moze byc ? Samochod da sie ustawic idealnie , i przez jakis czas tak jezdzi , ale potem powoli i wyraznie zaczyna sciagac na jedna strone. Pozatym nic nie stuka , zawieszenie ok .
Jedynie troche trzepie kierownica przy delikatnym hamowaniu ( byc moze to wina tarczy )
Prosze o pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-10-12, 09:10
|
|
|
mysle ze moze byc wina tarczy skoro przy chamowaniu tak sie dzieje,musisz ja miec mocno krzywa,u mnie tarcza byla krzywa i tylko wyczowalem na pedale hamulca lekkie bicie.po wymianie tarcz jest super pozdrawiam.przed kupnem nowych sprawdz te stare.pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-13, 00:44
|
|
|
a co ma tarcza skoro 3 razy geometria robiona i 3 razy poprawiana. nie szło sprawdzić co było poza granicami przy1, 2 i 3 geometrii ? przecież to by wyjaśniło sprawę - obecnie chyba każdy serwis geometrii daje wydruk jak to wygląda przed i jak po zrobieniu i masz czarno na białym. (masz takie coś?) Może chłopaki jakie młode robią - luzują, geometrię ustawiają a potem nie dokręcą śrub i się wsio kręci pomalutku nie dziurach? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-10-13, 21:42
|
|
|
colln napisał/a: | (...) nie szło sprawdzić co było poza granicami przy1, 2 i 3 geometrii ? przecież to by wyjaśniło sprawę - obecnie chyba każdy serwis geometrii daje wydruk jak to wygląda przed i jak po zrobieniu i masz czarno na białym. (masz takie coś?)... |
Kolega colln dobrze prawi...
Lord jak masz wydruki (a takowe mieć powinieneś) to sam nawet możesz zerknąć jak masz ustawioną geometrię. Jeżeli wszystko było ustawione OK to wynik końcowy z 1 ustawiania powinien być jednocześnie identyczny z parametrami początkowymi do ustawiania 2 i wtedy należałoby się martwić i szukać "dziury w całym"...
jeżeli jednak te parametry były różne (a podejrzewam że raczej tak) to znaczy że przez te 200-300km geometria się rozjechała :roll:
Przyczyną może być albo partactwo mechaników którzy, jak kolega colln powyżej napisał, wyregulują ale nie dokręcą śrub albo po prostu luzy w zawieszeniu i/lub układzie kierowniczym których teoretycznie być nie powinno do poprawnego ustawienia geometri (a robienie geometrii przy luzach w zawieszeniu to także błąd mechanika chyba że robi to na wyraźne życzenie klienta który świadomy jest tych luzów). |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-10-14, 19:32
|
|
|
ok.koledzy tylko tam w poscie pisze ze zawieszenie ok.wiec albo zle gosc ustawia ta geometrie,ale dziwne ze przy chamowaniu trzepie kierownica dlatego zasugerowalem sprawdzenie tarcz,u mnie po wymianie koncowki drazka i wspornika stabilizatora zrobilem 20 km na zlej geometrii (na drugi dzien geometria oczywiscie zrobiona) i nie trzepalo kiera przy chamowaniu.pozdrawiam |
|
|
|
|
Grisza
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 47 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-29, 13:25
|
|
|
kolego lordzie.ja mam ten sam problem ze sciaganiem w prawo d2 a8.jak kupilem to sciagalo i teraz tez sciaga geometria idealna,oponki nowe amorki i sprezynki nowe i zawiecha cala nowa.brak luzow i niema sie do czego czepic.przekladalem oponki i felgi i cuda robilem i nic.niewiem jezdze na 245/45/18 to moze normalne przy takim rozmiarze bo jezdnia jest troche w lewo pochylona.bo to nie wyglada tak ze nie moge jej utrzymac bo tak ciagnie ale jak puszcze to leci w prawo. |
|
|
|
|
|
|
|
polbed
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 29 Skąd: Bulowice/Małopolska
|
Wysłany: 2010-10-30, 09:55
|
|
|
Drodzy koledzy miałem ten sam problem ze ściąganiem w prawo. Kilka razy robiłem geometrie , zmieniałem koła , sprawdzałem zawieszenie , byłem już nie pamiętam ilu mechaników. Mieszkam w holandii i staram się zawsze mieć samochód na 100% żeby nie mieć niespodzianek w czasie drogi.W wakacje byłem w kraju i jak zwykle oddałem samochód na sprawdzenie wszystkiego-jednak tym razem oddałem do nowego mechanika poleconego przez znajomego. Powiedziałem co ma mi naprawić , wymienić i sprawdzić. Przy okazji wspomniałem temat ściągania w prawo , a on stwierdził że sobie to sam sprawdzi po swojemu(...pomyślałem kolejny mechanik który rozłoży ręce i powie że nie wie dlaczego ten samochód ściąga ).
Samochód zostawiłem i miałem czekać na telefon od niego. Nie minęło kilka godzin a on dzwoni i pyta się czy samochód był bity z prawej strony (troche mnie to zdziwiło bo w historii samochodu jak się orientowałem nie było nic na ten temat , a samochód od początku był prowadzony w serwisie Audi w Niemczech) mówie że nie , chociaż nie wiem co mogło sie dziać poza serwisem :-( :-( Jak się okazało prawe koło nie było w osi z lewym -(było wysunięte do przodu o prawie 1cm :shock: :shock: )Jednak później uspokoił
mnie troch że nie musiał być bity(bo sam naprawdę nic nie widział żeby coś tam było robione , naprawiane lub naciągane) i samochód mógł wyjechać taki już z fabryki. Rozwiązania tego problemu są dwa albo naciągasz zawieszenie którego nie polecał ,albo ustawienie geometrii z korektą z tyłu.Z tego co on tłumaczył to korygowali delikatnie tył .Szczegółów nie wiem w którą stronę korygowali i o jak wiele, ale mówił że jest wszystko jeszcze w tolerancji . Wiem natomiast że po tym zabiegu samochód jedzie jak po stole i już go nie ściąga :-) :-)
Nie wiem panowie czy macie ten sam problem co ja ale sprawdźcie sobie zwykłym metrem odległość rantu felgi na prostych kołach do nadkola (w poziomie ) . Powinien być ten sam wymiar. U mnie było ok 8mm różnicy :shock: :shock: Wtedy możecie 1000 razy robić zbieżność i nigdy nie pojedzie prosto. Życzę powodzenia!!! :-) :-) :-)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Grisza
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 47 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-31, 11:08
|
|
|
polbed.sprawdzilem.mierzylem chyba z godzine na roznych punktach i od rantu felgi i od rantu opony i wychodzi tyle samo z jednej i drugiej.dopompowalem wiatru w tej stronie co mnie sciaga o 0.3 atmoswery wiecej i tez nic nie pomoglo. |
|
|
|
|
|
|
|
polbed
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 29 Skąd: Bulowice/Małopolska
|
Wysłany: 2010-10-31, 11:55
|
|
|
Kolego Grisza , a mierzyłeś tylne opony??może z tyłu jest jakaś różnica. Ten mechanik który znalazł u mnie ten problem powiedział że jeśli zbieżność ustawiona dobrze a samochód dalej ściąga , wina leży gdzieś indziej na pewno nie w geometrii . Ogólnie każdy mechanik który zrobił mi zbieżność wcześniej a później jak się okazało że dalej ściąga umywał ręce i wysyłał mnie do serwisu :-x . Moim zdaniem jeśli masz jakiegoś naprawdę dobrego mechanika , musisz przedstawić mu całą historie co i jak... może wtedy znajdzie problem przez który ściąga auto w prawo. |
|
|
|
|
ralphi
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-11-01, 07:46 Re: D3 4.0TDI 2003 Auto sciaga w prawo /POMOCY
|
|
|
Lord napisał/a: | Juz 3 wizyty na geometrii, za kazdym razem kierownica ustawiona prosto , i przez jakis czas auto jechalo dobrze. Po przejechaniu okolo 200- 300km , zauwazalem ze powoli minimalnie musze kontrowac auto , bo delikatnie sklania sie ku prawej stronie. Problem narastal im wiecej jezdzilem . Co to moze byc ? Samochod da sie ustawic idealnie , i przez jakis czas tak jezdzi , ale potem powoli i wyraznie zaczyna sciagac na jedna strone. Pozatym nic nie stuka , zawieszenie ok .
Jedynie troche trzepie kierownica przy delikatnym hamowaniu ( byc moze to wina tarczy )
Prosze o pomoc |
Kolego, a moze Ci wszyscy spece od geometrii sa "siebie warci"? Jestes z Wawy, znam goscia ktory robi m.in dobre sportowe fury( Evo, Porsche, Imprezy i inne) i jest znany w Wawie bardzo dobrze jezeli chodzi o ten zakres uslug wlasnie w tych kregach, co mowi samo za siebie. Kilkanascie lat juz smigam roznymi samochodami, robilem geometrie w wielu miejscach, ale od niego wracam zawsze zadowolony i robilem tam nie jeden samochod m.in poprawiajac robote innych. Pomijam ze warsztat jako calosc ma specjalizacje VW Group i cos moze zawsze zaradzic. Jak bedziesz chcial namiar to podesle Ci na priv. Zabieg geometrii ok 180 pln i tutaj zwlaszcza podejscie tego konkretnego majstra i przy okazji sprzet jest pierwsza klasa. |
|
|
|
|
|
|
|
Grisza
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 47 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-11-01, 14:38
|
|
|
ralphi podeslij mi na pw adres i moze telefonik do nich.trzeba sprobowac.jak zrobia tak jak trzeba to masz u mnie duza dobra wodke.
[ Dodano: 2010-11-10, 17:18 ]
siemanko.dlugo sie nie odzywalem ale brak czasu.ralphi gosciu polecony przez ciebie ustawil mi zbieznosc.jest super.dla goscia to bulka z maslem ale i sprzet maja odpowiedni.masz u mnie flaszke.musimy sie tylko styknac jakos w wawie.a jeszcze jedno.wszystko jak w nowce sztuce.wszystko proste |
|
|
|
|
Risorius
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 10 Skąd: Opolszczyzna
|
Wysłany: 2012-02-17, 16:40
|
|
|
Odświeżam temat, bo mam ten sam problem, d3 4.2tdi ściąga delikatnie na prawo, geometria ustawiana w dwóch różnych warsztatach, maglownica zmieniona, wahacze które były podejrzane wymienione łożysko w lewym kole wymienione a autko ściąga na prawo delikatnie i doprowadza mnie to do "szewskiej pasji" (bo nie chciałem bluzgać). Jedyne co mnie zastanawia to to że na postoju kiedy opuszczam zawieszenie z lift to kierownica delikatnie przekręca się w prawo. Już nie wiem co mam zrobić żeby się pozbyć tej przypadłości. Proszę POMÓŻCIE. |
_________________ RISORIUS |
|
|
|
|
|
|
|
|