|
Autor |
Wiadomość |
grechut
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2020-12-27, 11:40 [D3 06 3.0TDI
] Kilka pytań odnośnie użytkowania A8 D3
|
|
|
Witam,
nie wiem czy to właściwe miejsce ( w razie złego doboru , proszę o przeniesienie go we właściwe miejsce ).
1) Moje auto ma tylko zimówki i to 17 więc na lato będę się rozglądał za jakąś ładną 18/19. Myślałem coś w ten deseń LINK . ET30 nie będzie złe? 18 cali nie za małe?
2) Przy wymianie oleju w silniku, jeśli auto będzie na podnośniku to tryb zawieszenia trzeba zmienić, żeby miechów nie rozwalić? W ustawieniach MMI, która opcja za to odpowiada?
3) Wiem, że to kwestia indywidualna ale nigdzie w liście prac wykonywanych w ASO nie widziałem wymiany oleju w ASB. Auto ma nalatane 350k, więc pytanie czy jest sens to ruszać? Ogółem jestem jak najbardziej za wymianą ale jeśli to było robione wcześniej a tu taka zagwozdka. Skrzynia nie szarpie, biegi wchodzą idealnie.
Dzięki |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-12-27, 11:52
|
|
|
1. Nie będzie złe, ale do D3 wsadził bym minimum R19 żeby to wyglądało (R18 miałem w D3 na zimę, na lato R20). Opony z linku jednak są za małe.
2. Tryb podnośnikowy (jacking mode) - https://www.youtube.com/watch?v=Vp1RvHP_KbI
3. Jak był serwisowany tylko w ASO to na pewno nie był wymieniany. Ja bym wymienił, ale z pełną procedurą ZFa zrobisz to podobno tylko w Niemczech u nich |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
grechut
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2020-12-27, 14:16
|
|
|
dice111 napisał/a: | 1. Nie będzie złe, ale do D3 wsadził bym minimum R19 żeby to wyglądało (R18 miałem w D3 na zimę, na lato R20). Opony z linku jednak są za małe.
2. Tryb podnośnikowy (jacking mode) - https://www.youtube.com/watch?v=Vp1RvHP_KbI
3. Jak był serwisowany tylko w ASO to na pewno nie był wymieniany. Ja bym wymienił, ale z pełną procedurą ZFa zrobisz to podobno tylko w Niemczech u nich |
Ad1. Teraz są 17 to dopiero komicznie wygląda . A jak z ET? 30-35 będzie ok?
Ad2. Ok, dzięki. Wjeżdzam samochodem na podnośnik i przed samym podniesieniem włączam jacking mode i dopiero auto w górę? Czy mogę zrobić to wcześniej np. przed warszatem i dopiero później wjechać?
Ad3. No nie był wymieniany niestety, a wątpię żeby gość robił to na własną rękę bo nawet ze spalonymi żarówkami do ASO jeździł więc... A o jakiej procedure ZFa mówisz? Wymiana dynamiczna czy jak? |
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-12-27, 16:45
|
|
|
Ad.2
Najlepiej przed warsztatem ale na podnośniku przed uniesieniem! też może być, wówczas kontrolka zawieszeniac jest pomarańczowa. Jeśli ustawisz zawieszenie w tryb podnośnika w domu i potem jedziesz do warsztatu to bez sensu bo podczas jazdy auto samo powróci w tryb jazdy czyli wyłączy tryb podnośnika. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-12-27, 17:27
|
|
|
1 - albo nie patrzeć na ET i iść potem w dystanse albo.. jeśli jest możliwość kupić z rożnym ET na tył i przód. 35 na pewno będzie ok i bliżej krawędzi błotnika z przodu niz z tyłu, ale.. reszta zależy tez od szerokości felgi.
2. Jw
3. Tak, w PL tez robią dynamiczną, tyle, że nie tak samo. U nas na forum robił to panton pisał w którymś z tematów na czym to polega, opowiadał mi tez na którymś ze spotów (nie pamiętam już, jak zerknie to podlinkuje albo napisze). |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
grechut
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2020-12-27, 20:54
|
|
|
dice111 napisał/a: | 1 - albo nie patrzeć na ET i iść potem w dystanse albo.. jeśli jest możliwość kupić z rożnym ET na tył i przód. 35 na pewno będzie ok i bliżej krawędzi błotnika z przodu niz z tyłu, ale.. reszta zależy tez od szerokości felgi.
2. Jw
3. Tak, w PL tez robią dynamiczną, tyle, że nie tak samo. U nas na forum robił to panton pisał w którymś z tematów na czym to polega, opowiadał mi tez na którymś ze spotów (nie pamiętam już, jak zerknie to podlinkuje albo napisze). |
Ok, jestem od dawna na forum ale nie kojarzę tej procedury od zf
A co do szerokości felgi to jaka polecacie? I jak et35 na przód to et30 na tył? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|