Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 3.0TDI ] Problem z ciśnieniem paliwa  
Autor Wiadomość
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2015-02-04, 13:54   [D3 06 3.0TDI ] Problem z ciśnieniem paliwa

Witam szanownych kolegów
dzisiaj po dość długim okresie świętego spokoju pojawił się problem
autko stało w garażu przez 5 dni po powrocie zauważyłem że po odpaleniu na ssaniu ma lekko (nie widać na rpm a słychać) falowane obroty

wracając dziś z pracy postanowiłem jak to a8 wyprzedzić parę ślimaków na drodze
(silnik ciepły) a więc bucik a tu lekkie szarpnięcie i zaczyna "mrygać" lampka świec żarowych i ewidentny spadek mocy
w domu vcds ik i mamy coś takiego

Address 01: Engine Labels: None
Part No SW: 4E0 ABT 401 S HW: 4E0 907 401 C
Component: 3.0L V6TDI G001AG A030
Revision: --ABT--- Serial number: AUX3Z0F0183420
Coding: 0011973
Shop #: WSC 00450 259 104808
VCID: 68DF5E2B5B86005E3C3-803D

2 Faults Found:
004195 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 001 - Control Range Not Reached - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 128034 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.04
Time: 12:38:25

Freeze Frame:
RPM: 2478 /min
Torque: 573.3 Nm
Speed: 81.8 km/h
Duty Cycle: 68.7 %
Voltage: 13.60 V
Pressure: 255.6 bar
Duty Cycle: 50.1 %

004195 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 002 - Control Range Not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 11110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 128034 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.04
Time: 12:38:25

Freeze Frame:
RPM: 2478 /min
Torque: 573.3 Nm
Speed: 81.8 km/h
Duty Cycle: 68.7 %
Voltage: 13.60 V
Pressure: 255.6 bar
Duty Cycle: 50.1 %


po wykasowaniu dopóki jadę powoli ok jak tylko naciśnę mocniej na pedał problem powraca

sugestia że coś z regulacja ciśnienia

paliwko nalałem jak zwykle w tym samym orlenie vervę więc ...

jakieś sugestię? co sprawdzić? .. wcześniej sygnalizowałem że coś mi brzęczy z prawej stronie silnika na przodzie (taki dżwię ala padające łożysko) (prawa strona nasłuch na wysokości grill po prawej stronie znaczka OOOO) może to jest pompa paliwa (chyba napędzana jest paskiemy chyba że nie)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-02-04, 21:44   

Błędy typowe dla uszkodzonej pompy wysokiego ciśnienia, oczywiście może to też być sam czujnik
ciśnienia ale w sumie bardzo rzadko pada. Pojeździj z kompem i obserwuj parametry, sprawdź przy jakim ciśnieniu paliwa pojawia się błąd i jakie w tym czasie powinno być.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2015-02-06, 14:35   

Na chwilę obecną sprawdzony filtr (wymiana nic nie wniosła może poza faktem że odcinał przy 2400 teraz przy 2800 rpm) pompka niskiego ciśnienia sprawdzona i wydaj się ok

zatem pozostaje jeszcze czujnik i to co najgorsze (kosztowo) czyli pompa...lub i wtryski

wiecie może czy i jak vcds sprawdzić pompe wysokiego cisnienia(są jakieś procedury)?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-02-06, 19:29   

Endrju_b napisał/a:
wiecie może czy i jak vcds sprawdzić pompe wysokiego cisnienia(są jakieś procedury)?
Napisałem przecież już:
danishow napisał/a:
Pojeździj z kompem i obserwuj parametry, sprawdź przy jakim ciśnieniu paliwa pojawia się błąd i jakie w tym czasie powinno być.
...to znaczy, bierzesz kompa, wchodzisz w parametry, włączasz bieżący odczyt ciśnienia paliwa i odczyt jaki ma w tej samej chwili osiągnąć. Jeżeli dalej nie wiesz jak, zleć to komuś.
Dodam jeszcze, że dalsza jazda na ewentualnie uszkodzonej pompie uwali wtryskiwacze :(
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2015-02-07, 12:34   

Mój mechanik sprawdził po kolej wszystko został tylko na test jakis czujnik paliwa na listwie a pózniej pompa do wymiany (naprawy)
Pytanko takie praktyczne
Jakie jest prawdopodobieństwo ze fakt ze padła pompa spowoduje ze w niedługim czasie będę musiał wymieniać wtryski ???
Podobno tak jest ze jak pompa zdycha jakies opiłki sie po układzie walają i psują wtryski
Ja sie zgłosiłem do mechanika zaraz po pierwszych objawach - auto zawsze pali na dotyk ,nie kopci , nie faluje a odczyty wtrysków na vcds wskazuje bdb stan wtryskiwaczy
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-02-07, 19:18   

Endrju_b napisał/a:
Jakie jest prawdopodobieństwo ze fakt ze padła pompa spowoduje ze w niedługim czasie będę musiał wymieniać wtryski

Sam sobie odpowiedziałeś ;) :
Endrju_b napisał/a:
jak pompa zdycha jakies opiłki sie po układzie walają

...dokładnie tak. Za każdym razem jak wymieniasz/naprawiasz uszkodzoną pompę wymagane jest płukanie całego układu paliwowego, bo może się okazać że nowa/naprawiona pompa nie pożyje za długo! Pzdr.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2015-02-08, 09:58   

Mnie bardziej interesuje odpowiedz na pytanie jak to jest z tymi wtryskami
Czy problem z pompa jest zawsze jednoznaczny z wymiana wtrysków w krótkim okresie czasu?
Mam silnik asb i wtryski po tym co mogłem sprawdzic na vcds sa w dobrym stanie
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-02-08, 10:46   

Endrju_b napisał/a:
Mnie bardziej interesuje odpowiedz na pytanie jak to jest z tymi wtryskami
Czy problem z pompa jest zawsze jednoznaczny z wymiana wtrysków w krótkim okresie czasu?
Na to pytanie chyba raczej na pewno nie usłyszysz odpowiedzi ...proponuję więc jeździć dalej i sprawdzić po jakim dystansie uwalisz wtryskiwacze <brawo2> . Pzdr.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2015-02-08, 21:04   

Pompa często generuje opiłki które zabijają reszte ukladu. Używana sprawna pompa kosztuje 500-800zł.
 
 
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2015-02-21, 07:46   

Mysle ze warto podsumować bo okazało sie ze tkw "niechlujstwo" moze mieć pewne nieoczekiwane reperkusje
Otóż bosch serwis po diagnostyce pompy znalazł kawał gumy który skutecznie blokował kanał wylotowy z pompy (ok3mmx1)

Guma to kawałek wezyka który idzie od filtra który sie kruszył w środku (uszkodzenie metalowa klamra zaciskowa) zamiat to odrazu wymienić chciałem przyciąć i kawałek został zaciągnięty do układu

Miejcie na uwadze
Całość diagnostyki z wymiana niepotrzebna czujnika na listwie, ocena i wymiana uszczelek w pompie plus nowe (używane ale kompletne)rurki do filtra kosztowało mnie 1,5 tys pln
 
 
TommyA8L 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 44
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2021-11-13, 11:31   

Endrju_b napisał/a:
Mysle ze warto podsumować bo okazało sie ze tkw "niechlujstwo" moze mieć pewne nieoczekiwane reperkusje
Otóż bosch serwis po diagnostyce pompy znalazł kawał gumy który skutecznie blokował kanał wylotowy z pompy (ok3mmx1)

Guma to kawałek wezyka który idzie od filtra który sie kruszył w środku (uszkodzenie metalowa klamra zaciskowa) zamiat to odrazu wymienić chciałem przyciąć i kawałek został zaciągnięty do układu

Miejcie na uwadze
Całość diagnostyki z wymiana niepotrzebna czujnika na listwie, ocena i wymiana uszczelek w pompie plus nowe (używane ale kompletne)rurki do filtra kosztowało mnie 1,5 tys pln


Witam
Mam ten sam blad (4.2tdi) a pojawil sie po ok 100km po wymianie filtra paliwa. Jak wylacze silnik i znowu odpale zadnych problemow nie ma.
Jak wymienilem filtr paliwa byl on niezalany paliwem i krecilem troche az nabierze paliwa i 'zaskoczy'. Czy moglo to uszkodzic pompe?

Tutaj byla mowa o pompie wys cisnienia przy silniku, nie ta w baku?
Dzieki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.