Autor |
Wiadomość |
Endrju_b
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2014-01-15, 13:39 [D3 06 3.0TDI
] Rozrząd ponownie ale inaczej (prewencja) P
|
|
|
Witam
Poczytałem kilka wpisów odnośnie napinacza rzekomo wadliwego w 3.0 TDI i nasuwa się pytanie
Zakładając że
1) nie mam absolutnie żadnych objawów typu rzępolenie , zgrzytanie czy rzępolenie po rozpaleniu silnika(nawet nsekundę)
2)auto mam potwierdzony przebieg 110 000 km(mam całość historii od samego początku z systemu audi-wszystko poprzedni człowiek robił w serwisie <brawo2>
3)A8 z 2006 (nie L) 3.0 TDi z fabrycznym ABT wirusem.
czy wymiana samego napinacza górnego (blisko głowicy) załatwia sprawę (lub przynajmniej jest zalecana) i mogę spać spokojnie?
jeśli tak to czy wymiana takiego napinacza wymaga wywalenia jednostki napędowej poza auto?
dzięki za rzeczowe odpowiedzi |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-01-16, 09:33
|
|
|
Endrju_b, jeżeli nic nie słyszysz i nie widzisz dziwnych objawów to ja bym zostawił. Jak już rozbierać do tego napinacza to całość najlepiej wymienić bo musisz wyjąć silnika+ skrzynie z auta, zdjąć skrzynię i dopiero dobierać się do rozrządu więc kilka dni się zejdzie, a tak teraz wymienisz napinacz, a później może okazać się, że łańcuszek się rozciągnął i brzęczy, więc uważam, że jak robić to całość.
Ja bym nic nie ruszał jak cicho chodzi, jak coś dziwnego usłyszysz wtedy pomyślisz nad wymianą całego |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-21, 21:33
|
|
|
Stara niemiecka zasada mówi - Jak coś jest dobre to tego nie naprawiaj. Nic bym nie dotykał a nadwyżkę kasy zostawił na inne elementy. U mnie teraz na tapecie alternator i ponownie klapy kolektora które były regenerowane AZ Auto. Nigdy więcej tej firmy... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-22, 17:49
|
|
|
tobi napisał/a: | Stara niemiecka zasada mówi - Jak coś jest dobre to tego nie naprawiaj. Nic bym nie dotykał a nadwyżkę kasy zostawił na inne elementy. U mnie teraz na tapecie alternator i ponownie klapy kolektora które były regenerowane AZ Auto. Nigdy więcej tej firmy... | - ile te klapy wytrzymały ?
bo ja koledze do Q7 założyłem wczoraj właśnie te |
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2014-01-22, 19:26
|
|
|
pepi napisał/a: | tobi napisał/a: | Stara niemiecka zasada mówi - Jak coś jest dobre to tego nie naprawiaj. Nic bym nie dotykał a nadwyżkę kasy zostawił na inne elementy. U mnie teraz na tapecie alternator i ponownie klapy kolektora które były regenerowane AZ Auto. Nigdy więcej tej firmy... | - ile te klapy wytrzymały ?
bo ja koledze do Q7 założyłem wczoraj właśnie te |
U mnie tez ponownie jedna do regeneracji ale nie robia problemu z gwarancja.... tyle dobrze |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-22, 20:12
|
|
|
ile wytrzymało ? |
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-22, 22:37
|
|
|
Na regenerowanych zrobiłem około 50 tyś km. (U mnie oryginał wytrzymał coś ponad 250 tyś. )
Gwarancja niby jest tylko że nie obejmuje silniczków elektrycznych a u mnie tryby w jednym "zmieliły" się w drobny mak a w drugim już czuć że brakuje paru ząbków. Reszta też mocno wypracowana. |
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2014-01-24, 21:43
|
|
|
pepi napisał/a: | ile wytrzymało ? |
Jeden z 10 tys i przysłali na podmiane teraz drugi zaczyna ale jeszcze nie dzwoniłem bo błąd wyskakuje sporadycznie. |
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-25, 21:15
|
|
|
ralf napisał/a: | pepi napisał/a: | ile wytrzymało ? |
Jeden z 10 tys i przysłali na podmiane teraz drugi zaczyna ale jeszcze nie dzwoniłem bo błąd wyskakuje sporadycznie. |
Czyli generalnie lipa do kwadratu... |
|
|
|
|
|