Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 3.0TDI ] Rozrząd ponownie ale inaczej (prewencja) P  
Autor Wiadomość
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-01-15, 13:39   [D3 06 3.0TDI ] Rozrząd ponownie ale inaczej (prewencja) P

Witam

Poczytałem kilka wpisów odnośnie napinacza rzekomo wadliwego w 3.0 TDI i nasuwa się pytanie

Zakładając że
1) nie mam absolutnie żadnych objawów typu rzępolenie , zgrzytanie czy rzępolenie po rozpaleniu silnika(nawet nsekundę)
2)auto mam potwierdzony przebieg 110 000 km(mam całość historii od samego początku z systemu audi-wszystko poprzedni człowiek robił w serwisie <brawo2>
3)A8 z 2006 (nie L) 3.0 TDi z fabrycznym ABT wirusem.

czy wymiana samego napinacza górnego (blisko głowicy) załatwia sprawę (lub przynajmniej jest zalecana) i mogę spać spokojnie?

jeśli tak to czy wymiana takiego napinacza wymaga wywalenia jednostki napędowej poza auto?

dzięki za rzeczowe odpowiedzi
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-01-16, 09:33   

Endrju_b, jeżeli nic nie słyszysz i nie widzisz dziwnych objawów to ja bym zostawił. Jak już rozbierać do tego napinacza to całość najlepiej wymienić bo musisz wyjąć silnika+ skrzynie z auta, zdjąć skrzynię i dopiero dobierać się do rozrządu więc kilka dni się zejdzie, a tak teraz wymienisz napinacz, a później może okazać się, że łańcuszek się rozciągnął i brzęczy, więc uważam, że jak robić to całość.
Ja bym nic nie ruszał jak cicho chodzi, jak coś dziwnego usłyszysz wtedy pomyślisz nad wymianą całego :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
tobi 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-21, 21:33   

Stara niemiecka zasada mówi - Jak coś jest dobre to tego nie naprawiaj. Nic bym nie dotykał a nadwyżkę kasy zostawił na inne elementy. ;) U mnie teraz na tapecie alternator i ponownie klapy kolektora które były regenerowane AZ Auto. Nigdy więcej tej firmy...
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-01-22, 17:49   

tobi napisał/a:
Stara niemiecka zasada mówi - Jak coś jest dobre to tego nie naprawiaj. Nic bym nie dotykał a nadwyżkę kasy zostawił na inne elementy. ;) U mnie teraz na tapecie alternator i ponownie klapy kolektora które były regenerowane AZ Auto. Nigdy więcej tej firmy...
- ile te klapy wytrzymały ?
bo ja koledze do Q7 założyłem wczoraj właśnie te :(
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2014-01-22, 19:26   

pepi napisał/a:
tobi napisał/a:
Stara niemiecka zasada mówi - Jak coś jest dobre to tego nie naprawiaj. Nic bym nie dotykał a nadwyżkę kasy zostawił na inne elementy. ;) U mnie teraz na tapecie alternator i ponownie klapy kolektora które były regenerowane AZ Auto. Nigdy więcej tej firmy...
- ile te klapy wytrzymały ?
bo ja koledze do Q7 założyłem wczoraj właśnie te :(


U mnie tez ponownie jedna do regeneracji ale nie robia problemu z gwarancja.... tyle dobrze
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-01-22, 20:12   

ile wytrzymało ?
 
 
tobi 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 22:37   

Na regenerowanych zrobiłem około 50 tyś km. (U mnie oryginał wytrzymał coś ponad 250 tyś. )
Gwarancja niby jest tylko że nie obejmuje silniczków elektrycznych a u mnie tryby w jednym "zmieliły" się w drobny mak a w drugim już czuć że brakuje paru ząbków. Reszta też mocno wypracowana.
 
 
ralf 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 119
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2014-01-24, 21:43   

pepi napisał/a:
ile wytrzymało ?


Jeden z 10 tys i przysłali na podmiane teraz drugi zaczyna ale jeszcze nie dzwoniłem bo błąd wyskakuje sporadycznie.
 
 
tobi 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-25, 21:15   

ralf napisał/a:
pepi napisał/a:
ile wytrzymało ?


Jeden z 10 tys i przysłali na podmiane teraz drugi zaczyna ale jeszcze nie dzwoniłem bo błąd wyskakuje sporadycznie.


Czyli generalnie lipa do kwadratu...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.