Autor |
Wiadomość |
Gablota
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-10-21, 22:00 [D3 06 4.0TDI ] Coś wpadło do silnika :(
|
|
|
Witam wszystkich.
Mam moją Audiole od 2 lat, rocznik 2006 silnik 4,0 tdi , przebieg 172 000km.
Auto jest bardzo zadbane, nie miałem z nią problemow jednak od tego roku się zaczęło, na początek wymieniłem jeden kolektor- prawy, kompresor, zacisk zregenerowałem, nowe opony, hamulce kpl,
miałem na dniach wymieniać napinacze, jednak coś uprzedziło mnie i najprawdopodobniej wpadło do 8 cylindra. Z uwagi na to ze auto mam mocno doinwestowane na tą chwile, szkoda jest mi go nie naprawiać, dlatego pozwolę sobie pomęczyć was pytaniami:
-Czy da się w tym silniku zdjąć i założyć lewą głowice bez wyciągania silnika?
-Czy są jakieś specjalistyczne blokady potrzebne żeby spiąć tą głowicę z rozrządem po przykręceniu?
- W jaki sposób wyjąć silnik najłatwiej - jeśli będzie taka konieczność??
- Czy napinacze da się wymienić na włożonym silniku?
liczę że ktoś zorientowany w temacie pomoże |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-22, 07:46
|
|
|
Skąd wiesz że coś wpadło? Mam nadzieje że silnik był nie odpalany.
Możesz opisać tą sytuację jak to wyglądało i co to mogło być ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-10-22, 08:07
|
|
|
a co ci do tego silnika wpadło gdzie i w jaki sposób? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
sebek1195
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8 d2,nsr125
Wiek: 29 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 41 Skąd: ostrowiec sw
|
Wysłany: 2014-10-22, 08:28
|
|
|
Nieprzyjemna sytuacja, mam nadzieje że uda się wydobyć obce ciało z serducha bez rozbierania. Jeśli to jakiś element metalowy a silnik jest konstrukcji alu to jest jakaś szansa. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-10-22, 21:05
|
|
|
jestem
Mam stolik i głowki w takich motorach zdejmowalem. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Patryk1990
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: Audi a8 d 4
Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 49 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 2014-10-22, 22:36
|
|
|
Czesc
Glowica schodzi bezproblemu
Nieprzejmuj sie rozrzadem
tylko gorny lancuszek do ustawienia
Jezeli chcesz to robic sam a niewiesz jak sie zabrac
Pisz ?
3.0 tdi ostatnio w q7 troche wiecej miejsca
wymienilem glowice w ok 3 h
DODANO:
3.0 tdi 4.0 tdi 4.2 tdi
Gorne wadliwe napinacze wychodza bez wyciagania silnika
Mit obalony mam fotki
a do wymiany calego rozrzadu
Sciaga sie skrzynie |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-10-23, 23:33
|
|
|
Chetnie zobacze te fotki.
Napinacz z prawej glowicy jak najbardziej jest do wyjecia. Ale z lewej?
Do wymiany rozrzadu wyjmuje sie caly zespol napedowy, skrzynie silnik itd - taka jest procedura wg audi i w ASO. Rozpolawiasz dopiero na zewnatrz. Mozna to oczywiscie zrobic z partyzanta wyjmujac skrzynie, ale to bez sensu bo calosc jest przystosowana do wyjecia z auta. Bo szczerze mowiac nie wyobrazam sobie w jaki sposob wstepnie napniesz lancuchy majac silnik w aucie? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Gablota
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-10-24, 00:21
|
|
|
Dziekuje za odpowiedzi,
jechałem sobie wolno, w zasadzie toczyłem sie bo akurat piękna księżniczka szła no i silnik zaczął klekotać i zgasł,
auto kręciło ale nie zapalało
pierwsze co to stawiałem na rozrząd, ale okazało się ze obydwa walki się kręcą, czyli rozrząd nie strzelił, potem myślałem ze przeskoczył - tez nie.
okazało się że to brak paliwa- komputer odciął paliwo.... po wyjęciu 8 wtryskiwacza końcówka była zmiażdżona - wiec wymieniłem wtrysk- ta sama sytuacja odpalił ale zaraz zgasł więc zaślepiłem dopływ paliwa zaślepką na 8 wtrysku, auto paliło na 7 garów, jednak jak chciałem wjechać na lawetę po probie odpalenia - silnik stanął(nawet nie zakręcił) i teraz coś go blokuje na tym 8 garze....
prawdopodobnie wpadla klapa z kolektora, albo świeca sie urwała...
Patryk, pocieszyłeś mnie.. w weekend napisze Ci PW, chetnie zobacze fotki jak to wygląda, na codzien naprawiam BMW, lecz audi inna bajka(choć lepiej mi sie jeździ Audiczką), nawet nikt ze znajomych nie robil takiej operacji na aucie. Mam nadzieje że tłok jest tylko lekko podrachany, jeśli to by sie udało naprawic na aucie to byłaby piękna informacja- tylko czy nie ma jakichś min po drodze (???)
|
|
|
|
|
|
|
|
Patryk1990
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: Audi a8 d 4
Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 49 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 2014-11-02, 11:20
|
|
|
Zawsze byly spory trzeba wyjmowac czy nie
3.0 4.0 gorne napinacze sa takie same
3.0 w tym silniku wszystko pieknie w samochodzie
wymiana rozrzady kompletnego glowicy
4.0 mniej miejsca ale gorne napinacze lewy i prawy sa takie same i ja niewidze przeciwskazan ze sciaganiem glowicy w aucie zarowno lewej jaki prawej
W 4.2 tdi napinacz pod paskiem jest inny zeby go zdemontowac trzeba zdjac duza obudowe |
|
|
|
|
|