Autor |
Wiadomość |
biskups
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: Jeep
Dołączył: 24 Cze 2015 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-07, 20:12 [D3 ALL
] Auto hold ?
|
|
|
Witam
Czy w A8 D3 występuje funkcja "auto hold"?
Czyli, że na światłach lub w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu gdy automatyczna skrzynia jest w pozycji D.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-07-07, 22:26 Re: Auto hold ?
|
|
|
biskups napisał/a: | Czy w A8 D3 występuje funkcja "auto hold"?
Czyli, że na światłach lub w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu gdy automatyczna skrzynia jest w pozycji D. |
I tak, i nie.
Dokładniej mówiąc po zatrzymaniu się na światłach niestety nic samo automatycznie się nie zrobi.
Ale zawsze możesz zaciągnąć hamulec postojowy i wtedy puścić hamulec nożny - jeżeli naciśniesz pedał gazu chcąc jechać dalej hamulec postojowy zwolni się automatycznie.
Warunkiem działania tej funkcji są zapięte pasy bezpieczeństwa |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-07-08, 04:44
|
|
|
Ciekawe. Nie wiedziałem że coś takiego jest.
Podpisując się pod temat chciałbym zapytać.
Co lepsze. W korku cały czas jazda na I stanie na D czy np podczas postoju zmiana na N? Bo różne sposoby jazdy widziałem i sam się zastanawiam który będzie lepszy dla skrzyni?? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-08, 04:57
|
|
|
FOSS napisał/a: | jeżeli naciśniesz pedał gazu chcąc jechać dalej hamulec postojowy zwolni się automatycznie. |
A to bardzo fajna funkcja
mkbewe napisał/a: | Co lepsze. W korku cały czas jazda na I stanie na D czy np podczas postoju zmiana na N? Bo różne sposoby jazdy widziałem i sam się zastanawiam który będzie lepszy dla skrzyni?? |
To zalezy czy stoisz w tym korku czy sie toczysz. Jezeli szykuje mi sie kilkuminutowy postój daje na N lub tez P bo trzymanie ciągle na heblu męczy też samego kierownika. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-07-08, 09:11
|
|
|
Apophis napisał/a: | To zalezy czy stoisz w tym korku czy sie toczysz. Jezeli szykuje mi sie kilkuminutowy postój daje na N lub tez P bo trzymanie ciągle na heblu męczy też samego kierownika. | bardziej chodzi mi o takie podjeżdżanie i zatrzymywanie się co chwile, lub też dojazd do świateł na nie dużym skrzyżowaniu |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-07-08, 09:50
|
|
|
Po mojemy to trochę niepotrzebne katowanie skrzyni przez takei ciągłe majglowanie selektorem. P napewno bym nie wrzucał w korku, N może jeszcze ale po co. U mnie juz czuć np jak z P na D zmieniam dość szarpnięcie na postoju jak skrzynia zapina bieg. A tak męczysz ją jeszcze bardziej i bardziej... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-08, 09:59
|
|
|
mkbewe napisał/a: | bardziej chodzi mi o takie podjeżdżanie i zatrzymywanie się co chwile, lub też dojazd do świateł na nie dużym skrzyżowaniu |
W takim przypadku nigdy nie ruszam. Jeżeli korek sie toczy z chwilowymi predkościami do 30km/h i skrzynia na D bedzie maglowała 1-2-1-2-1 to warto dac na tip lub pozycje 1 selektora. |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-07-08, 10:45
|
|
|
Apophis napisał/a: | i skrzynia na D bedzie maglowała 1-2-1-2-1 to warto dac na tip lub pozycje 1 selektora. | czyli wtedy lepiej jechać cały czas na 1 na tipie
i tak samo mogę na 1 biegu stać w miejscu bez obaw jak na D ??
(wybacz głupie pytania ale to mój 1 automat ) |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-08, 10:50
|
|
|
Tak. |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-07-08, 12:19
|
|
|
dziękuje |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-09-23, 19:31
|
|
|
omg zeby w korku zmieniac na N lub P to już jakaś patologia chyba , nawet bym na to nie wpadł z jakiej przyczyny chciecie wrzucac neutrala lub parking prosze o jakies logiczne wyjaśnienie ...bo nie moge tego pojąć sorry |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-23, 21:37
|
|
|
No bo tak własnie jest. Ale predzej od konwertera zmęczy nam sie noga od trzymania hebla no i tu mozna dac sobie N |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-09-23, 22:11
|
|
|
drago_o napisał/a: | Jakby co to polecam poszukać w necie jak działa sprzęgło hydrokinetyczne. Nie ma żadnej potrzeby wyrzucanie z biegu na postoju |
Wydaje mi się, że w całym temacie nie o to chodzi.
Mi również zdarza mi się wrzucić N w korku lub na skrzyżowaniu albo P ale.... ja nie robię tego dla jakiegoś wyimaginowanego bezpieczeństwa skrzyni biegów ale po prostu dla wygody.
Wrzucam N lub P oraz zaciągam hamulce ręczny kiedy korek stoi i nie porusza się kompletnie nic albo kiedy stanę na przejeździe kolejowym i nie wiem jak długo stać będę.
Robię to z wygody bo nie chce mi się trzymać cięgle nogi na hamulcu nożnym, wolę rozsiąść się w fotelu, posłuchać muzyki, wiadomości czy jakiejś dyskusji w radiu, obejrzeć film czy też poczytać gazetę, zrobić cokolwiek ale w pozycji wyluzowanej
W moim przypadku, jak pewnie i w wielu innych, zasada działania sprzęgła hydrokinetycznego nie ma kompletnie nic do rzeczy |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-09-23, 22:16
|
|
|
Noo dobra - a tak z ciekawości zapytam tylko ....
A jak się ma stanie na "biegu" czyli D .... i zaciągnięty hamulec automatyczny ręczny ??
Czy można tak sobie stać np. na czerwonym, czy raczej tylko trzymanie hebla łączy się w parze z postojem na "D" |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
|