Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Auto hold ?  
Autor Wiadomość
biskups 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: Jeep
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-07, 20:12   [D3 ALL ] Auto hold ?

Witam

Czy w A8 D3 występuje funkcja "auto hold"?
Czyli, że na światłach lub w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu gdy automatyczna skrzynia jest w pozycji D.

Pozdrawiam
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-07-07, 22:26   Re: Auto hold ?

biskups napisał/a:
Czy w A8 D3 występuje funkcja "auto hold"?
Czyli, że na światłach lub w korku nie trzeba trzymać nogi na hamulcu gdy automatyczna skrzynia jest w pozycji D.

I tak, i nie.

Dokładniej mówiąc po zatrzymaniu się na światłach niestety nic samo automatycznie się nie zrobi.
Ale zawsze możesz zaciągnąć hamulec postojowy i wtedy puścić hamulec nożny - jeżeli naciśniesz pedał gazu chcąc jechać dalej hamulec postojowy zwolni się automatycznie.
Warunkiem działania tej funkcji są zapięte pasy bezpieczeństwa ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-07-08, 04:44   

Ciekawe. Nie wiedziałem że coś takiego jest.

Podpisując się pod temat chciałbym zapytać.
Co lepsze. W korku cały czas jazda na I stanie na D czy np podczas postoju zmiana na N? Bo różne sposoby jazdy widziałem i sam się zastanawiam który będzie lepszy dla skrzyni??
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-08, 04:57   

FOSS napisał/a:
jeżeli naciśniesz pedał gazu chcąc jechać dalej hamulec postojowy zwolni się automatycznie.


A to bardzo fajna funkcja :)

mkbewe napisał/a:
Co lepsze. W korku cały czas jazda na I stanie na D czy np podczas postoju zmiana na N? Bo różne sposoby jazdy widziałem i sam się zastanawiam który będzie lepszy dla skrzyni??


To zalezy czy stoisz w tym korku czy sie toczysz. Jezeli szykuje mi sie kilkuminutowy postój daje na N lub tez P bo trzymanie ciągle na heblu męczy też samego kierownika.
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-07-08, 09:11   

Apophis napisał/a:
To zalezy czy stoisz w tym korku czy sie toczysz. Jezeli szykuje mi sie kilkuminutowy postój daje na N lub tez P bo trzymanie ciągle na heblu męczy też samego kierownika.
bardziej chodzi mi o takie podjeżdżanie i zatrzymywanie się co chwile, lub też dojazd do świateł na nie dużym skrzyżowaniu :)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-07-08, 09:50   

Po mojemy to trochę niepotrzebne katowanie skrzyni przez takei ciągłe majglowanie selektorem. P napewno bym nie wrzucał w korku, N może jeszcze ale po co. U mnie juz czuć np jak z P na D zmieniam dość szarpnięcie na postoju jak skrzynia zapina bieg. A tak męczysz ją jeszcze bardziej i bardziej...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-08, 09:59   

mkbewe napisał/a:
bardziej chodzi mi o takie podjeżdżanie i zatrzymywanie się co chwile, lub też dojazd do świateł na nie dużym skrzyżowaniu :)


W takim przypadku nigdy nie ruszam. Jeżeli korek sie toczy z chwilowymi predkościami do 30km/h i skrzynia na D bedzie maglowała 1-2-1-2-1 to warto dac na tip lub pozycje 1 selektora.
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-07-08, 10:45   

Apophis napisał/a:
i skrzynia na D bedzie maglowała 1-2-1-2-1 to warto dac na tip lub pozycje 1 selektora.
czyli wtedy lepiej jechać cały czas na 1 na tipie
i tak samo mogę na 1 biegu stać w miejscu bez obaw jak na D ??
(wybacz głupie pytania ale to mój 1 automat )
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-08, 10:50   

Tak.
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-07-08, 12:19   

dziękuje
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-23, 19:31   

omg zeby w korku zmieniac na N lub P to już jakaś patologia chyba , nawet bym na to nie wpadł :D z jakiej przyczyny chciecie wrzucac neutrala lub parking prosze o jakies logiczne wyjaśnienie ...bo nie moge tego pojąć sorry
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-09-23, 19:34   

Jakby co to polecam poszukać w necie jak działa sprzęgło hydrokinetyczne. Nie ma żadnej potrzeby wyrzucanie z biegu na postoju :) na youtube widziałem super filmik z dokładnie opisana praca takiego sprzęgła :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-23, 21:37   

No bo tak własnie jest. Ale predzej od konwertera zmęczy nam sie noga od trzymania hebla no i tu mozna dac sobie N :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-09-23, 22:11   

drago_o napisał/a:
Jakby co to polecam poszukać w necie jak działa sprzęgło hydrokinetyczne. Nie ma żadnej potrzeby wyrzucanie z biegu na postoju :)

Wydaje mi się, że w całym temacie nie o to chodzi.

Mi również zdarza mi się wrzucić N w korku lub na skrzyżowaniu albo P ale.... ja nie robię tego dla jakiegoś wyimaginowanego bezpieczeństwa skrzyni biegów ale po prostu dla wygody.
Wrzucam N lub P oraz zaciągam hamulce ręczny kiedy korek stoi i nie porusza się kompletnie nic albo kiedy stanę na przejeździe kolejowym i nie wiem jak długo stać będę.
Robię to z wygody bo nie chce mi się trzymać cięgle nogi na hamulcu nożnym, wolę rozsiąść się w fotelu, posłuchać muzyki, wiadomości czy jakiejś dyskusji w radiu, obejrzeć film czy też poczytać gazetę, zrobić cokolwiek ale w pozycji wyluzowanej <faktycznie>

W moim przypadku, jak pewnie i w wielu innych, zasada działania sprzęgła hydrokinetycznego nie ma kompletnie nic do rzeczy <hihi>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ManiekJames 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 281
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-09-23, 22:16   

Noo dobra - a tak z ciekawości zapytam tylko ....

A jak się ma stanie na "biegu" czyli D .... i zaciągnięty hamulec automatyczny ręczny :P ??
Czy można tak sobie stać np. na czerwonym, czy raczej tylko trzymanie hebla łączy się w parze z postojem na "D"
_________________
Pozdrawiam !!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.