Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2MPI ] Xenon raz działa, raz nie..  
Autor Wiadomość
Radoslav 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 08 Paź 2019
Posty: 82
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-10-27, 20:37   [D3 06 4.2MPI ] Xenon raz działa, raz nie..

Tydzień temu lewy palnik xenonowy najpierw zaczął co jakiś czas mrugać, a następnie zgasł.
Pomyślałem, że pewnie żywot palnika dobiegł końca, więc zleciłem wymianę obu palników na nowe + wszystkie inne żarówki w przednich lampach.
Niestety pomogło tylko na 1 dzień, a następnie znowu lewa lampa z nowym palnikiem xenonowym zgasła.
Teraz jest loteria: raz świeci raz nie..

Domyślam się, że może być to problem z przetwornicą, a może z zapłonnikiem (starterem) ?
Czy mogę to jakoś sprawdzić we własnym zakresie ?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-10-27, 20:49   

Przełożyć lewy z prawym ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
Radoslav 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 08 Paź 2019
Posty: 82
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-10-29, 21:36   

No tak, ale wiemy ile z tym roboty..
Miałem cichą nadzieję, że po opisie objawów ktoś napisze, że to np. Na 100% przetwornica :D
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-29, 22:40   

Radoslav napisał/a:
No tak, ale wiemy ile z tym roboty..
Miałem cichą nadzieję, że po opisie objawów ktoś napisze, że to np. Na 100% przetwornica :D

Na 99% przetwornica ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
d1dejay 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Wiek: 36
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 24
Skąd: Lubin
Wysłany: 2019-11-01, 09:04   

Panowie pomóżcie , podepnę się pod temat nie ma sensu otwierać nowego.
Wymieniałem wczoraj żarówki jedną wymieniłem z drugą mam zaś problem od strony kierowcy . założyłem żarówkę i ciężko było podłączyć kabel do żarnika to podłączyłem go i chciałem włożyć teraz nie mogę go przekręcić co mam zrobić ?

Nie mam wyjścia i zdemontować lampę :(
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-11-01, 09:56   

Może będzie Ci łatwiej odchylić nadkole .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-11-01, 14:04   

d1dejay napisał/a:
Panowie pomóżcie , podepnę się pod temat nie ma sensu otwierać nowego.
Wymieniałem wczoraj żarówki jedną wymieniłem z drugą mam zaś problem od strony kierowcy . założyłem żarówkę i ciężko było podłączyć kabel do żarnika to podłączyłem go i chciałem włożyć teraz nie mogę go przekręcić co mam zrobić ?

Najpierw uporządkujmy temat...
Jeżeli masz xenony to tam nie ma żarówek tylko żarniki.
Na żarniku z tyłu jest zapłonnik a dopiero do niego jest podłączony kabel zasilający.

Sposób podłączenia wygląda następująco...
- montujesz żarnik w lampie
- na żarnik montujesz zapłonnik
- do zapłonnika podłączasz kabel zasilający

Jeżeli kabel podłączyłeś do zapłonnika przed zamontowaniem go na żarniku to ŹLE - konstrukcja tegoż zapłonnika jest taka, że nie można tego montować w odwrotnej kolejności.
Poprawne zapięcie zapłonnika na żarniku umożliwia poprawne podłączenie przewodu zasilającego.
Podpięcie kabla zasilającego do zapłonnika leżącego luzem uniemożliwia jego późniejszy montaż na żarniku.

d1dejay napisał/a:
Nie mam wyjścia i zdemontować lampę :(

Tak jest najłatwiej bo jak masz lampę w ręku to wszystko masz jak na dłoni.
Ale nie trzeba jej rwać z auta - można tam dojść po zdemontowaniu nadkola ale w dalszym ciągu jest ciasno.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 467
Skąd: Skawina
Wysłany: 2019-11-01, 20:07   

W przetwornicach najczęściej nie łączy tranzystor.Ponowne lutowanie pomaga sprawdzone z autopsji.

_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
d1dejay 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Wiek: 36
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 24
Skąd: Lubin
Wysłany: 2019-11-01, 22:10   

ogólnie to ja się zdziwiłem bo na samym początku normalnie założyłem przekręciłem lecz z powodu małej ilości miejsca nie mogłem podłączyć kabla i odłączyłem i podłączyłem kabel i teraz całkiem nie mogę tego zrobić dlatego pytam może mieliście podobną sytuację jutro się za to zabiorę i niestety wykręcę lampę innej możliwości nie mam i tak to na parkingu robię i trochę już zimno jest
 
 
Radoslav 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 08 Paź 2019
Posty: 82
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-11-01, 23:49   

D1dejay to powinno Ci nieco rozjaśnić sprawę:

https://youtu.be/PqOlrp1-TuY

Panowie czy wymiana samej przetwornicy jest skomplikowana?
Czy to jest właściwa przetwornica do mojej A8?
https://allegro.pl/oferta/przetwornica-xenon-hella-5dv00829000-5dv008290-00-6944643162?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Nie muszę odłączać akumulatora do wymiany?
 
 
d1dejay 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Wiek: 36
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 24
Skąd: Lubin
Wysłany: 2019-11-02, 10:47   

ok znowu edytuje całość,

okazało się że źle patrzyłem myślałem że przetwornica jest za żarówka i to ją rozkręciłem ale poszperałem na forum i dowiedziałem się że jest tuż przy chłodnicy rozkręciłem i faktycznie puścił lut tak jak kolega pokazał na zdjęciu teraz pytanie normalnie to zlutować z tym starym tranzystorem czy nowy? albo jakieś zdjęcia jak to zlutować żeby działało
 
 
Radoslav 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 08 Paź 2019
Posty: 82
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-11-07, 21:02   

d1dejay, napiszesz jak dostałeś się do przetwornicy od strony kierowcy?
Czy u Ciebie to taka przetwornica:
https://allegro.pl/oferta/przetwornica-xenon-hella-5dv00829000-5dv008290-00-6944643162 ??
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-11-08, 11:56   

Radoslav napisał/a:
Czy u Ciebie to taka przetwornica:
https://allegro.pl/oferta/przetwornica-xenon-hella-5dv00829000-5dv008290-00-6944643162 ??

Tak, to jest przetwornica.
I jest zamontowana z boku lampy, od strony grilla.
W po-lifcie musisz ruszyć zderzak bo nachodzi na lampę.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Radoslav 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 08 Paź 2019
Posty: 82
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-11-08, 20:12   

Ech, miałem nadzieję, że załatwię to sam w jakiś pogodny dzień, ale chyba znowu oddam auto do serwisu.
Konstruktorzy Audi słabo przemyśleli dostęp do elementów z przodu auta. Już któryś raz z kolei spotykam się z tym, że trzeba ściągać zderzak, żeby coś zrobić.
A może właśnie dobrze to przemyśleli, żeby użytkownik sam za dużo nie naprawił ;)
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 467
Skąd: Skawina
Wysłany: 2019-11-09, 13:17   

Cytat:
Konstruktorzy Audi słabo przemyśleli dostęp do elementów z przodu auta.


Tak nie do końca , kupując W12 też tak myślałem że z miejscem krucho, ale Polak potrafi i nie jest tak źle, ja zderzak lekko popuściłem bez ściągania i lampa wyszła bez problemu ,więc da się .Sama przyjemność robić przy tych autach choć robić coś pierwszy raz to kur...y lecą na konstruktorów.
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.