|
Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-09-23, 08:37 [D3 06 4.2TDI
] Awaria zagadka :)
|
|
|
Jestem ciekaw jakie będą Wasze pomysły na to co się mogło zadziać.
Rzuciła palenie ot tak bez żadnych oznak poprzedzających typu problemy z mocą, falowanie
itp. , dla pełnego obrazu dodam że po tygodniowym postoju zastałem akku rozładowane
po podładowaniu kręci jak wściekły i nic.
Dotychczasowa diagnoza:
- błędów w ECU brak
- pompy wstepne ok
- podczas kręcenia nie pojawia się cisnienie paliwa w ECU - stoi na 0
(i to jest uważam powód dla którego nie są w ogóle otwierane wtryski)
- testowanie czujnika ciśnienia paliwa powietrzem poza układem pokazuje odczyty w ECU
i czujnik ten mierzy od samego dołu (była teoria że może zaczyna pokazywać powyżej
pewnej wartości)
- regulator ciśnienia paliwa nie upuszcza
- pompa WC testowana na razie zegarem 10 bar pokazuje że nabija przynajmniej te 10bar przy kręceniu
- zawór na pompie WC sprawdzoy ok
- pasek pompy ok
I jedne fakty przeczą innym uważam albo.... no właśnie....
typujcie, zobaczymy po fakcie kto wygrał. |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-09-24, 10:13
|
|
|
Zacząłbym od sprawdzenia, czy w ogóle paliwo do listwy dochodzi a potem dumałbym dalej. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-09-25, 12:48
|
|
|
No i tu jest ciekawostka bo jedne fakty przeczą drugim albo jest to sytuacja p.t. jak to możliwe
że na wyjściu z pompy ciśnienie jest a na listwie nie.... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-09-25, 14:56
|
|
|
Wystarczy, że się gdzieś gumowy wężyk rozwarstwił i przytyka w środku przelot. Ot taka prosta sytuacja. Dlatego diagnozę zacząłbym od "końca" a nie od początku patrząc z perspektywy przepływu paliwa. Jeśli paliwo dochodzi do listwy, to zmierzyć ciśnienie na listwie. Jak jest OK to nie ma sensu lecieć w stronę baku (przynajmniej na początku analizy problemu). |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-09-25, 21:39
|
|
|
Na razie diagnoza głosi że nie pali bo:
- nie są otwierane wtryski
bo:
- ecu nie widzi ciśnienia paliwa (inne sygnały ponoć są ok)
I tu jest ta zagadka bo
- pompa niby sprawna (wg tego co pisałem wcześniej, mają być dodatkowe pomiary)
- czujnik ciśnienia na listwie sprawny
- połączenie czujnik - cu sprawne
- zawór zwrotny nie upuszcza
- zawór na pompie sprawny
- błędów brak (co stwierdziłem jeszcze sam odisem)
albo mnie warsztat robi w balona a niestety jestem daleko albo |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-09-26, 08:06
|
|
|
Na podstawie czego twierdzisz, że czujnik ciśnienia na listwie jest OK? Na podstawie wskazań w blokach pomiarowych? Ciśnienie się waha czy stoi "sztywno" ? Ja bym mimo wszystko sprawdził klasycznie manometrem ciśnienie.
Odnośnie braku pracy wtrysków. Jeśli jest sygnał z czujnika położenia wału (sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem generuje sygnał), sprawdziłbym zwykłym multimetrem czy wtryski w ogóle są zasilane. Obstawiam, że sterowane są masą z kompa więc zasilanie stałe powinny dostawać przez jakiś przekaźnik, który mógł paść. Bezpieczniki obwodów odpowiedzialnych za osprzęt silnika sprawdzałeś?
Jeszcze odnośnie czujnika ciśnienia paliwa. Pisałeś, że pokazuje 0 i testowaliście sprężonym powietrzem. Na ile bar miałeś ustawione ciśnienie na kompresorze dla testu? Bo jak mu dowaliłeś 8 bar prosto z kompresora, to pytanie czy przeżył tą próbę... |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-10-05, 11:20
|
|
|
czujnik jest na listwie wysokiego cisnienia wiec nie sposób go uszkodzić kompresorem
sygnały z wałków itp były.
a teraz na finiszu sprawa wygląda tak, po poskładaniu wszystkiego do kupy
i mierzeniu specjalnym zegarem okazało się nagle że ciśnienie na listwie jest
i nagle automagicznie ożył
jedno podejrzenie to mechaniczny problem z wtryskiem lub wtryskami które
mogły nie pozwalać na nabicie ciśnienia przez pompę (stąd brak jakichkolwiek błędów)
finalnie zdecydowałem się na regenerację wtrysków bo i tak miałem to w planie od dłuższego
czasu (dymienie miał po dłuższym postoju)
[ Dodano: 2023-10-23, 22:21 ]
Wtryski finalnie zregenerowane, problemów brak, znikło dymienie po dłuższym
postoju, silnik pracuje ciszej. |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |
|
|