Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Awaria zagadka :)  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2904
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-09-23, 08:37   [D3 06 4.2TDI ] Awaria zagadka :)

Jestem ciekaw jakie będą Wasze pomysły na to co się mogło zadziać.

Rzuciła palenie ot tak bez żadnych oznak poprzedzających typu problemy z mocą, falowanie
itp. , dla pełnego obrazu dodam że po tygodniowym postoju zastałem akku rozładowane
po podładowaniu kręci jak wściekły i nic.

Dotychczasowa diagnoza:

- błędów w ECU brak

- pompy wstepne ok

- podczas kręcenia nie pojawia się cisnienie paliwa w ECU - stoi na 0
(i to jest uważam powód dla którego nie są w ogóle otwierane wtryski)

- testowanie czujnika ciśnienia paliwa powietrzem poza układem pokazuje odczyty w ECU
i czujnik ten mierzy od samego dołu (była teoria że może zaczyna pokazywać powyżej
pewnej wartości)

- regulator ciśnienia paliwa nie upuszcza

- pompa WC testowana na razie zegarem 10 bar pokazuje że nabija przynajmniej te 10bar przy kręceniu

- zawór na pompie WC sprawdzoy ok

- pasek pompy ok

I jedne fakty przeczą innym uważam albo.... no właśnie....
typujcie, zobaczymy po fakcie kto wygrał. :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 355
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-09-24, 10:13   

Zacząłbym od sprawdzenia, czy w ogóle paliwo do listwy dochodzi a potem dumałbym dalej.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2904
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-09-25, 12:48   

No i tu jest ciekawostka bo jedne fakty przeczą drugim albo jest to sytuacja p.t. jak to możliwe
że na wyjściu z pompy ciśnienie jest a na listwie nie.... <hmm> <bezradny>
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 355
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-09-25, 14:56   

Wystarczy, że się gdzieś gumowy wężyk rozwarstwił i przytyka w środku przelot. Ot taka prosta sytuacja. Dlatego diagnozę zacząłbym od "końca" a nie od początku patrząc z perspektywy przepływu paliwa. Jeśli paliwo dochodzi do listwy, to zmierzyć ciśnienie na listwie. Jak jest OK to nie ma sensu lecieć w stronę baku (przynajmniej na początku analizy problemu).
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2023-09-25, 16:19   

Kręci nie pali to brzmi dla mnie jak czujnik położenia wałku/wału :)

A paliwo sprawdź na powrocie którymś i będzie wiadomo czy jest czy niema.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2904
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-09-25, 21:39   

Na razie diagnoza głosi że nie pali bo:
- nie są otwierane wtryski
bo:
- ecu nie widzi ciśnienia paliwa (inne sygnały ponoć są ok)

I tu jest ta zagadka bo
- pompa niby sprawna (wg tego co pisałem wcześniej, mają być dodatkowe pomiary)
- czujnik ciśnienia na listwie sprawny
- połączenie czujnik - cu sprawne
- zawór zwrotny nie upuszcza
- zawór na pompie sprawny

- błędów brak (co stwierdziłem jeszcze sam odisem)

albo mnie warsztat robi w balona a niestety jestem daleko albo <bezradny>
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 355
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-09-26, 08:06   

Na podstawie czego twierdzisz, że czujnik ciśnienia na listwie jest OK? Na podstawie wskazań w blokach pomiarowych? Ciśnienie się waha czy stoi "sztywno" ? Ja bym mimo wszystko sprawdził klasycznie manometrem ciśnienie.

Odnośnie braku pracy wtrysków. Jeśli jest sygnał z czujnika położenia wału (sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem generuje sygnał), sprawdziłbym zwykłym multimetrem czy wtryski w ogóle są zasilane. Obstawiam, że sterowane są masą z kompa więc zasilanie stałe powinny dostawać przez jakiś przekaźnik, który mógł paść. Bezpieczniki obwodów odpowiedzialnych za osprzęt silnika sprawdzałeś?

Jeszcze odnośnie czujnika ciśnienia paliwa. Pisałeś, że pokazuje 0 i testowaliście sprężonym powietrzem. Na ile bar miałeś ustawione ciśnienie na kompresorze dla testu? Bo jak mu dowaliłeś 8 bar prosto z kompresora, to pytanie czy przeżył tą próbę...
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2904
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-10-05, 11:20   

czujnik jest na listwie wysokiego cisnienia wiec nie sposób go uszkodzić kompresorem

sygnały z wałków itp były.

a teraz na finiszu sprawa wygląda tak, po poskładaniu wszystkiego do kupy
i mierzeniu specjalnym zegarem okazało się nagle że ciśnienie na listwie jest
i nagle automagicznie ożył

jedno podejrzenie to mechaniczny problem z wtryskiem lub wtryskami które
mogły nie pozwalać na nabicie ciśnienia przez pompę (stąd brak jakichkolwiek błędów)

finalnie zdecydowałem się na regenerację wtrysków bo i tak miałem to w planie od dłuższego
czasu (dymienie miał po dłuższym postoju)

[ Dodano: 2023-10-23, 22:21 ]
Wtryski finalnie zregenerowane, problemów brak, znikło dymienie po dłuższym
postoju, silnik pracuje ciszej. :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.