|
Autor |
Wiadomość |
nexus
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 74 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-07-17, 22:43 [D3 06 4.2TDI
] Brak mocy
|
|
|
Witam, tak jak w temacie. Auto traci moc po przejechaniu 5-10km (jak złapie temperaturę roboczą) gaz do końca aż do kickdownu to tylko zredukuje bieg i stoi w miejscu praktycznie, zero przyspieszenia, jak zgaszę silnik i odczekam chwilę to znowu na tą chwile ma moc po czym znowu ją traci. Nie wywala żadnych błędów na kompie i na desce.
Mam przypuszczenie że turbnia puchnie/przepuszcza (ta od strony kierowcy myślę bo nawet kiedyś założyłem temat że mi z tamtej strony świszczy jak schodzi z obrotów) ale zaczekam na odpowiedź kogoś kto posiada większą wiedzę. |
|
|
|
|
|
|
|
LMG88
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Lukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3 4.2TDI Long
Wiek: 36 Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 13 Skąd: Nowy Targ
|
|
|
|
|
|
|
|
Daros
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP-26
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: SWD
|
Wysłany: 2018-08-16, 16:24
|
|
|
Nexus, udało ci się rozwiązać problem? |
|
|
|
|
nexus
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 74 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-08-17, 09:11
|
|
|
Jeszcze nie, auto dopiero odstawiamy do mechanika w poniedziałek ale wstępna diagnoza to geometria łopatek w turbinie (mi akurat ta od strony kierowcy siadła, bo stamtąd właśnie dochodzą te dzwieki). S masz taki sam problem ?
[ Dodano: 2018-08-24, 19:29 ]
Mam pytanie, ile może kosztować regeneracja turbiny i wyciągnięcie jej? Bo ten mechanik któremu dałem to mówił że wszystko wyjdzie koło 4k. Wydaję mi się że chyba przesadził ? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-08-26, 12:58
|
|
|
Wydaje mi się, że nie przesadził. Ogólnie do turbiny i strukcja każe ustawić silnik do pozycji serwisowej czyli na stół. Da się wyjąć ja bez tego ale dojście tragedia i bardzo dużo wkurzające jest roboty. A jak już odkrecisz to ja wyjmij... Jakieś 3-4 godziny na ewrowalalem odkręconą turbina w komorze aby udało mi się ją ustawić tak aby wyszła. Później zmodyfikowałem jeden jej wspornik aby na przyszłość nie mieć tego problemu. Ale robiłem u siebie więc raczej komuś mecha ok w takim aucie szlifierka nie obrobi wspornika turbiny |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-08-26, 14:06
|
|
|
drago_o napisał/a: | Wydaje mi się, że nie przesadził. Ogólnie do turbiny i strukcja każe ustawić silnik do pozycji serwisowej czyli na stół. Da się wyjąć ja bez tego ale dojście tragedia i bardzo dużo wkurzające jest roboty. A jak już odkrecisz to ja wyjmij... Jakieś 3-4 godziny na ewrowalalem odkręconą turbina w komorze aby udało mi się ją ustawić tak aby wyszła. |
Czasem nie warto się tak męczyć i lepiej wyjąć silnik.
Demontaż turbo z silnika na stole to kilka-kilkanaście minut i nie ma po drodze nic przy czym musiałbyś użyć jakiegoś przekleństwa.
Demontaż turbo na samochodzie - sam wiesz jak jest.
Inna sprawa, że targanie całego motoru też przyjemne nie jest ale rzucenie silnika na glebę ma swoje zalety bo wiele niedostępnych rzeczy jest wtedy na wyciągnięcie ręki.
Jak silnik będzie wyciągany to osobiście oddałbym obie turbiny do sprawdzenia i zrobienia - demontaż drugiej z silnika poza samochodem jest tak samo proste ja tej pierwszej
drago_o napisał/a: | Później zmodyfikowałem jeden jej wspornik aby na przyszłość nie mieć tego problemu. Ale robiłem u siebie więc raczej komuś mecha ok w takim aucie szlifierka nie obrobi wspornika turbiny |
No właśnie - sam u siebie możesz ciąć co ci się podoba ale warsztat w aucie klienta takich rzeczy robić nie powinien. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
okowalski
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Olek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 18 Gru 2018 Posty: 1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-12-18, 22:00
|
|
|
nexus, Witam, jestem zupełnie nowy na forum także witam serdecznie. CZy kolega nexus rozwiązał problem z tą awarią? Proszę o odpowiedź jak udało się rozwiązać |
_________________ Olek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |