Autor |
Wiadomość |
bydlaczek
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 15 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-03-04, 19:45 [D3 06 4.2TDI
] DPF - tryb awaryjn, brak regeneracji automa
|
|
|
Witam,
od trzech dni szukam sposobu na zregenerowanie filtra cząstek stałych.
Otóż - po przejechaniu kilkuset metrów autko najpierw pokazuje bład DPF, następnie wchodzi w tryb awaryjny. Mam w pobliżu autostradę, niemniej jeżdżenie po niej przez pół godziny 2500 obrotów, 3 bieg itp nic nie daje, mam też VCDS, niemniej z tego co wiem nie ma w nim opcji wymuszania regeneracji w silniku 4.2
Macie jakiś pomysł poza wyrzuceniem DPF ?
pozdrawiam,
Marek |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-04, 20:21
|
|
|
Musisz wziąć pod uwagę że DPF w twoim aucie może być zbyt mocno zapchany i sterownik nie uruchomi wypalania / oczyszczania filtra .
Można zastosować środki do regeneracji DPF (często korzystamy w ASO) Tunap MP131 a później MP132 . Oczyszcza DPF-y bardzo skutecznie . |
|
|
|
|
|
|
|
bydlaczek
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 15 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-03-04, 20:23
|
|
|
jacek napisał/a: | Musisz wziąć pod uwagę że DPF w twoim aucie może być zbyt mocno zapchany i sterownik nie uruchomi wypalania / oczyszczania filtra .
Można zastosować środki do regeneracji DPF (często korzystamy w ASO) Tunap MP131 a później MP132 . Oczyszcza DPF-y bardzo skutecznie . |
Dziękuję Ci bardzo,
a jest jakiś sposób żeby wspomnianym VCDSem sprawdzić poziom zapełnienia ?
Swoją drogą - czy użycie Tunapu wymaga wycięcia filtra ?
pozdrawiam |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-04, 20:36
|
|
|
Środki firmy Tunap wspomagają pozbycie się sadzy zgromadzonej w DPF -ie , ale jeżeli będzie bardzo mocno zapchany pozostanie tylko wymiana na nowy lub wycięcie i zmiana softu .
Tutaj masz troszkę o tych środkach: http://www.czyszczenia.pl...ie-filtrow-dpf/ |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-03-05, 00:04
|
|
|
o ile pamiętam w VASie jest opcja regeneracji. VAS nie dopali filtrów, które są w 75% zapełnione, bo wg niego grozi to pożarem.
Żeby mu na chama włączyć regenerację trzeba zrobić procedurę wymiany filtrów najpierw, sterowniki zresetują do zera ilość sadzy, i wtedy można dopalać.
jak nie pomoże filtry wyjąć, zalać naftą oświetleniową pomieszaną z ropą, podpalić i dmuchać w nie sprężonym powietrzem aż zagrzeją się do czerwoności i się same oczyszczą. dmuchanie wspomaga również wydmuchiwanie sadzy i tlenków węgla.
sposób sprawdzony, tani i bardzo skuteczny. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
bydlaczek
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 15 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-03-05, 08:26
|
|
|
Witam ponownie,
pomyślałem sobie o moim poprzednim A6 3.0 z DPF i postanowiłem zamiast regenerować filtr i powtarzać to co miesiąc po prostu go wyrzucić.
Ostatnie moje pytanie jest takie - czy poza wyjęciem wkładu po rozcięciu obudowy należy zamontować w środku jakiś tłumik itp, czy po prostu zaspawać puszkę ?
Przy okazji wykodowania ze sterownika dodam mały chiptuning, co wyjdzie autku na dobre. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-03-05, 08:46
|
|
|
Nic nie montuj. Czujniki wywal i sprzedaj. Wnętrze filtra bez obudowy jest dużo warte, sprzedaj na allegro, nie zostawiaj mechanikowi. W Twoim silniku są 2 filtry. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|