Autor |
Wiadomość |
WiZ
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 113 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-09-02, 19:04 [D3 06 4.2TDI
] DPF
|
|
|
Witam!
Ciekawi mnie czy ktos z Was przerabial temat filtra czasteczek stalych?
Od niedawna glownie poruszam sie po miscie, nie robiac zbyt wiele kilometrow.
W piatek wyskoczyl blad filtra czasteczek. W ksiazce serwisowej wyczytalem,ze
filtr przepala sie sam itp. Akurat w weekend mialem do zrobienia trase 350 km w jedna i 350 km w droga strone, wiec w czasie jazdy postaralem sie kilka razy postepowac zgodnie ze wskazowkami znalezionymi w ksiazce serwisowej w celu przepalenia filtra.
Po przyjechaniu na miejsce i ponownym odpaleniu auta blad na chwile zniknal, ale pojawil sie ponownie. Rozmawialem ze swoim mechanikiem. Stwierdzil, ze po ewentualnej wymiania, ktora nie nalezy do tanich, prawdopodobnie problem powroci, gdyz robie zbyt male przebiegi a filtr potrzebuje temperatury. Zaproponowal wyrzucenie filtra z tlumika i przeprogramowanie sterownika.
Co o tym myslicie?
Moze ktos z Was sie w to bawil?
Jakies sugestie?
Pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-09-02, 20:33
|
|
|
A autko było podłączane pod komputer żeby sprawdzić błędy? A jeżeli chodzi o przeprogramowanie sterownika to chyba olo_gsm takie coś robi to spróbuj uderzyć do niego . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Suchy1987
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Cze 2012 Posty: 9 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 2012-09-02, 22:11
|
|
|
Chodź nie mam sam DPF-u ale miałem z tym styczność to radził bym usunąć bo wymiana jest nie tania potrafi sięgnąć nawet 10000zł w niektórych autach to jak ktoś robi mało km po trasie to zapcha go ponownie szybko a po usunięciu znika problem na zawsze tylko mała sugestia aby zrobiła to osoba która dobrze ogarnia elektronikę w Autach |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2012-09-03, 08:48
|
|
|
Należy przeprowadzić serwisowe wypalanie filtra i wszystko będzie ok. |
|
|
|
|
arczic
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 72 Skąd: czewa - wawa
|
Wysłany: 2012-09-03, 09:51
|
|
|
Jestem na etapie przerabiania problemu. Procedura dopalenia można zrobic samemu. Skrzynia w polozeniu S, predkosc ok 60-70 km/h, auto powinno jechac na 3 biegu na obrotach ok 2200. W momencie uruchomienia procedury zostaniesz poinformowany - na wyswietlaczu. U mnie procedura uruchomila sie po ok 8 minutach jazdy.
Druga opcja jest udanie sie do ASO i wykonanie dopalania serwisowego. Pojawiala się też nowa trzecia opcja, czyszczenie jakims specjalnym srodkiem ( nie posiadam jeszcze szczegolowych informacji).
Co do wycinania DPF, rozwazalem ta opcje ale zrezygnowalem. Nie chce, zeby unosila sie za mna czarna chmura w momencie przyspieszania. Zima pewnie nie byloby tragedii ale latem na pewno zaslona dymna gwarantowana.
Sumując, odrzucam opcje wycinki i w niedlugim czasie przeprowadze czyszczenie nowym specyfikiem. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2012-09-03, 18:24
|
|
|
arczic napisał/a: | Pojawiala się też nowa trzecia opcja, czyszczenie jakims specjalnym srodkiem ( nie posiadam jeszcze szczegolowych informacji). | kolego ten specyfik pochodzi z firmy TUNAP i osobiście używam go do czyszczenia filtrów w naszym serwisie KIA. ma wysoką skuteczność ale bywają przypadki że i on nie daje rady gdy np. padnie turbo i olej zaleje filtr i pozakleja kanały. Ponadto nie ma sposobu na całkowite wyczyszczenie filtra (poza wymianą) bo zawsze pozostaje masa spalonych popiołów które z czasem zatykają filtr dlatego ważne jest stosowanie oleji nisko popiołowych (C3) co znacznie wydłuża sprawność filtra. Aplikacja takiego środka odbywa się poprzez czujnik temp. lub rurkę różnicy ciśnienia przed filtrem. później uruchamia się procedurę serwisowego dopalania a na koniec wprowadza nastawy podstawowe do sterownika ucząc go filtra i jego parametrów na nowo jak gdyby był fizycznie wymieniony.
TUNAP
Pozdrawiam Michał |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
arczic
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 72 Skąd: czewa - wawa
|
Wysłany: 2012-09-04, 10:41 Re: [D3 06 4.2TDI] DPF
|
|
|
WiZ napisał/a: |
Po przyjechaniu na miejsce i ponownym odpaleniu auta blad na chwile zniknal, ale pojawil sie ponownie. Rozmawialem ze swoim mechanikiem. Stwierdzil, ze po ewentualnej wymiania, ktora nie nalezy do tanich, prawdopodobnie problem powroci, gdyz robie zbyt male przebiegi a filtr potrzebuje temperatury. Zaproponowal wyrzucenie filtra z tlumika i przeprogramowanie sterownika.
|
Tak się jeszcze zastanawiam czy sprawdziłes poziom zabrudzenia-zapełnienia filtrów?
Idąc dalej, z tego co się orientuje to 4,2 tdi nie wychodziły bez dpf wiec przeprogramowanie nie bedzie takie latwe po ewentualnym wyrzuceniu DPFów.
U mnie wysiadl czujnik, filtry w bardzo dobrym stanie. |
|
|
|
|
|
|
|
WiZ
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 113 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-09-04, 18:37
|
|
|
W jaki sposob moge sprawdzic poziom zabrudzenia?
Z przeprogramowaniem nie bedzie problemu, jesli ktos wie co robi.
Jak doszedles,ze wysiadl czujnik?
Co do dymienia, nie masz racji. Rozmawialem z paroma osobami, ktore twierdza
jesli fura nie jest zajechana i przeprogramowanie jest zrobione poprawnie, nic nie bedzie kopcic. Z reszta juz niebawem sie przekonamy. |
|
|
|
|
zydu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2012-09-04, 23:09
|
|
|
nie wiem czy w 4.2 jest podobnie, ale u siostry w golfie zapchał się ten filtr, mechanik wyciął go, zalał jakimś płynem na noc, wspawał i jest ok.
Nawet jak zdecydujesz się na wycięcie, to nie zaszkodzi sprawdzić czy i w Twoim wypadku taka operacja nie pomoże . |
|
|
|
|
|
|
|
arczic
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 72 Skąd: czewa - wawa
|
Wysłany: 2012-09-05, 09:50
|
|
|
WiZ napisał/a: | W jaki sposob moge sprawdzic poziom zabrudzenia?
Z przeprogramowaniem nie bedzie problemu, jesli ktos wie co robi.
Jak doszedles,ze wysiadl czujnik?
Co do dymienia, nie masz racji. Rozmawialem z paroma osobami, ktore twierdza
jesli fura nie jest zajechana i przeprogramowanie jest zrobione poprawnie, nic nie bedzie kopcic. Z reszta juz niebawem sie przekonamy. |
Poziom zabrudzenia jak i czujniki mozna sprawdzic podczas diagnostyki komputerowej.
Co do dymienia bez dpf mam takie a nie inne doswiadczenia. Ale jesli Tobie mowia, ze nie bedzie kopcic to ok, tego Ci zycze :-). |
|
|
|
|
Adriano
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 7 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 2012-09-13, 17:06
|
|
|
Ja bym wycinał, miałem kiedyś taki problem w a6 3.0 TDI, kilka razy w serwisie "zbijali mase" ale po przejechaniu około 1000km problem powracał az wkoncu zaproponowali mi bym w wyciął oczywiscie nie w serwisie, oni tego nie zrobią. Tak więc masz dwa wyjścia jeśli nie chcesz co chwilke na serwis jechać. Albo wycinka albo nowy filtr DPF. Tego drugiego koszty są ogromne. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
WiZ
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 113 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-09-21, 16:17
|
|
|
Temat zalatwiony......i po klopocie.
DPF wyciety.........Nowe mapy wgrane.
Bardzo zadowolony :mrgreen:
Fura smiga az milo..........Nic nie kopci :-P
Polecam wszystkim! |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-09-21, 17:12
|
|
|
pochwal się jeszcze ile ciebie to wyniosło |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-09-21, 18:04
|
|
|
Ile i gdzie robiłeś ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|