Autor |
Wiadomość |
CzipuS
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mario
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2014-08-04, 11:13 [D3 06 4.2TDI
] Drżenie samochodu przy przyspieszaniu
|
|
|
Witam !
Od jakiegoś czasu zauważyłem objaw drżenia samochodu podczas
gwałtownego przyspieszania. Przy spokojnej jeździe nie ma problemu
skrzynia pracuje idealnie natomiast przy gwałtownym przyspieszeniu pojawia
się delikatne drżenie samochodu. Czy opisywany objaw można
zakwalifikować do wymiany przegubów wewnętrznych ?? Czy jest może znany
przez Was inny problem z takim objawem ? Z góry dziękuję za odpowiedzi i
pomoc
Pozdrawiam Mario |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
CzipuS
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mario
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2014-08-04, 22:01
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź
Tak drganie pojawia się tylko przy gwałtownym przyspieszeniu w przypadku spokojnego zwiększania prędkości problem jest nie zauważalny. Zaczyna się w okolicy 80 a 120 km/h
Jutro postaram się sprawdzić opisane rzeczy
Czyli mam rozumieć ze problem z przegubem to raczej nie to??
Pozdrawiam Mario |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
chrisss100
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-08-13, 15:29
|
|
|
Czipus sprawdziłeś co to było???
Mam to samo! |
|
|
|
|
wilku
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: Szukam S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 96 Skąd: Leszno/Oslo
|
Wysłany: 2014-08-15, 06:57
|
|
|
Na 99% podpora walu ale niech wypowie sie CzipuS |
_________________ Byłe ze stajni audi
A6 C5 2.4 w Quattro
A6 C5 2.5 TDI w Ośce
A6 C5 2.5 TDI w Quattro
S4 C4 2.2 Turbo 300+ w Quattro
A8 D2 2.5 TDI w Quattro
Teraz
Szukam A/S8 4.2 ????jak coś to pisać pw |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-08-10, 08:38
|
|
|
odkopie temat bo mam porobny problem
z tym ze wczoraj to się totalnie nasiliło:
Jechałem sobie spokojnie a tu nagle zaczyna całe auto drgać jakby sie miało zaraz rozpaść, nie wazne czy przyśpieszam czy jade 60 czy 100
Normalnie już miałem się zatrzymywać (ale nie było gdzie bo droga ekspresowa)
podniosłem auto w tryb LIFT i drzenie ustało ! to jest najciekawsze w tym wszystkim... no ale jechać po ekspresówce do 100km/h to jakaś masakra
postanowilem sprawdzić czy jak polece szybciej to też będzie bicie, o dziwo było ok, może nie idealnie ale ok.
Zjechałem z ekspresu i auto juz nie drżało... wróciło do tego co było poprzednio czyli:
drżenie przy 100-120, drżenie przy przyśpieszaniu.
przeguby ok.
podpora wału piszecie do sprawdzenia, można to zrobić bez demontażu wału ?
co i jak jeszcze sprawdzić ??? |
|
|
|
|
kkrzysi0
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 101 Skąd: LU/JG
|
Wysłany: 2016-08-21, 10:18
|
|
|
W firmowym SuperB'ie było drżenie przy prędkościach około 120-160 i to dosyć mocno wyczuwalne na kierownicy a wszystkiemu winne okazały się źle wyważone koła :-) |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-08-28, 21:04
|
|
|
Nue ma szans żeby były to koła bo na LIFCIE nie drży a na innych trybach przy dłuższej jeździe lnapier...a
Ma ktoś jakiś pomysł? |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-08-29, 07:31
|
|
|
sprawdz dokladnie wewnetrzne przeguby. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-08-29, 07:51
|
|
|
mkbewe, ja mam u siebue ten sam problem z drzeniem przy 120-130km/h podczas ciaglej jazdy.
Przy przyspieszaniu nic nie trzesie....
Jesli to nie kola (felgi lub opony) to zostaje tylko układ napedowy. Jak szeryfisch, pisze sprawdz przeguby wewnetrzne, luzy na wale, podpra, przeguby. Chyba zr z zawiecha jeezcze cos, skoro na obnizonym drzenie wystepuje a na liftcie juz nie .... Ale ja bym od półosiek zaczął |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-08-30, 19:31
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Ale ja bym od półosiek zaczął |
I tak też zrobiłem, wszystkie wydają się być ok ale jedna to jakaś masakra, być może to jest winowajca ( mam nadzieję)
Filmik
https://youtu.be/e1vt5X3Y36c |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-08-30, 22:26
|
|
|
mkbewe napisał/a: | I tak też zrobiłem, wszystkie wydają się być ok ale jedna to jakaś masakra, być może to jest winowajca ( mam nadzieję) |
być może, prawie na pewno... niestety.
Półoś do wymiany. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-08-31, 05:51
|
|
|
Póloś a nie przegub? |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2016-08-31, 11:24
|
|
|
Przegub wewnętrzny - przypadek znany. Jeśli na lifcie nie bije, a na zwykłym położeniu tak - to on jest winowajcą. Zmieniaj - będziesz zadowolony. |
|
|
|
|
|