Autor |
Wiadomość |
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-06-28, 16:37 [D3 06 4.2TDI
] Dziwne dzwięki
|
|
|
Podczas jazdy krętymi drogami górskimi gdy z dużej prędkości wyhamowujemy i gwałtownie dodamy gazu auto zredukuje i tu mamy taki drobny stuk
kolejnym dziwnym zachowaniem skrzyni jest puknięcie wyczuwalne na drążku zmiany biegów gdy naciskam pedał hamulca
kolejnym zjawiskiem jest szarpnięcie podczas gdy stoję na wzniesieniu z biegiem P i chcę ruszyć naciskami hamulec i przeciągam drążek na D mam takie dziwne szarpnięcie w skrzyni
podczas wymiany oleju zajrzałem pod auto i widzę, że skrzynia się deczko poci nie są to kosmiczne wycieki ale jednak jest wilgotna
Po zapoznaniu się z informacjami na forum konkluzja jest następująca: Czy może braknie kilka kropel oleju i czy przypadkiem go nie wymienić? |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-06-28, 19:11
|
|
|
Przy przełączaniu z trybu P na D skrzynia może delikatnie szarpnąć. Z kolei bardziej odczuwalne szarpania mogą być między innymi z powodu tego ubytku oleju. Wbrew pozorom może brakować dość sporo oleju (np. do 2 litrów), a samochód będzie nadal jeździć, ale będą właśnie takie dziwne objawy typu szarpania, stuki itp. W pierwszej kolejności proponuję uzupełnić olej, sprawdzić błędy w sterowniku i obserwować dalej. Pozdrawiam |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-06-28, 20:15
|
|
|
pytanie jest następujące: Czy lepiej dolewać czy wymienić na nowy i ewentualnie po zlokalizowaniu przecieku zwyczajnie go zlikwidować oczywiście jak nie będzie się to wiązało z dużą ingerencją |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-06-28, 21:30 Re: Dziwne dzwięki
|
|
|
Mariusz-zg napisał/a: | ... kolejnym dziwnym zachowaniem skrzyni jest puknięcie wyczuwalne na drążku zmiany biegów gdy naciskam pedał hamulca... |
Delikatne puknięcie to normalne..... tak działa blokada selektora żebyś przy zwolnionym pedale hamulca nie mógł zmienić jego położenia. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-06-29, 12:14
|
|
|
Mariusz-zg napisał/a: | <hmm> pytanie jest następujące: Czy lepiej dolewać czy wymienić na nowy i ewentualnie po zlokalizowaniu przecieku zwyczajnie go zlikwidować oczywiście jak nie będzie się to wiązało z dużą ingerencją |
Ile skrzyń tyle opinii. Napisz, jaki masz rodzaj skrzyni, jaki przebieg auta, kiedy był wymieniany olej i ile czasu/km minęło od ostatniej wymiany. A przeciek najlepiej zlikwidować - dla spokojności. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-06-29, 15:56
|
|
|
pebo napisał/a: | Ile skrzyń tyle opinii. Napisz, jaki masz rodzaj skrzyni, jaki przebieg auta, kiedy był wymieniany olej i ile czasu/km minęło od ostatniej wymiany. A przeciek najlepiej zlikwidować - dla spokojności. |
no więc co do przebiegu to ma oryginalnie 180tyś auto kupione w polskim salonie tam też serwisowane
czy był wymieniany? Wątpię. Z informacji jakie tutaj są dostępne to serwisy nie zalecają więc i właściciel pewnie nie wykonał bo skąd miał by wiedzieć i pewnie się tym nawet nie interesował |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-06-30, 21:17
|
|
|
Mariusz-zg napisał/a: | pebo napisał/a: | Ile skrzyń tyle opinii. Napisz, jaki masz rodzaj skrzyni, jaki przebieg auta, kiedy był wymieniany olej i ile czasu/km minęło od ostatniej wymiany. A przeciek najlepiej zlikwidować - dla spokojności. |
no więc co do przebiegu to ma oryginalnie 180tyś auto kupione w polskim salonie tam też serwisowane
czy był wymieniany? Wątpię. Z informacji jakie tutaj są dostępne to serwisy nie zalecają więc i właściciel pewnie nie wykonał bo skąd miał by wiedzieć i pewnie się tym nawet nie interesował |
Czyli już na dotychczasowym oleju trochę polatała. Proponuję zrobić delikatną podmianę oleju z uzupełnieniem ewentualnych ubytków - tak wymienić z 1/3 objętości oleju, nie więcej, aby warunki pracy skrzyni nie zmieniły się drastycznie, a olej jednak był świeższy. Następnie poobserwować zachowanie i prace pojazdu i po np. 1000 km kolejna podmiana. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-07-01, 18:43
|
|
|
pebo napisał/a: | Mariusz-zg napisał/a: | pebo napisał/a: | Ile skrzyń tyle opinii. Napisz, jaki masz rodzaj skrzyni, jaki przebieg auta, kiedy był wymieniany olej i ile czasu/km minęło od ostatniej wymiany. A przeciek najlepiej zlikwidować - dla spokojności. |
no więc co do przebiegu to ma oryginalnie 180tyś auto kupione w polskim salonie tam też serwisowane
czy był wymieniany? Wątpię. Z informacji jakie tutaj są dostępne to serwisy nie zalecają więc i właściciel pewnie nie wykonał bo skąd miał by wiedzieć i pewnie się tym nawet nie interesował |
Czyli już na dotychczasowym oleju trochę polatała. Proponuję zrobić delikatną podmianę oleju z uzupełnieniem ewentualnych ubytków - tak wymienić z 1/3 objętości oleju, nie więcej, aby warunki pracy skrzyni nie zmieniły się drastycznie, a olej jednak był świeższy. Następnie poobserwować zachowanie i prace pojazdu i po np. 1000 km kolejna podmiana. |
mówisz 1/3 czyli: 4 litry nowego i do pełna starym przepuszczonym przez pończoszkę ?? |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-01, 22:43
|
|
|
Tak 2-3 litry podmienić, a stary tak jak piszesz, przepuścić przez jakiś filtr. Ja użyłem do tego takiego sączka do farb, ale można spróbować też przepuścić olej przez filtr do kawy, bo to dość rzadki olej.
Trochę informacji w tym temacie . |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-07-02, 19:56
|
|
|
no i teraz to już słychać jak skrzynia cierpi z powodu małej ilości oleju bo wydaje dźwięki jak wspomaganie z mała ilością płynu co prawda ciche ale takiego płaczu nie zniosę ;(
No więc proszę o podesłanie jakiś namiarów na warsztat w Krakowie godny polecenia tak abym nie musiał się zamartwiać czy chłopaki podołają zwykłej wymianie oleju.
No i pytanie do pebo czy ten olej z twojej instrukcji będzie odpowiedni? |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-03, 19:00
|
|
|
Czy dolejesz olej oryginalny, według specyfikacji ZFa czy też 6HP z Ravenol'a, to powinno być dobrze, bo te oleje są mieszalne. Najważniejsze aby uzupełnić olej. A świeży będzie lepszy niż stary zużyty. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-07-06, 10:41
|
|
|
No i sprawa załatwiona olej wymieniony na magnesach ponoć prawie czysto było olej wyglądał cytuje "nie bardzo" a pocenie było pod uszczelką miski więc wszystko można było ogarnąć za jednym razem.
Skrzynia odżyła <hura> przełożenia zmieniają się płynniej i stały się mniej wyczuwalne no i wyciek oleju został zażegnany <brawo2>
Teraz trzeba wyeliminować to bujanie z poprzedniego tematu ale to dopiero w przyszłym tygodniu
Dziękuję wszystkim za pomoc. |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
|
|
|
|