Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Dziwne dzwięki  
Autor Wiadomość
Mariusz-zg 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Kraków/Zielona Góra
Wysłany: 2014-06-28, 16:37   [D3 06 4.2TDI ] Dziwne dzwięki

Podczas jazdy krętymi drogami górskimi gdy z dużej prędkości wyhamowujemy i gwałtownie dodamy gazu auto zredukuje i tu mamy taki drobny stuk

kolejnym dziwnym zachowaniem skrzyni jest puknięcie wyczuwalne na drążku zmiany biegów gdy naciskam pedał hamulca

kolejnym zjawiskiem jest szarpnięcie podczas gdy stoję na wzniesieniu z biegiem P i chcę ruszyć naciskami hamulec i przeciągam drążek na D mam takie dziwne szarpnięcie w skrzyni

podczas wymiany oleju zajrzałem pod auto i widzę, że skrzynia się deczko poci nie są to kosmiczne wycieki ale jednak jest wilgotna

Po zapoznaniu się z informacjami na forum konkluzja jest następująca: Czy może braknie kilka kropel oleju i czy przypadkiem go nie wymienić?
_________________
- Audi A8D4 4.2TDI quattro
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-06-28, 19:11   

Przy przełączaniu z trybu P na D skrzynia może delikatnie szarpnąć. Z kolei bardziej odczuwalne szarpania mogą być między innymi z powodu tego ubytku oleju. Wbrew pozorom może brakować dość sporo oleju (np. do 2 litrów), a samochód będzie nadal jeździć, ale będą właśnie takie dziwne objawy typu szarpania, stuki itp. W pierwszej kolejności proponuję uzupełnić olej, sprawdzić błędy w sterowniku i obserwować dalej. Pozdrawiam
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Mariusz-zg 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Kraków/Zielona Góra
Wysłany: 2014-06-28, 20:15   

<hmm> pytanie jest następujące: Czy lepiej dolewać czy wymienić na nowy i ewentualnie po zlokalizowaniu przecieku zwyczajnie go zlikwidować <amasz> oczywiście jak nie będzie się to wiązało z dużą ingerencją
_________________
- Audi A8D4 4.2TDI quattro
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-06-28, 21:30   Re: Dziwne dzwięki

Mariusz-zg napisał/a:
... kolejnym dziwnym zachowaniem skrzyni jest puknięcie wyczuwalne na drążku zmiany biegów gdy naciskam pedał hamulca...

Delikatne puknięcie to normalne..... tak działa blokada selektora żebyś przy zwolnionym pedale hamulca nie mógł zmienić jego położenia.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-06-29, 12:14   

Mariusz-zg napisał/a:
<hmm> pytanie jest następujące: Czy lepiej dolewać czy wymienić na nowy i ewentualnie po zlokalizowaniu przecieku zwyczajnie go zlikwidować <amasz> oczywiście jak nie będzie się to wiązało z dużą ingerencją

Ile skrzyń tyle opinii. Napisz, jaki masz rodzaj skrzyni, jaki przebieg auta, kiedy był wymieniany olej i ile czasu/km minęło od ostatniej wymiany. A przeciek najlepiej zlikwidować - dla spokojności.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Mariusz-zg 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Kraków/Zielona Góra
Wysłany: 2014-06-29, 15:56   

pebo napisał/a:
Ile skrzyń tyle opinii. Napisz, jaki masz rodzaj skrzyni, jaki przebieg auta, kiedy był wymieniany olej i ile czasu/km minęło od ostatniej wymiany. A przeciek najlepiej zlikwidować - dla spokojności.


no więc co do przebiegu to ma oryginalnie 180tyś auto kupione w polskim salonie tam też serwisowane

czy był wymieniany? Wątpię. Z informacji jakie tutaj są dostępne to serwisy nie zalecają więc i właściciel pewnie nie wykonał bo skąd miał by wiedzieć i pewnie się tym nawet nie interesował
_________________
- Audi A8D4 4.2TDI quattro
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-06-30, 21:17   

Mariusz-zg napisał/a:
pebo napisał/a:
Ile skrzyń tyle opinii. Napisz, jaki masz rodzaj skrzyni, jaki przebieg auta, kiedy był wymieniany olej i ile czasu/km minęło od ostatniej wymiany. A przeciek najlepiej zlikwidować - dla spokojności.


no więc co do przebiegu to ma oryginalnie 180tyś auto kupione w polskim salonie tam też serwisowane

czy był wymieniany? Wątpię. Z informacji jakie tutaj są dostępne to serwisy nie zalecają więc i właściciel pewnie nie wykonał bo skąd miał by wiedzieć i pewnie się tym nawet nie interesował

Czyli już na dotychczasowym oleju trochę polatała. Proponuję zrobić delikatną podmianę oleju z uzupełnieniem ewentualnych ubytków - tak wymienić z 1/3 objętości oleju, nie więcej, aby warunki pracy skrzyni nie zmieniły się drastycznie, a olej jednak był świeższy. Następnie poobserwować zachowanie i prace pojazdu i po np. 1000 km kolejna podmiana.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Mariusz-zg 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Kraków/Zielona Góra
Wysłany: 2014-07-01, 18:43   

pebo napisał/a:
Mariusz-zg napisał/a:
pebo napisał/a:
Ile skrzyń tyle opinii. Napisz, jaki masz rodzaj skrzyni, jaki przebieg auta, kiedy był wymieniany olej i ile czasu/km minęło od ostatniej wymiany. A przeciek najlepiej zlikwidować - dla spokojności.


no więc co do przebiegu to ma oryginalnie 180tyś auto kupione w polskim salonie tam też serwisowane

czy był wymieniany? Wątpię. Z informacji jakie tutaj są dostępne to serwisy nie zalecają więc i właściciel pewnie nie wykonał bo skąd miał by wiedzieć i pewnie się tym nawet nie interesował

Czyli już na dotychczasowym oleju trochę polatała. Proponuję zrobić delikatną podmianę oleju z uzupełnieniem ewentualnych ubytków - tak wymienić z 1/3 objętości oleju, nie więcej, aby warunki pracy skrzyni nie zmieniły się drastycznie, a olej jednak był świeższy. Następnie poobserwować zachowanie i prace pojazdu i po np. 1000 km kolejna podmiana.


mówisz 1/3 czyli: 4 litry nowego i do pełna starym przepuszczonym przez pończoszkę :D ??
_________________
- Audi A8D4 4.2TDI quattro
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-01, 22:43   

Tak 2-3 litry podmienić, a stary tak jak piszesz, przepuścić przez jakiś filtr. Ja użyłem do tego takiego sączka do farb, ale można spróbować też przepuścić olej przez filtr do kawy, bo to dość rzadki olej.
Trochę informacji w tym temacie .
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Mariusz-zg 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Kraków/Zielona Góra
Wysłany: 2014-07-02, 19:56   

no i teraz to już słychać jak skrzynia cierpi z powodu małej ilości oleju bo wydaje dźwięki jak wspomaganie z mała ilością płynu co prawda ciche ale takiego płaczu nie zniosę ;(

No więc proszę o podesłanie jakiś namiarów na warsztat w Krakowie godny polecenia tak abym nie musiał się zamartwiać czy chłopaki podołają zwykłej wymianie oleju.

No i pytanie do pebo czy ten olej z twojej instrukcji będzie odpowiedni?
_________________
- Audi A8D4 4.2TDI quattro
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-03, 19:00   

Czy dolejesz olej oryginalny, według specyfikacji ZFa czy też 6HP z Ravenol'a, to powinno być dobrze, bo te oleje są mieszalne. Najważniejsze aby uzupełnić olej. A świeży będzie lepszy niż stary zużyty.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Mariusz-zg 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Kraków/Zielona Góra
Wysłany: 2014-07-06, 10:41   

No i sprawa załatwiona olej wymieniony na magnesach ponoć prawie czysto było olej wyglądał cytuje "nie bardzo" a pocenie było pod uszczelką miski więc wszystko można było ogarnąć za jednym razem.

Skrzynia odżyła <hura> przełożenia zmieniają się płynniej i stały się mniej wyczuwalne no i wyciek oleju został zażegnany <brawo2>

Teraz trzeba wyeliminować to bujanie z poprzedniego tematu ale to dopiero w przyszłym tygodniu :D

Dziękuję wszystkim za pomoc.
_________________
- Audi A8D4 4.2TDI quattro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.