Autor |
Wiadomość |
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-04-15, 21:41 [D3 06 4.2TDI
] Niestabilne zawieszenie.
|
|
|
Z góry zaznaczam, że przeglądałem forum i gdzieś ten temat znalazłem i teraz nie mogę go odszukać.
No więc u mnie występuje dziwne zjawisko bujania się auta. Z tego co zaobserwowałem to niemal niezauważalne pukanie na przednim zawieszeniu ale samo zarzucenie auta następuje w momencie najechania tylną osią na nierówność. Kompresor nie daje znaków uszkodzenia(czyt. nie ma żadnych błędów) i działa bez zastrzeżeń.
Moje pytanie jest takie czy walczyć z tym przednim zawieszeniem czy bardziej skupić się na tylnym? No i oczywiście czekam na sugestie.
Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-04-15, 21:44
|
|
|
Jeżeli przód jest OK to oczywiście szukać z tyłu...... tuleje, wahacze, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora..... tam też jest trochę towaru do ogarnięcia |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-04-15, 21:53
|
|
|
FOSS napisał/a: | Jeżeli przód jest OK to oczywiście szukać z tyłu...... tuleje, wahacze, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora..... tam też jest trochę towaru do ogarnięcia |
Tak więc zajmę się tym jutro. Podjadę do serwisu na podnośnik aby ustalili co z tymi tylnymi tulejami.
Pozdrawiam.
Mariusz |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-04-15, 21:54
|
|
|
Mariusz-zg, ja bym celował w tuleje w zwrotnicach na dole w tylnym zawieszeniu Jak kupiłem swoje Audi miałem taki problem i miesiąc temu zmieniłem te oto tuleje na oryginał i od tamtej pory dupką nie wozi a uczucie było takie jakby przód przelatywał, a jak tył najeżdżał na dziurę czy dół bujało mocno na boki teraz cisza spokój ) |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-04-15, 21:57
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | Mariusz-zg, ja bym celował w tuleje w zwrotnicach na dole w tylnym zawieszeniu Jak kupiłem swoje Audi miałem taki problem i miesiąc temu zmieniłem te oto tuleje na oryginał i od tamtej pory dupką nie wozi a uczucie było takie jakby przód przelatywał, a jak tył najeżdżał na dziurę czy dół bujało mocno na boki teraz cisza spokój ) |
Czy możesz podać cenę materiału i robocizny. |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-04-15, 22:21
|
|
|
Mariusz-zg, Tulejki bodajże ok 300zł cały komplet na dwie strony robocizna nie mam pojęcia bo sam to robiłem ) 2-3 godziny roboty i zrobione ) trzeba rozblokować hamulce, zdjąć zaciski, później wyjąć tarczę, odkręcić śruby od blachy osłaniającej tarcze, następnie odkręcić łączniki od wahaczy, odkręcić te śruby od tych tulei poluzować tylne śruby od tych dużych wahaczy i odkręcić śrubki od czujników poziomowania prosta szybka robota ) tylko z wyciągnięciem ciut gorzej, i kawałek praski do wprasowania na aucie |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-04-16, 05:18
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | Mariusz-zg, Tulejki bodajże ok 300zł cały komplet na dwie strony robocizna nie mam pojęcia bo sam to robiłem ) 2-3 godziny roboty i zrobione ) trzeba rozblokować hamulce, zdjąć zaciski, później wyjąć tarczę, odkręcić śruby od blachy osłaniającej tarcze, następnie odkręcić łączniki od wahaczy, odkręcić te śruby od tych tulei poluzować tylne śruby od tych dużych wahaczy i odkręcić śrubki od czujników poziomowania prosta szybka robota ) tylko z wyciągnięciem ciut gorzej, i kawałek praski do wprasowania na aucie |
Niestety ale ja nie mam takich możliwości warsztatowych więc będę zmuszony do wymiany w warsztacie. |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-04-16, 05:20
|
|
|
Tuleja przednia dolna - 136zl-2szt
Tuleja tylna dolna - 190zl-2szt
Każda zwrotnica ma dwie tuleje, też własnie sie za to zabieram
Robocizna to jak kolega wyzej napisał Prosta sprawa do zrobienia samodzielnie. W Warsztacie pewnie sobie policzą ze 150-200zł a w ASO z 1000 z częściami |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-04-16, 05:26
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | ...Tulejki bodajże ok 300zł cały komplet na dwie strony... |
oryginał czy zamiennik jest w tej cenie? pytam bo już nauczyłem się, że nie wszystkie zamienniki są dobra i nie wszystkie oryginały są lepsze od zamienników. |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-04-16, 05:32
|
|
|
drago_o napisał/a: | Nie jestem pewien ale zamienników brak (tak mi w intercars powiedzieli) |
Dziękuję za pomoc.
Czas przystąpić do działania. |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-04-16, 07:58
|
|
|
Mariusz-zg, drago_o, dokladnie zaminnikow brak :-) tylko serwis:-) ale pieniadze nie duze wiec mozna kupic org. Jedne i drugie sa made in poland i te nowe org i te co sa na aucie :-)
A co do ceny wymiany mysle ze warsztat by sobie krzyczal ok 200-300zl a serwis by zwariowal pewnie z 1000zl :-) jak bedziecie chcieli cos jeszcze dowiedziec sie w sprawie whmiany to piszcie smialo:-) |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-04-16, 17:22
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | Mariusz-zg, drago_o, dokladnie zaminnikow brak :-) tylko serwis:-) ale pieniadze nie duze wiec mozna kupic org. Jedne i drugie sa made in poland i te nowe org i te co sa na aucie :-)
A co do ceny wymiany mysle ze warsztat by sobie krzyczal ok 200-300zl a serwis by zwariowal pewnie z 1000zl :-) jak bedziecie chcieli cos jeszcze dowiedziec sie w sprawie whmiany to piszcie smialo:-) |
No i pomoc dalej będzie potrzebna:
- no więc interCars nie był w stanie okreslić co to za tuleje mają być,
- serwis twierdzi, że oni nie mają tulejek tylko cały wahacz
- ktoś znalazł zamiennik febiego(ale ponoć beznadziejny zamiennik)
Czy ktoś jest w stanie określic numery tych części? jesli jakieś dane są potrzebne to natychmiast podam.
No i jest jeszcze jedna dziwna sprawa bo gumy przy drążku stabilizatora z przodu w interCarsie mają wymiar 25 i 27mm a drążek po zmierzeniu ma 31 no przecież nie wyrobię <jezu> |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-04-16, 17:39
|
|
|
Napisz PW do michalwruszak, Dostaniesz oryginalne częsci. W InterCars Ci nie pomogą bo też tam próbowałem, a ten serwis gdzie byłeś to napisz, abyśmy wiedzieli gdzie nie jechać bo są głupi. Może odrazu komplet wachaczy na tył wcisną. Nr części niestety nie pamiętam teraz ale on też Ci poda jak napiszesz mu PW. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|