Autor |
Wiadomość |
Leszke791
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triotronic
Zasilanie: ON
Imię: Leszek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 45 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: ze strony
|
Wysłany: 2018-04-03, 20:37 [D3 02 3.0TDI
] Problem z rozruchem na rozgrzanym silniku
|
|
|
Witam
Mam problem z rozruchem na rozgrzanym silniku.Pierwszy rozruch na zimnym jest praktycznie od strzała, natomiast gdy się rozgrzeje pierwszy obrót jest tak ciężki jak by się zacinał rozrusznik lub akumulator nie dawał rady.Oby dwie rzeczy rozrusznik był regenerowany a akumulator kupiłem nowy.W oby dwóch przypadkach po wymianie przez ok 2 tygodnie było ok.Po czasie problem dalej wrócił.Konsultowałem się fachowcami od rozrządu i każdy mówił podobnie iż ten problem nie leży w rozrządzie.Jeśli ktoś z was miał podobny kłopot lub zaufany warsztat który by sobie z tym problemem poradził będę bardzo wdzięczny.Dodam tylko że jeżdżę z tym problemem od dwóch lat... |
_________________ leon |
|
|
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2018-04-04, 04:49
|
|
|
Wtryski, standardowe objawy masz |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-04, 15:18
|
|
|
od wtrysków objaw jakby zacinania przy odpalaniu?
ja rozumiem że spadaja rpmy przy kręceniu na rozgrzanym |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2018-04-04, 20:37
|
|
|
Dokładnie tak, wtryskiwacze w 3.0 objawiają się właśnie zacinaniem się przy odpalaniu, zwłaszcza na gorącym silniku dużo tego krąży w sieci na forach, warto poszukać |
|
|
|
|
|
|
|
Leszke791
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triotronic
Zasilanie: ON
Imię: Leszek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 45 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: ze strony
|
Wysłany: 2018-04-05, 20:46
|
|
|
Może ktoś wie jaki przybliżony jest koszt regeneracji wtryskiwaczy i ewentualny zakup nowych... |
_________________ leon |
|
|
|
|
szik
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3 /A6 C6
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-04-05, 22:02
|
|
|
Wtrysku kapia Ci do cylindra ,
regeneracja wg Boscha poza fabryką niemożliwe ,w warunkach warsztatów bosch diesel nie ma możliwości ustawienia stosu pieszo, każdy kto opowiada że regeneruje kłamie bo tylko je czyści |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2018-04-06, 04:19
|
|
|
Jest jedna firma w Polsce która ma stół Boscha do tych wtrysków i je regeneruje i nadaje nowy kod ima. Ja brałem od nich regenerowane wtryski do Phaetona 3.0 TDi i zdawałem swoje uszkodzone, koszt 500zł od sztuki. Firma to „Wtryski Nowak” |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-04-06, 08:09
|
|
|
Hmmm... w Warszawie też znam jedną firmę co podobno ma całą aparaturę pomiarową i do każdego wtrysku dają wydruki i nadają nowe numery.
Dawałem kiedyś wtryski od Q7 z silnika 4.2tdi CCFA a to już w miarę świeży silnik.
I robili mi też wtryski do 3.3tdi więc nie wiem czy nikt tego nie robi czy też jednak są firmy które to potrafią |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2018-04-06, 08:47
|
|
|
Jeszcze kilka lat temu faktycznie nikt tego nie robił, ale od jakiegoś czasu Bosch udostępnił stół do piezoelektrycznych wtrysków. |
|
|
|
|
szik
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3 /A6 C6
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-04-06, 10:57
|
|
|
Oficjalnie Bosch nie udostępnia technologi stół jest do badania wtryskiwaczy i pomp
cytat ze strony firmy regenerującej wspomniane wtryskiwacze
Bosch nie udostępnia technologii regeneracji wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Jednak nasza firma przez ostatnie 2 lata pracowała na własną metodą naprawy tych wtryskiwaczy. Po 2 latach możemy z całą pewnością powiedzieć że nasza metoda regeneracji działa. Mamy obecnie klientów którzy zakupili lub zregenerowali wtryskiwacze przed 12 miesiącami i nie ma reklamacji. Muszę też wspomnieć o wtryskach do Volkswagena Craftera - co tygodniowo robią po 4 - 10 tyś kilometrów. Przypadki uszkodzenia:- dymi na wolnych obrotach (biało-niebieski kolor dymu) - gaśnie silnik- dymi na czarno Obecnie regenerujemy takie marki jak Audi, VW, Renault, Mercedes.Czas regeneracji to o 1 - 3 dni. Zapraszam wszystkich zainteresowanych do skorzystania z naszych usług 100 % zadowolenia. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
AdiA8
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 74 Skąd: LU
|
Wysłany: 2018-04-07, 14:35
|
|
|
Te same objawy miałem u siebie, 3.0Tdi (ASB) po wymianie kompletu wtrysków na regenerowane z programu Bosch exchange, wszystkie objawy minęły, zero zawieszania się przy odpalaniu, zero dymienia porannego i brak problemów z odpalaniem ciepły/zimny.
Ciekawiło mnie to strasznie, dlaczego są problemy z odpalaniem przy marnych wtryskach, w sumie nie dowiedziałem się, bo wcześniej wymieniłem wtryski i przestało mnie to już interesować. |
|
|
|
|
szik
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3 /A6 C6
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-04-07, 18:34
|
|
|
Przystawianie silnika przy opalaniu na ciepło jest spowodowane nakapaniem ropy do cylindra a ropa się nie chce sprężać ,paliwo kąpie do cylindra do puki ciśnienie w listwie nie spadnie .do ostygnięcia silnika paliwo z tloka przesiaknie przez pierscienie do miski olejowej i na zimnym nie przystawia.dymienie na bialo szczególnie na wolnych obrotach wystepuje z tego samego powodu |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|