Autor |
Wiadomość |
armani85
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: armani
Jeżdzę: A6 C5
Wiek: 36 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 44 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-06-23, 14:58 olej wymiana
|
|
|
Ostatnio wymieniałem olej sposobem wyciągania go rurką od góry i wyssało ok 9,5L
Czy lepiej go spuszczać korkiem czy wysysać ? Mechanik tłumaczył że przy spuszczaniu korkiem spadnie całość. Czy przy spuszczaniu korkiem należy na nim zmieniać jakąś uszczelkę ? |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2015-06-23, 15:00
|
|
|
Tak o ring na śrubie spustowej.
9.6L oleju |
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-06-23, 15:10 olej wymiana
|
|
|
Czyli podobnie jak przy wysysaniu od góry. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-06-23, 17:16
|
|
|
Wydaje mi sie, że był już taki temat na forum i wyszło na to, że korkiem spustowym nie spływa całość. Zresztą w internecie też piszą podobnie. Silnik ma 11.5l oleju a przy wymianie spuszcza się 9.6l. Czyli DW alitry zostają starego mniej więcej. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-23, 18:46
|
|
|
Częśc zostanie w silniku zapewne w głowicach częśc w misce bo korki jakos sa dziwnie wyżej umiejscawiane,jak jest opcja to można sobie podnieśc auto z przodu lub tyłu jak pasuje by więcej do korka zleciało. Ja w swojej wymieniałem przed zlotem i ok litra w silniku zostało starego. |
|
|
|
|
|
|
|
pawelec
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 98 Skąd: München/Geretsried/Łódź
|
Wysłany: 2015-06-24, 19:46
|
|
|
A zadam pytanie odnośnie wymiany... jest jakaś specjalna procedura czy po prostu wymieniam jak w każdym aucie i potem wyskoczy inspekcja (kontrolka oleju) i ja usuwam podpinajac kompa ? |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-06-24, 21:14
|
|
|
wymieniasz jak w każdym aucie... (ja zalewam 2 x MOTUL SPECIFIC 504 00/507 00 5W30 5L) na koniec VCDS i kasowanie/ustawienie serwisu -- AMEN
ps: nie zaszkodzisz jak przed wymianą użyjesz jakiegoś środka czyszczącego np. "Motul ENGINE CLEAN" |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-25, 17:41
|
|
|
wafelo napisał/a: | Ostatnio wymieniałem olej sposobem wyciągania go rurką od góry i wyssało ok 9,5L |
Dobry sposób Następnym razem przetestuję. Jakiej średnicy rurkę zastosowałeś i długość ?
drago_o napisał/a: | Wydaje mi sie, że był już taki temat na forum i wyszło na to, że korkiem spustowym nie spływa całość. Zresztą w internecie też piszą podobnie. Silnik ma 11.5l oleju a przy wymianie spuszcza się 9.6l. |
Nie wiem jak w D3 ale w D2 ABZ miska olejowa ma wybrzuszenie przy korku spustowym. To też nie zejdzie wszystko na dół. Wiadomo całości nigdy się nie spuści. Zawsze coś zostanie tego oleju w chłodniczce, hydraulice, zaworkach, kanałach gdzie bezwładnościowo olej nie spłynie itd Co innego pusty układ zalewany pierwszy raz w życiu w fabryce. Można to zauważyć np podczas demontażu dekli pokrywy zaworów, zawsze tam coś oleju jest. Tam kropla, tu kropla i litra się uzbiera. A motor sporawy więc i zakamarków ma dużo
Ta informacja jest tylko informacją producenta. Ma ona na celu określenie pojemności całego układu smarowania. Natomiast podczas wymiany zawsze trzeba lać tyle ile zleci. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
3voQ
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3L;2x AR Busso;Kia;Peugeot
Dołączył: 13 Cze 2015 Posty: 16 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 2015-09-30, 18:59
|
|
|
a jak wygląda zmiana rodzaju oleju względem przebiegu? - mój pierwszy dizel (czterocylindrowych nie liczę) i tak duży przebieg w tak krótkim czasie.. od wymiany do wymiany póki co nic nie ubywa (przebieg 313k, `09 pierwsza rejestracja, co 6-10k wymiana oleju - Audi cały czas lało full syntetyk) |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-30, 19:00
|
|
|
Masz lac taki jaki przewiduje producent tylko nie castrola |
|
|
|
|
3voQ
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3L;2x AR Busso;Kia;Peugeot
Dołączył: 13 Cze 2015 Posty: 16 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 2015-09-30, 19:06
|
|
|
czyli nie kombinujemy póki co.. auto w 90% na autostradach latało więc w sumie zużycie silnika i ASB dużo mniejsze niż typowa eksploatacja po mieście ale tak sobie głośno myślałem. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-30, 20:50
|
|
|
3voQ napisał/a: | w sumie zużycie silnika i ASB dużo mniejsze niż typowa eksploatacja po mieście ale tak sobie głośno myślałem. | czy ja wiem, w mieście to nie kręce na czerwone pole za to na autostradzie często wykorzystuje każdą dostępną habetę spod maski |
|
|
|
|
3voQ
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3L;2x AR Busso;Kia;Peugeot
Dołączył: 13 Cze 2015 Posty: 16 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 2015-10-01, 18:52
|
|
|
mkbewe napisał/a: | 3voQ napisał/a: | w sumie zużycie silnika i ASB dużo mniejsze niż typowa eksploatacja po mieście ale tak sobie głośno myślałem. | czy ja wiem, w mieście to nie kręce na czerwone pole za to na autostradzie często wykorzystuje każdą dostępną habetę spod maski |
no widzisz kij ma zawsze dwa końce - z jednej strony nie ruszamy na autostradzie, nie obciążając ASB, tylko jedziemy w miarę jednostajnie - piszę w miarę bo dwa pasy na polskiej autostradzie i jazda z dwójką z przodu wymaga regularnego reagowania na tych znanych nam dobrze połykaczy autostrad, którzy jadą o połowę mniej ale muszą wyprzedzić i mają w d...e innych kierowców i ponownego napędzania tej bądź co bądź nie lekkiej budy; druga strona medalu jest taka, że wskazówka obrotomierza na czerwonym polu nie jest rzadkim gościem co znaczący wpływa na trwałość ASB |
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-03-24, 06:27
|
|
|
labas napisał/a: | wafelo napisał/a: | Dziękuje ;-)
Zalecany olej 5W 30 czy inny?
Co jaki czas należy wymieniać olej w tym silniku ? |
Jeśli masz DPF to każdy olej z normą 504/507, ja leję Motul.
Wymieniasz co 15 tyś. |
Zawsze mozna Long Life potraktowac doslownie;)
Long Life
[ Dodano: 2018-09-01, 15:13 ]
Odswiezajac temat: gosciu zaleca wymiane dodatkowo samego filtra oleju (bo w sumie to pare zlotych tylko) pomiedzy wymianami oleju:
Wymiana filtra
Ciekawe. Co myslicie? |
|
|
|
|
|