|
Autor |
Wiadomość |
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-03-10, 22:23
|
|
|
Tak, to miejsce od środka/strony grilla. Tam masz albo ledy jak np. w W12, albo halogen. W przedlifcie ten halogen był sporo większy. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2024-03-12, 06:27
|
|
|
sssebek napisał/a: | Tak, to miejsce od środka/strony grilla. Tam masz albo ledy jak np. w W12, albo halogen. W przedlifcie ten halogen był sporo większy. |
Halogen w przedlifcie to długie światło.
Dzienne na bańce P21W lub LED. Przy P21W jest normalnie postojówka a przy LED już nie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-03-12, 09:31
|
|
|
drago_o napisał/a: | sssebek napisał/a: | Tak, to miejsce od środka/strony grilla. Tam masz albo ledy jak np. w W12, albo halogen. W przedlifcie ten halogen był sporo większy. |
Halogen w przedlifcie to długie światło.
Dzienne na bańce P21W lub LED. Przy P21W jest normalnie postojówka a przy LED już nie. |
Masz rację, halogen był w przedlifcie. Choć tylko do mrugania, nie rozumiem czemu tak zrobili. W polifcie fakt,P21W. Zakręciłem się trochę. W każdym razie ok 89mm w najwęższym miejscu tam jest w polifcie.
Swoją drogą nie czaję konfiguracji tych lamp które były w D3 dostępne. Sztuka dla sztuki. O ile w samym halogenie rozumiem, że potrzebowali dodatkowy halogen do długich (choć też mogli to realizować przysłoną jakby ją wsadzili jak w biksenonie), o tyle kompletnie nie czaję po co ten halogen dali jak była wersja np. z biksenonem. Mogli od razu tam dzienne wsadzić. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
KarolW
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic HKT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 120 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-03-12, 19:08
|
|
|
sssebek napisał/a: | Tak, to miejsce od środka/strony grilla. Tam masz albo ledy jak np. w W12, albo halogen. W przedlifcie ten halogen był sporo większy. |
A masz może led do jazdy dziennej/pozycyjnej aby zmierzyć pobór prądu? |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-03-12, 19:22
|
|
|
Mam. Problem w tym, że aby zrobić pomiar, musiałbym podpiąć rozebraną lampę do auta (albo mierzyć na mojej którą mam w aucie) a tego nie zrobię bez wyjęcia lampy czyli też zrzucenia zderzaka. Moduł led jest sterowany i nie mam pewności czy pełna jasność to po prostu pełne napięcie instalacji (czyli teoretycznie 14,3V) podane na moduł ledowy przez sterownik (choć przypuszczam, że tak - nie mam oscyloskopu, bo jak bym miał to bym to już dawno wiedział na 100% do zaspokojenia własnej ciekawości).
Natomiast jak mówiłem, nie przejmuj się tym specjalnie bo instalacja elektryczna na odcinku bezpieczniki-lampa ma wystarczająco duże przekroje aby uciągnąć lampę ledową. Zamieniasz przecież zwykłą żarówkę 21W na ledy.
Jak będę w domu to wygrzebię taki moduł i popatrzę jak to tam jest rozwiązane, bo być może będzie jakieś oznaczenie samych ledów więc możnaby w nocie katalogowej sprawdzić ile one nominalnie pobierają (choć pewnie będzie to w mA) to nie są raczej diody typu cree. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
KarolW
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic HKT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 120 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-03-13, 22:48
|
|
|
sssebek napisał/a: |
Natomiast jak mówiłem, nie przejmuj się tym specjalnie bo instalacja elektryczna na odcinku bezpieczniki-lampa ma wystarczająco duże przekroje aby uciągnąć lampę ledową. Zamieniasz przecież zwykłą żarówkę 21W na ledy.
. |
Grubością przewodów się nie przejmuje ale po przeprogramowaniu modułu świateł to żarówka postojowki jest wyjściem zasilania do modułu LED który robi za dzienne i postojowki. Nie chciał bym wsadzić tam zbyt mocnych ledow aby sterownik nie dawał błędu że za duży pobór mocy lub zwarcie |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2024-03-14, 13:21
|
|
|
sssebek napisał/a: | Masz rację, halogen był w przedlifcie. Choć tylko do mrugania, nie rozumiem czemu tak zrobili. |
Nie tylko do mrugania, normalne światło drogowe do mrugania i na stałe
sssebek napisał/a: | O ile w samym halogenie rozumiem, że potrzebowali dodatkowy halogen do długich (choć też mogli to realizować przysłoną jakby ją wsadzili jak w biksenonie), o tyle kompletnie nie czaję po co ten halogen dali jak była wersja np. z biksenonem. |
Wszystkie lampy wyposażone w żarnik xenonowy maja lampy bixenonowe z przesłoną. Długie realizowane są jednocześnie za pomocą przesłony i H7. Zarówno miganie jak i stałe.
sssebek napisał/a: | Zamieniasz przecież zwykłą żarówkę 21W na ledy. |
No nie. H7 lub P21W mają swoje zasilanie a postojówka W5W swoje. Moduł LED dzienny zasilany jest z postojówki W5W i przy pracy dzienne/postojowe jedynie zmienia siłę świecenia. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-03-14, 20:02
|
|
|
U mnie jak włączałem długie na stałe, to halogeny (te od strony grilla) nie świeciły. Nimi tylko mrugałem. Czy biksenon też mrugał jak pociągałem do siebie to nie wiem, bo tak wypalone odbłyśniki były, że światła z malucha lepiej świeciły.
Cytat: | H7 lub P21W mają swoje zasilanie a postojówka W5W swoje |
Aż sprawdzę to po schematach bo już nie pamiętam dokładnie. Inastalację przerabiałem już trochę czasu temu. Mam gdzieś rozpiskę zmiany pinów pomiędzy kostką 10 pin a 14 pin zrobioną jako podręczne notatki. Muszę to tylko odnaleźć to rzucę okiem jak to tam dokładnie było. Pamiętam że tam były jakieś śmieszne przekroje w samym module led (nie wiem czy to nie było 0,5mm kwadratowego, a może nawet mniej). |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|