Autor |
Wiadomość |
lucki
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: w12
Wiek: 62 Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-11-23, 02:34 [D3 06 W12
] Podczas jazdy wieje zimnym powietrzem na post
|
|
|
Witam. Od zakupu auta ( sierpień tego roku ) borykam sie z problemem ogrzewania. Wygląda to tak: auto stoi leci ciepło, ruszam zimno.
Wymieniłem:
- termostat główny (nowka aso 1800)
- termostat skrzyni (aso 200zł)
- elektrozawory na podszybiu ( uzywka 100)
i nadal to samo. Temperatura silnika waha sie od 85 do 100 podczas jazdy ( jak jest chłodniej to tak 88c )
Ida mrozy a ja jaetsm w czarnej du..e. Proszę o jakieś sugestie |
|
|
|
|
|
|
|
Jurek22
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 01 Lis 2017 Posty: 99 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2017-11-23, 10:55
|
|
|
Wyglada jak uszkodzona nagrzewnica albo coś z klapami bo zapowietrzony układ rozumiem ze nie jest |
_________________ Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
|
|
|
|
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-11-23, 17:34
|
|
|
ja może podpowiem mega banalne rozwiązanie ale kiedys w innym aucie mialem podobny problem, narozbierałem sie wszystkiego powymienaiel termostat ( naszczescie nie takie koszta ) ale ciagle to samo wszystkie klapy wszystkie weze jak trzeba a problemem okazał się zakamieniony układ chłodzenia i tu mi pomógł ocet, tak ocet złałem cały płyn bo wcześniej ktoś przyoszczędził i woda w układzie była litr octu reszta zalana zwykła woda i póki jeszcze nie ma mrozów to dzień pojeździć i zlać później przepłukać czystą woda zlać i dopiero płyn , ( w moim przypadku po pierwszym czyszczeniu szedł taki szlam że wyglądał jak z kałuży po 3 razie juz czysta woda ) i ogrzewanie było tak mocne że ręki nie mogłem utrzymać przy kratce, kiedyś jeszcze wcześniej miałem żle wpięty reduktor w układ chłodzenia ale widze Ty nie masz lpg więc raczej to nie to bo ponoć jest problem z tym w w12 |
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2017-11-23, 18:03
|
|
|
Miałem podobnie , jeździłem tak parę lat i okazało się że zamienione były węże wodne przy grodzi , przepiąłem je jak należy i po sprawie . |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-11-23, 18:12
|
|
|
marcin85 napisał/a: | pomógł ocet |
To też jest problem z zsyfionymi nagrzewnicami, ale napisał że jak auto stoi to leci ciepłe tak więc to chyba wyklucza zatkane nagrzewnice, jakieś błędy VCDS sprawdzałeś ?? |
|
|
|
|
lucki
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: w12
Wiek: 62 Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-11-24, 10:51
|
|
|
witam, wczoraj się zabrałem za czyszczenie nagrzewnic i ... były czysciutkie. Nic dosłownie nic z nich nie wypłynęło.
Kolego ahadam piszesz o węzach przy grodzi. Miałes tyak w w12 ? Mógłbyś przybliżyć temat ?
aha zapomniałbym znalazłem takie cudo ale nie znam angielskiego na tyle, żeby przetłumaczyć wszystko.
Translator google tłumaczy tak troszkę kiepsko techniczny język.
https://ufile.io/xhnzz |
|
|
|
|
|
|
|
Jurek22
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 01 Lis 2017 Posty: 99 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2017-11-24, 11:52
|
|
|
dziwna sprawa z tymi wahaniami temperatury, sprawdź po lewej od filtra kabinowego czy masz taki króciec do odpowietrzania jeśli tak to odkręć i zobacz czy jest w nim płyn |
_________________ Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
|
|
|
|
|
lucki
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: w12
Wiek: 62 Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-11-24, 16:05
|
|
|
Leci woda. Juz kilkqnascie razy odpowietrzalem to |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2017-11-24, 17:39
|
|
|
Miałem tak w 3,3tdi ale sama zasada ogrzewania jest podobna , radzę Ci na próbę zamienić węże przy grodzi , nic Cię to nie kosztuje a możesz się zdziwić . U mnie na postoju i do prędkości 120 km/h wiało normalnie , dopiero po przekroczeniu 130 leciało zimne powietrze i wariował klimatronic , po zamianie węży wszystko wróciło do normy , grzeje tak jak ustawię niezależnie od prędkości .Też byłem pewny że węże są dobrze podłączone a jednak nie były . |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-11-24, 20:53
|
|
|
A powiedz jeszcze jedno pisałeś że jak auto stoi to leci ciepłe (co wyklucza zapchane nagrzewnice to co pisałem wcześniej) jak ruszysz to zimne, a próbowałeś na postoju przytrzymać na wyższych obrotach ? jeśli tak to co się dzieje ? |
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-11-24, 22:36
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | marcin85 napisał/a: | pomógł ocet |
To też jest problem z zsyfionymi nagrzewnicami, ale napisał że jak auto stoi to leci ciepłe tak więc to chyba wyklucza zatkane nagrzewnice, jakieś błędy VCDS sprawdzałeś ?? |
u mnie na postoju bylo cieplo tak samo ale w czasie jazdy bylo juz tylko zimno nie byly przytkane tylko mocno zasyfione no ale skoro czysciles to raczej to odpada w tymi wezami moze byc dobry trop a juz wczesniej pytalem lpg nier masz?? |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2017-11-25, 00:55
|
|
|
Zmień węże to przynajmniej wykluczysz zamianę. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
lucki
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: w12
Wiek: 62 Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-11-25, 03:06
|
|
|
Wlasnie skonczylem i mam problem rozwiazany ;-) teraz jest skwar w srodku juz przy temp 70C. Problemem byl przekaznik sterujacy dodatkowa pompka wymuszajaca obieg. Wsadzilem uniwersalny ( od swiatel z fiata 126p ) i pompka odpala.
[ Dodano: 2017-11-25, 03:10 ]
Aha zqpomnialbym. Moze sie przyda komus taka wiedza. Jest pompka przy webasto. Generalnie ona nie dziala bez uruchomionego silnikq w wersjach PB. W w12 wlasnie wg ELSY musi dzialac. Podmienilem kodowanie w stwrowniku webasta.
Bez tej ingerencji i tak bylo cieplo |
|
|
|
|
|
|
|
maciex90
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-11-22, 13:01
|
|
|
lucki napisał/a: | Wlasnie skonczylem i mam problem rozwiazany ;-) teraz jest skwar w srodku juz przy temp 70C. Problemem byl przekaznik sterujacy dodatkowa pompka wymuszajaca obieg. Wsadzilem uniwersalny ( od swiatel z fiata 126p ) i pompka odpala.
[ Dodano: 2017-11-25, 03:10 ]
Aha zqpomnialbym. Moze sie przyda komus taka wiedza. Jest pompka przy webasto. Generalnie ona nie dziala bez uruchomionego silnikq w wersjach PB. W w12 wlasnie wg ELSY musi dzialac. Podmienilem kodowanie w stwrowniku webasta.
Bez tej ingerencji i tak bylo cieplo |
Hej, powiedz mi proszę który to przekaźnik i gdzie go mogę znależć. |
|
|
|
|
|