Autor |
Wiadomość |
fixat1978
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 22 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2013-08-04, 06:45 [D3 07 3.0TDI
] problem z ECU silnika
|
|
|
Witam. Mam problem z komputerem silnika. Podejrzewam ze z jakiegos powodu przegrzewa sie i po pol godzinie jazdy wchodzi jakby w tryb awaryjny poniewaz auto traci moc. Po ostygnieciu silnika (i komputera tez) wszystko wraca do normy i moc powraca do momentu rozgrzania silnika. Czy to faktycznie moze sie ECUgrzac?? Czy jest jakas przyczyna ewentualnego przegrzewania??? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-08-04, 08:37
|
|
|
A podłączył kolega Vaga ??
Miałem kiedyś ponowny objaw ( opel omega 2.0 PB ) tam się okazał winny czujnik halla
Miałem tak w oplu , ale to był silnik PB ( to tylko przykład )
Ale kolega PABLO200 może mieć rację ( myślałem o tym i to też przerabiałem ) Czujnik temperatury silnika mógł by powodować problem z porannym rozruchem .
Ale Nie znam się tak dobrze na tdi , mogą tam być 2 czujniki . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
Ostatnio zmieniony przez mdamian 2013-08-04, 10:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-08-04, 10:04
|
|
|
Raczej wątpię.
Przeprowadz analizę silnika vasem moze jakiś czujnik temp. |
|
|
|
|
fixat1978
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 22 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2013-08-04, 10:54
|
|
|
Auto bylo podlaczone na VCDS I VAS w momencie kiedy bylo bez mocy. Wykazalo blad sterownika turbiny. I faktycznie.....podczas testu sterownika turbiny VASEM sterownik nie reagowal na test. Ale teraz najciekawsze....po podpieciu innego ECU i ponownego testu sterownik reagowal i pracowal normalnie. Wiec problem lezy w komputerze na 100 procent. Dlatego wlasnie pytam czy mozliwe jedt przegrzewanie sie komputera i przechodzenie w jakis stan awaryjny poprzez odciecie mocy..... |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
fixat1978
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 22 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2013-08-04, 15:30
|
|
|
Tiaaa, mechanik otworzyl kompa i jest suchutko i nie widac zadnych uszkodzen. Jade jutro do firmy testujacej i naprawiajacej kompy samochodowe moze oni cos znajda w elektronice.... moze gdzies jakies zwarcie lub przebicie jest.....albo jakis uklad scalony strzelił. No chyba ze masz jakis inny pomysl kolego to bylbym wdzieczny za kazda podpowiedz |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-08-04, 22:18
|
|
|
Jest możliwe takie właśnie uszkodzenie komputera.... ja tak miałem ze swoim sterownikiem silnika zaraz po zakupie...... uszkodzony był jeden procesor który przy wyższej temperaturze pracy wysypywał się i sterownik odmawiał dalszej pracy.... po ostygnięciu auto odpalało od "jednego strzała" i przez jakiś czas pracowało poprawnie.
Tylko dobry fachowiec od elektroniki samochodowej to ogarnie - mam takiego ale niestety w Wa-wie.
Generalnie zacznij się rozglądać za nowym sterownikiem..... znaczy się pewnie nowym-starym czyli czymś z używek.
Tu musisz zwrócić uwagę nie tylko na numer główny ale i na numer BOSCHA bo od tego może zależeć konkretna wersja softu.... i najlepiej szukać z podobnego do twojego rocznika co by potem wszystko działało jak należy.
No chyba, że kupisz w ASO... do 4.2V8MPI 2 lata temu krzyczeli coś koło 2500pln przy zwrocie swojego lub jakieś 4000pln nie zwracając swojego. Zamawiasz pod numer VIN i przychodzi już z softem konkretnie pod twoje auto. Jak dobrze pamiętam to przy zakupie zawsze płacisz te 4000pln przy czym jak zostawiasz swój to płacisz 2500pln za sterownik + 1500pln kaucji - twój po oddaniu jest weryfikowany czy rzeczywiście ten to ten i czy jest w stanie fabrycznym czyli nie rozbierany i nie naprawiany - jeżeli ktoś w nim już grzebał to raczej zapomnij o zwrocie kaucji. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
dziq111
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: man
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: a8
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 49 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: 2013-08-05, 20:52
|
|
|
ja to bym sie rzeczywiscie przyjrzal dobrze samochodowi skoro wyskakuje blad od sterownika turbiny to czemu od niego nie zaczynasz? po wylaczeniu samochodu i ponownym przekreceniu kluczyka jest blad nie aktywny i byc moze wtedy tym urzadzeniem znow jest mozliwosc jego regulacji.
Ja bym szukal najpierw w tym potem kableki do sterownika.
[ Dodano: 2013-08-05, 21:55 ]
jesli chcesz wyprobowac sterownik wyciagnij gozostaw na sloncu zamontuj do auta i napewno bedziesz wiedziec duzo wiecej zimne luty o ile sa to beda leciec w kulki |
_________________ zdjecia przedstawiaja moje AUDI po montażu lpg!!
http://www.fotosik.pl/pok...d2da7413be.html |
|
|
|
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-08-10, 14:47
|
|
|
cerbera napisał/a: | A gdzie ten komputer sie znajduje... |
Sterownik silnika na podszybiu po stronie pasażera. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-08-10, 20:52
|
|
|
cerbera napisał/a: | I on sie tam grzeje czy co?? Moze mu jakis wentylator zapodac?? |
W silnikach benzynowych uwala go czasami cewka zapłonowa... szczególnie te które podlegają akcji serwisowej... tak było u mnie.
Poza tym chyba raczej się zbytnio nie grzeje... moim zdaniem w D3 umiejscowiony jest tragicznie... tzn. w D2 również jest na podszybiu po stronie pasażera ale tam jest w plastikowej skrzynce dodatkowo odizolowany od warunków zewnętrznych a w D3 leży sobie przykręcone bezpośrednio pod podszybiem narażone na deszcz, topniejący śnieg i chemię z myjek ciśnieniowych :evil:
Wprawdzie sterownik jest hermetycznie zamknięty ale mimo wszystko rozwiązanie z D2 bardziej do mnie przemawia.
A wentylatora nie ma jak tam zastosować... konstrukcyjnie to raczej nie wykonalne ale w tym miejscy raczej nie jest mu potrzebny. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2013-08-12, 20:58
|
|
|
Próbował ktos demontowac kiedyś sterownik w D3? :roll: |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-08-12, 21:39
|
|
|
shaqal napisał/a: | Próbował ktos demontowac kiedyś sterownik w D3? :roll: |
Ja. Jak dobrze pamiętam przykręcone śrubami zrywalnymi a gwinty na klej :evil:
Chyba nacinaliśmy od góry diaxem robiąc sobie rowek pod duży płaski śrubokręt... albo jakoś inaczej... nie pamiętam jak to odkręciliśmy ale następnego sterownika już tak nie przykręciłem bo nie chciałem drugi raz tego robić :evil: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-08-13, 09:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2013-08-13, 07:52
|
|
|
Dzięki temu A8 D3 nie znikają z parkingów, A8 4H juz jest łatwiej ukraść. |
|
|
|
|
|