Autor |
Wiadomość |
djxander
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 C6 3.0 Tdi, A8 D3 4.2 Tdi
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 23 Skąd: Żelechów
|
Wysłany: 2018-01-02, 16:15 [D3 07 4.2TDI
] Brak ustawień zawieszenia
|
|
|
Witam. A8 mam prawi rok i do dzisiaj wszystko było ok. Rano wsiadam odpalam samochód a na zegarach pomarańczowa kontrolka zawieszenia i zielona świeci podczas jazdy w mmi dostępne tylko opcje automatycznie i komfort pozostałe nie aktywne.
VCDS pokazał coś takiego:
Address 34: Level Control Labels: 4E0-910-553.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 553 H HW: 4E0 907 553 F
Component and/or Version: LUFTFDR.-CDC H06 4480
Software Coding: 0015510
Work Shop Code: WSC 55555 555 999999
VCID: 28598EFB9B71C95EF3D-807D
1 Fault Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 11101001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 232
Mileage: 168480 km
Time Indication: 0
Date: 2018.01.02
Time: 14:16:25 |
|
|
|
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2018-01-02, 18:15
|
|
|
To tylko błąd po odłączeniu aku ,pierwsza sprawa skasuj błąd druga sprawa spróbuj zrobić adaptacje zawieszenia . |
|
|
|
|
|
|
|
djxander
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 C6 3.0 Tdi, A8 D3 4.2 Tdi
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 23 Skąd: Żelechów
|
Wysłany: 2018-01-02, 18:17
|
|
|
Wszystko fajnie tylko ten błąd nie daje się skasować. Jeśli to błąd po odłączeniu akumulatora to skąd on się wziął skoro nikt go nie odłączał? |
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
|
|
|
|
|
|
|
djxander
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 C6 3.0 Tdi, A8 D3 4.2 Tdi
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 23 Skąd: Żelechów
|
Wysłany: 2018-01-02, 19:04
|
|
|
Akumulator jest prawie nowy, kupiony był w te wakacje. Bezpieczniki już były sprawdzane i wymieniłem o ile dobrze pamiętam nr 34 bo był przepalony i co dziwne stopiony. Błąd dalej nie daje się usunąć w tej chwili sprawdzałem. |
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2018-01-02, 19:23
|
|
|
Spróbuj odłączyć akumulator na minutę i jeszcze raz skasować błąd .Z jakiegoś powodu bezpiecznik się spalił i być może szlak trafił komputer zawiesza. |
|
|
|
|
|
|
|
djxander
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 C6 3.0 Tdi, A8 D3 4.2 Tdi
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 23 Skąd: Żelechów
|
Wysłany: 2018-01-02, 19:26
|
|
|
Akumulator już wcześniej odłączałem, bezpiecznik mógł się spalić bo tam był czerwony czyli 10A a według instrukcji na dekielku powinien być 20A i taki włożyłem |
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2018-01-02, 19:34
|
|
|
Słuchaj jak chcesz to możesz bpodjechać do mnie mam drugi komputer tyle że od zawieszenia sportowego ale da się sprawdzić czy elektryka działa prawidłowo.
[ Dodano: 2018-01-02, 19:35 ]
Mam też drugi kompresor jak by trzeba było.
[ Dodano: 2018-01-02, 19:41 ]
Możesz jeszcze wejście w test zawieszenia i sprawdźić podzespoły zawieszenia. |
|
|
|
|
|
|
|
bertarz
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D3
Wiek: 32 Dołączył: 06 Paź 2014 Posty: 23 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-02, 19:34
|
|
|
Witam djxander
Po pierwsze sprawdzilbym bezpiecznik kompresora 40a
Po drugie przekaźnik znajduje się pod kierownica w górnym lewym rogu, obok niego jest też bezpiecznik kompresora.
Po trzecie kompresor na stole czy nie jest spalony.
A u Cb jest pewien standardowy problem czyli przekaźnik się skleja kompresor chodzi aż się spali, a na końcu pali się bezpiecznik. Pamiętaj bezpiecznik jest duży 40a. |
|
|
|
|
djxander
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 C6 3.0 Tdi, A8 D3 4.2 Tdi
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 23 Skąd: Żelechów
|
Wysłany: 2018-01-02, 20:37
|
|
|
właśnie dobrałem się do bezpiecznika i jest on w porządku obejrzałem również przekaźniki które tam były i przynajmniej z wyglądu nie budzą żadnych podejrzeń |
|
|
|
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2018-01-02, 20:46
|
|
|
Stanu przekaźnika nie oceniasz po zewnętrznym wyglądzie. |
|
|
|
|
djxander
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 C6 3.0 Tdi, A8 D3 4.2 Tdi
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 23 Skąd: Żelechów
|
Wysłany: 2018-01-02, 23:27
|
|
|
Który przekaźnik jest tam od kompresora? U mnie są 4. Jutro jeszcze dokładnie je sprawdzę jak gdzieś znajdę to podmienię i zobaczymy co to da. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-03, 06:29
|
|
|
To nie golf panowie! Odłączenie aku eni kasuje błędów, zresztą nawet w golfie. Zrób test zawieszenia komputerem diagnostycznym. Usterka jest w obwodzie zasilania. Sprawdź czy ten moduł ma normalnie zasilanie, jest za schowkiem. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
djxander
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 C6 3.0 Tdi, A8 D3 4.2 Tdi
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 23 Skąd: Żelechów
|
Wysłany: 2018-01-03, 12:34
|
|
|
Teraz próbowałem zaprogramować zawieszenie ale przy wpisywaniu kodu security access pojawia się błąd controller refused the key i tak kilka razy próbowałem.
Druga sprawa to przód stoi na ok 422mm a tył na ok 384mm czyli przód jest za wysoki a tył trochę za niski według tego co wyczytałem w instrukcji. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-03, 14:53
|
|
|
djxander napisał/a: | Teraz próbowałem zaprogramować zawieszenie ale przy wpisywaniu kodu security access pojawia się błąd controller refused the key i tak kilka razy próbowałem. |
Jeżeli mówisz o adaptacji to w wielu przypadkach adaptacji nie da się wykonać.
Jeżeli zawieszenie jest niesprawne, a tu wydaje się być niesprawne, to sterownik nie przejdzie do adaptacji zawieszenia.
Co więcej...
Wielokrotne próby kasowania błędów i adaptacji robione "na siłę" potrafią doprowadzić do uszkodzenia sterownika, uszkodzenia takiego w którym nie będzie już możliwe wykonanie poprawnej adaptacji zawieszenia.
Niestety miałem i takie przypadki gdzie ktoś przede mną uwalił sterownik na amen
djxander napisał/a: | Druga sprawa to przód stoi na ok 422mm a tył na ok 384mm czyli przód jest za wysoki a tył trochę za niski według tego co wyczytałem w instrukcji. |
Taki stan wymaga diagnostyki a pewnie i również wykonania adaptacji ale tą oczywiście można będzie wykonać jak zawieszenie będzie sprawne.
Weź to kiedyś do mnie przyprowadź to go zrobię bo tam u was chyba nikt nie ma zbytnio pomysłu co dalej. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2018-01-04, 01:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|