Autor |
Wiadomość |
Joohny999
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Janek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-09-04, 20:12 [D3 07 4.2TDI ] Stukanie w przewodzie paliwowym.
|
|
|
Witam, od dwóch tygodni jestem posiadaczem Audi A8 D3 4.2TDI, i mam dość spory problem, chciałbym go trochę wam opisać i może uda wam się mi chociaż trochę pomóc. Od jakiegoś czasu podczas zatrzymywania się na światłach, słyszę z prawej strony dziwne stukanie, na początku przestraszyłem się, że to może coś rozrząd szaleje, jednak po wyjściu z samochodu i przysłuchaniu się porządnie okazuje się, że stukanie dochodzi z prawego nadkola, przystawiam ucho i rytmicznie stuka. Po dodaniu gazu chociaż trochę stabilizuje się i wszystko jest w porządku, gdy powraca czasami na światłach, dodaje gazu i znów ustaje. Podnosząc maske do góry wtedy kiedy stuka ponownie, chwytam za przewód paliwowy idący z baku czuć na nim jak paliwo uderza. Co robić? mieliście podobne przypadki? jakieś rady? Zacznę od wymiany filtra paliwa... Pozdrawiam
-silnik pracuje idealnie.
-przewód "macam" przy filtrze paliwowym, czuć jak w nim jakby paliwo uderzało o przewód |
|
|
|
|
|
|
|
wersaci
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 41 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-09-05, 08:34
|
|
|
Witam. Koledzy pomóżcie. Mam ten sam problem jak kolega wyzej. U mnie takie wlasnie stuki zazwyczaj slyschac na rozgrzanym silniku, choc nie regularnie (raz na tydzien, ostatnio coraz czesciej), silnik pracuje idealnie, ma pelna moc, od strony rozrzadu rowniez cisza. Stuki pochodza od strony pasezera gdzies z okolicy podszybia pod maskownica gdy sie wczoraj wsluchalem obok zbiornika spryskiwacza, bardziej slychac je wewnatrz auta niz pod maska, ale jesli sie dobrze sie wslucha mozna je uslyszec rowniez pod maskownica obok filtra paliwa.
[ Dodano: 2016-09-05, 09:39 ]
Dodam jeszcze ze po dodaniu gazu stuki ustaja, po wiekszym przygazowaniu znikaja calkowicie na jakis czas... Pomoze ktos? |
|
|
|
|
|
|
|
Joohny999
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Janek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-09-05, 09:48
|
|
|
wersaci, dokładnie mam tak samo jak u Ciebie, a chwyć za przewody paliwowe i sprawdź który u Ciebie tak stuka. |
|
|
|
|
wersaci
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 41 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-09-05, 10:29
|
|
|
Problem w tym, ze wlasnie odpalilem fure i cisza rozgrzalem pogazowalem i nadal nic jak na zlosc. U mnie z tymi stukami trzeba trafic, np wczoraj po tygodniowej przerwie znow sie odezezwaly. Filtr jest nowy wiec napewno odpada..
[ Dodano: 2016-09-05, 11:32 ]
te rytmiczne tykania slychac tylko na biegu jalowym choc nie zawsze, tak jak u mnie przynajmniej. U Ciebie utrzymuja sie caly czas na jalowym biegu zimny/cieply silnik? |
|
|
|
|
|
|
|
Joohny999
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Janek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-09-05, 11:16
|
|
|
No to właśnie o to chodzi, ze u mnie jest dokładnie tak jak u Ciebie na ciepłym i na jałowym, i od wczoraj tez nic nie było słychać, dzisiaj pojeżdżę to pewnie z raz sie odezwie..
Może pompa paliwa, daje dup...? |
|
|
|
|
wersaci
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 41 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-09-05, 11:29
|
|
|
ciezko powiedziec, tez myslalem o niej... pozniej bede u mechanika to podpytam. Koledzy, nie pomoze nikt ???
[ Dodano: 2016-09-05, 12:33 ]
z ciekawosci jaki jest przebieg Twojego autka?:) |
|
|
|
|
|
|
|
Joohny999
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Janek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-09-05, 12:45
|
|
|
wersaci napisał/a: | ciezko powiedziec, tez myslalem o niej... pozniej bede u mechanika to podpytam. Koledzy, nie pomoze nikt ??? |
Ja też zajadę dziś lub jutro do serwisu może coś powiedzą "specjaliści"
wersaci napisał/a: | [ Dodano: 2016-09-05, 12:33 ]
z ciekawosci jaki jest przebieg Twojego autka?:) |
270, a Twój?:) |
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2016-09-05, 14:26
|
|
|
On dopiero co kupił czyli jakieś 180 tys |
|
|
|
|
|
|
|
wersaci
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 41 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-09-05, 14:40
|
|
|
I tyle bylo gdy auto mialo 3 lata haha, aktualnie 485 tys.km pelen serwis audi |
|
|
|
|
rafalr93
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: RZuwary
|
Wysłany: 2016-09-05, 15:41
|
|
|
wersaci, i jeszcze powiedz ze wymiana oliwy co 30k km ? |
|
|
|
|
|
|
|
wersaci
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 41 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-09-05, 15:47
|
|
|
To w serwisie Audi:) u mnie co max 15 tys.km bedzie dostawac nowa oliwke:) |
|
|
|
|
Joohny999
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Janek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-09-05, 21:21
|
|
|
Schodzimy z tematu, czy jest ktoś w stanie coś nam doradzić pomoc? z góry dzięki! |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-09-08, 22:49
|
|
|
Przyczyną tego stukania jest kruciec na filtrze paliwa - bardzo łatwo go uszkodzić podczas wymiany filtra i potem popiskuje, stuka itd.
Żeby się upewinić czy właśnie to jest przyczyną dociśniejcie / poruszajcie tym plastikowym krućcem założonym na filtr w momencie wydawania tych odgłosów. |
|
|
|
|
wersaci
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 41 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-09-09, 12:29
|
|
|
Glac, wczoraj zrobilem znow odezwaly sie malenstuki po przejechaniu 400km, zlapalem za wezyk ktory biegnie do kroćca i wlasnie na nim byly odczuwalne stuki, ale gdy sie wsluchasz przylozysz ucho to pochodza gdzies ponizej filtra. Zrobie tak jak mowiles, ewentualnie wymienie, ale watpie czy to cos pomoze bo wczoraj tak probowalem
[ Dodano: 2016-09-09, 21:12 ]
Dzis znów odezwaly sie stuki, szybko otworzylem maske, wcisnalem krociec w filtr i wszystko ucichlo, wyglada na to ze mamy winowajce, kupowac ori czy zamiennik da rade? cena ori x4 wyzsza |
|
|
|
|
|
|
|
Joohny999
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Janek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-09-12, 19:47
|
|
|
wersaci, I jak? pomogło? ja teraz mam auto u lakiernika i nie mogę sprawdzić czy u mnie pomoże, ile taki króciec kosztuje i gdzie go dostałeś? |
|
|
|
|
|