Autor |
Wiadomość |
Boczek
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: Bogumił
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 23 Cze 2016 Posty: 2 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2016-06-23, 16:33 [D3 07 4.2TDI
] Szarpanie skrzyni na zimnym silniku
|
|
|
Witam, chciałbym sie poradzić apropos mojej ósemki. Kupiona została dwa lata temu i od kupna do teraz skrzynia szarpie na zimnym silniku tylko na 1 i 2 pozniej juz nie a jak sie silnik rozgrzeje do 90 stopni nie szarpie wogole. Dzieje sie to tylko na zimnym silniku.
Mechanik mowi ze wszystko jest w porzadku ale jakos nie chce mi sie w to wierzyć. Olej w skrzyni został zmieniony i skrzynia została przejrzana kilka miesiecy temu, problem nadal jest.
Auto zostało zmapowane na 370km na mobilnej hamowni, jezeli to istotne. |
|
|
|
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2016-06-23, 20:41
|
|
|
Przed wymiana oleju szarpała czy po wymianie ? jaki przebieg ? czy olej i filtr był chociaż raz wymieniany w historii samochodu |
|
|
|
|
|
|
|
Boczek
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: Bogumił
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 23 Cze 2016 Posty: 2 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2016-06-23, 21:43
|
|
|
Szarpała przed i szarpie po wymianie oleju, olej tak jak pisałem był wymieniany kilka miesięcy temu, filtr nie mam pojecia, chyba jak robił przegląd skrzyni to wymienił filtr?
Przebieg to Ok. 233tys. |
|
|
|
|
pawwie
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 30 Mar 2017 Posty: 30 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 2017-09-25, 17:46
|
|
|
U mnie jest podobnie. Udało się dojść co może być przyczyną ? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
|
|
|
|
Martini141
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 4 Skąd: Belfast
|
Wysłany: 2017-11-05, 21:05
|
|
|
podłączam się pod temat Pacjent A8 d3 3.0tdi kzc skrzynia, 2010r zimny odczuwane delikatne szarpanie olej filtry zmienione 2 razy , dzieje się tak kiedy olej w skrzyni ma około 50stopni gdy się rozgrzeje do 74 około biegów kompletnie nie czuć mam mały dystans do pracy więc mnie to lekko denerwuje dzieki za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-03-23, 21:21
|
|
|
do wymiany tłoczki mechatronica i płytka mechatronica, do sprawdzenia zawory solenoida i przede wszystkim olej z filtrem. W wyzszych modelach serii 6hp zazwyczaj pęka wałek wejściowy (tzw kosz), przy ok 200 kkm kończy się konwerter i wiele innych elementów. Najbardziej opłacalne finansowo (mimo wysokiego kosztu jednorazowego) i czasowo jest JEDNORAZOWO zregenerować skrzynię na oryginalnych częściach, niestety to wydatek rzędu 15 tys zł. Za komfort, czas i dalsze luksusowe podróżowanie trzeba zapłacić. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-23, 23:29
|
|
|
grekko napisał/a: | przy ok 200 kkm kończy się konwerter i wiele innych elementów | Chyba się trochę zagalopowałeś, przy 200k km to padnie jak fura przyjechała od Niemca i po drodze przynajmniej 100 tysi zgubiła |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-03-23, 23:33
|
|
|
danishow - brawo Ty za poczucie humoru |
|
|
|
|
szik
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3 /A6 C6
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-04-05, 22:27
|
|
|
Mam nalot 330tkm w 6hp19 i działa bez większych problemów olej zmieniany po raz pierwszy przy 250tkm
Taka sama skrzynia w poprzednim moim a6 zdechł a przy 418tkm bo wysrała się chłodnica i płyn dostał się do oleju ,naprawa z nowym konwerterem wyszła 6tys ,przy konwerterze rege było by 1,5tys taniej ,więc nie straszyc ludzi kosztami 15 Koła
Serwisuje a6 klienta który ma 508tkm i nie zmieniał oleju |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-04-06, 19:20
|
|
|
Szik nie pozostaje nic innego jak pogratulowac fachu |
|
|
|
|
AdiA8
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 74 Skąd: LU
|
Wysłany: 2018-04-07, 14:30
|
|
|
Żaden mechanik nie wymieni sam z siebie oleju w skrzyni jeśli klient sobie tego nie zażyczy.
Ja wymieniłem pierwszy raz olej przy 260tyś. czarna smoła itp. Po wymianie zrobione 30tyś i żadnych problemów ze skrzynią. Wymiana oleju przez świadomych użytkowników powinna odbywać się co 50-60 tyś (interwał ten należy zmodyfikować odpowiednio do stylu jazdy).
Następna wymiana za 30tyś i niech to będzie na zdrowie skrzyni (6HP19A), olej to oczywiście ZF 8. |
|
|
|
|
|
|
|
|