Autor |
Wiadomość |
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-02-17, 11:27
|
|
|
Nie chodzi o przestawienia ramienia tego do którego jest przymocowana wycieraczka lecz o cały mechanizm bezpośrednio przymocowany od spodu do silnika.Jest tam takie krótkie ramie około 8 10 cm i prawdopodobnie wystarczy poluzować nakrętkę i obrócić je o ok.180 stopni.Zdejmij lewe podszybie i wsadź rękę pod mechanizm wycieraczek wyczujesz silnik i śrubę.
wycieraczki.png
|
|
Plik ściągnięto 77 raz(y) 161,59 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-02-17, 12:56
|
|
|
mario1278, to ma sens bo tam zmieniając regulujemy zakres pracy wycieraczki
|
|
|
|
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-02-17, 18:51
|
|
|
Wielkie dzięki za podpowiedzi, idę niedługo do garażu i podziałam |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-17, 19:12
|
|
|
panton napisał/a: | mario1278, to ma sens bo tam zmieniając regulujemy zakres pracy wycieraczki |
No nie chciałbym się czepiać ale tam jak wół jest napisane, że pozycja wyjściowa prawidłowa jest tylko jedna więc nic nie regulujemy tylko ustawiamy w tej właśnie pozycji jedynej słusznej.
Owy kawałek blachy jest mocowany na wieloklinie, podobnie jak wycieraczki.
Ustawienie tego w pozycji innej niż opisana w instrukcji powoduje nieprawidłową pracę wycieraczek... np. wycieraczki nie zatrzymują się na dole tylko podjeżdżają kawałek do góry... albo nie chcą się zatrzymać... albo inne anomalie.
Może za mało jeszcze tego rozebrałem i tak sobie bełkoczę ale... jeżeli cykl pracy wycieraczek jest poprawny (zatrzymują się w dolnej skrajnej pozycji i nie ma w ich pracy żadnej anomalii) a wskazana blacha znajduje się w pozycji oznaczonej to nic tam nie regulujemy tylko przesuwamy same ramiona wycieraczek. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-02-17, 19:42
|
|
|
Damian ale na czym dokładnie chcesz przestawiać? chcesz zdjąć ramię wycieraczki z tego wielowypustu i na tym wielowypuście (na tych ząbkach) przestawić ramię i przykręcić? zakładam, że chcesz przestawić do góry by w momencie wycierania dobijała bardziej do słupka to zobacz, że obecnie pozycja zerowa prawie wchodzi "na szybę - część przezroczystą" a do słupka brakuje sporo....u mnie pozycja zerowa jest przy samym podszybiu a wycieraczka (ramię) dociera do słupka bez najmniejszego problemu
Tutaj jest problem z zakresem pracy (czyli kątem wychylenia), który jest za mały i przestawieniem na wieloklinie nic się nie osiągnie. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-02-17, 20:12
|
|
|
Wydaje mi się ze koledze ne chodzi o regulacji ramieniem wycieraczki. Tylko z drugiej strony blachy która też idzie na wieloklin tak jak ramię wycieraczki. Powinno zostać ustawione prawidłowo i zakres tez w zależności od tej pozycji może się zmienić.
Ja to tak zrozumiałem. A pozycja u mnie też jest niższa w punkcie 0 a ramię idzie do samego słupka. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
PiotrekS
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 124 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-02-17, 21:14
|
|
|
Ramiona wycieraczek sa inne dla kierowcy i pasazera, moze zostaly odwrotnie zamontowane i to jest powodem ze jedna nie dochodzi do slupka? Nigdy sie nie przygladalem wycieraczkom ale tak sobie glosno mysle ze moze to jest powodem? |
_________________ Pozdrawiam
PiotrekS |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
BJ
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartłomiej
Jeżdzę: S8 D2, A8D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-02-17, 22:58
|
|
|
Wyjmij mechanizm, zdemontuj obydwa trzpienie, przesmaruj i będzie duży zakres. Trzpienie są zatarte wewnątrz, stąd opór i mały zakres ruchu. Dwie godziny i temat opanowany. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-11-01, 13:04
|
|
|
ta rada by miała sens gdyby nie to ze silnik wycieraczek kreci w kolko
a o tym kiedy wycieraczka ma się zatrzymać i wykonać ruch powrotny
decydują ramiona w mechanizmie a im jest wszystko jedno czy
jest duzy opór czy maly...
no ewentualnie zadziała mechanizm przeciw przeciwprzeciazeniowy/czasowka
i staną całkowicie lub puści gdzieś mechanizm/wieloklin
odległości końców piór wycieraczek od plastiku pod szybą mają byc takie
- kierowca: 27mm lub 10mm - Elsa tutaj podaje różne informacje, na żywo będzie myślę
oczywiste która wartośc jest prawidłowa pasażer: 10mm
co do tego drobnego ruchu na szybie to tak jak podejrzewałem chodzi o przedłużenie życia
samego piórka wycieraczki przez ustawianie go w drugą stronę - powinien to robić co drugie
użycie, czyli nie mamy ciągle przegiętego w jedną stronę... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|