Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Szarpie skrzynia z 2 na 3 update softu  
Autor Wiadomość
mmmat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 111
Skąd: Lubań
Wysłany: 2016-03-04, 23:13   [D3 ALL ] Szarpie skrzynia z 2 na 3 update softu

Witam, mam ciągle problem ze skrzynią ponieważ szarpie mi przy zmianie z 2 na 3 bieg, na razie podmieniłem olej w skrzyni z filtrem, zrobiłem adaptację przepustnicy i bez poprawy. Poziom oleju sprawdzony. Teraz chcę wgrać nowy soft, umówiłem się w ASO we Wrocławiu na aktualizację oprogramowania. A moje pytanie dotyczy tego czy jak mi wgrają soft to mogę bez adaptacji spokojnie wrócić 150km do domu i później vcdsem będę mógł skasować sam wartości wyuczone i przeprowadzić adaptację?
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-05, 12:29   

Wszystko powinni zrobić Ci w ASO. To jest standardowa procedura po wgraniu nowego softu. W VCDS w przedlifcie tego nie zrobisz.
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-05, 12:58   

W przedlifcie w ogóle da się skasować wyuczone nastawy? Wiem, że dość burzliwa dyskusja była na ten temat.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-05, 13:34   

"When the software update is complete all the adaptation values of the shift elements in the transmission control
unit are deleted. An adaption drive (Refer to Adaption Drive procedure below) is therefore necessary to ensure
shift quality. " - dotyczy wszystkich skrzyń w A8, przynajmniej do 2006 roku.

Adaptację skrzyni w przedlifcie skasujemy bez problemu w VAS. Koledzy, którzy piszą że nie można, piszą głupoty :]
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2016-03-05, 14:22   

Jestem przekonany że marnujesz pieniądze na te operacje prawdopodobnie coś w skrzyni się już zużyło, nie słyszałem żeby wgranie softu komuś pomogło czy tez wymiana oleju.

Wymiana oleju to środek proforma aby nie dopuścić do nadmiernego zuzyca elementów skrzynia na przepracowanym oleju, a nie środek naprawczy czy leczniczy. Jak cos juz szarpie stuka kopie wibruje przeciąga faluje huczy buczy tzn ze juz coś w skrzyni lub innym elemencie napędowym czytaj wał torsen półosie przeguby łożyska sie zużyło i albo sie z tym godzisz jeździsz az padnie albo skrzynia na stół lub wymiana na inna.

Obudzisz sie za jakiś czas lżejszy o 3 tys wydane na oleje softy i inne cuda a i tak będziesz musiał zrobić remont.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-05, 15:08   

Raftor dobrze pisze. Mmmat napisz jeszcze jaką to Ci jeszcze tą wymianę zrobili? Dynamiczną czy statyczną?
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-05, 16:08   

A ja słyszałem o przypadku zniknięcia szarpania po update'cie. Nawet było tu na forum pisane o tym samym.

Dla mnie osobiście brzmi to śmiesznie ale jak się pomyśli to może być logiczne. Z czasem skrzynia się zużywa i to jest pewne. Ale może elementy skrzyni nie są w takim stanie, że koniecznie trzeba je wymienić. A update robi się aby dostosować odpowiednio jej parametry do stanu technicznego(stanu zużycia jaki nie był brany na początku pod uwage). I w rezultacie może przestać szarpać.

Zresztą taki cel ma każdy update a nie tylko skrzyni. Coś wypuszczono. Z czasem nie działa dobrze ale zepsute tez nie jest więc się poprawia oprogramowanie.

Inna sprawa może być to, że nic to nie da jeśli coś w skrzyni wymaga remontu. Ale nie powiedziałbym ze to na 100% nic nie da. :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-05, 17:54   

mmmat, a jaki olej wlałeś?u mnie po pierwszej wymianie na ravenol wyczuwalna była "twarda" zmiana z 2 na 3 i z 4 na 3, bez poprawy. Dopiero kolejna podmiana (po 10tys km) na mobil atf rozwiązała problem. Jeżeli wcześniej nie miałeś zmienianego oleju i to była pierwsza wymiana to ja bym trochę pojeździł i znów wymienił, tym razem już dynamicznie. Bo skoro po statycznej nic się nie stało to po dynamicznej również nie powinno. A w całości świeży olej na pewno lepiej zadziała niż połowicznie
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2016-03-05, 20:14   

drago_o, ja życzę koledze jak najlepiej , ale ludzie czasami myślą że skrzynia chodzi dobrze i wydaje im sie że jedynym objawem jest stukniecie miedzy 3 a 4 np. a jak by dokładnie sprawdzić skrzynie okazałoby sie ze sprzegło już nie trzyma tak dobrze jak powinno, pierwszy element jaki siada to własnie konwerter i lockup który jest odpowiedzilany za zapinanie biegów na sztywno.

Warto tez zrobic test sprzegła na wysokim biegu na Tipie pulsacynie pedał w podloge odpuścic gaz i tak kilka razu obserwowoac jak zachowuja sie obroty silnika
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-05, 20:27   

No tak. Ale nie skreslał bym tego. Wiadomo logi trzeba zrobić i dokładnie obadac skrzynie. Ogólnie jest to dość ciężki podzespół do diagnozy :) przyczyn może być bardzo wiele.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-05, 20:38   

Co do obadania dokładnie skrzyni to mamy tu Krzyśka(MOD) co swoja rozebrał na cześci i sie okazało conieco. Zagadajcie z nim jakie miał objawy i jakie sa spustoszenia. Kupił tez odemnie skrzynie z powypadkowej ósemki taką jak nowa po full regeneracji więc ma skale porównawczą :)
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2016-03-05, 22:34   

w ODIS wszystko pięknie zrobisz kolego
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-03-06, 02:02   

drago_o napisał/a:
Ogólnie jest to dość ciężki podzespół do diagnozy


Nie jest to ciężki temat - brakuje tylko ludzi z odpowiednią wiedzą i sprzętem. W PL z tym jest masakra...

raftor napisał/a:
Warto tez zrobic test sprzegła na wysokim biegu na Tipie pulsacynie pedał w podloge odpuścic gaz i tak kilka razu obserwowoac jak zachowuja sie obroty silnika

to jest przykład braku wiedzy :/ bo skaczące obroty to nie zawsze oznaka kończącego się konwertera
wystarczy, że olej nie trzyma parametrów, wypada adaptacja (co może mieć związek z olejem - jego jakością), lub jest zły poziom oleju

u nas w PL 99% problemów ze skrzynią to "sprzęgło do wymiany" lub najlepiej "skrzynia na stół i remont" a chociażby przykład osoby MajkaStefan, gdzie skrzynia mu skakała, wariowała, ślizgała się i w PL wszyscy "na bank konwerter" w DE wymienili mu olej metodą dynamiczną, jakiś zaworek za kilkanaście euro + soft i skrzynia śmiga jak nowa
wszystko zostało ogarnięte w kilka godzin

"raftor" piszesz, że nie słyszałeś o tym by update softu komuś pomógł to podpowiem Ci, że do niektórych skrzyni (np. 6HP19A którą masz w A4B7, A6C6) jest zalecane przejście na olej ZF LifeguardFluid 8 i aktualizacja sterownika do najnowszej wersji....i to jest odpowiedź producenta na problemy, które pojawiają się w tej skrzyni
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-06, 07:22   

panton napisał/a:
Nie jest to ciężki temat - brakuje tylko ludzi z odpowiednią wiedzą i sprzętem. W PL z tym jest masakra...

No w sumie o to chodzi. Jest dość skomplikowana i mało głów mogących to ogarnąć lub coś konkretnie podpowiedzieć w PL.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-06, 11:52   

panton napisał/a:
a chociażby przykład osoby MajkaStefan, gdzie skrzynia mu skakała, wariowała, ślizgała się i w PL wszyscy "na bank konwerter" w DE wymienili mu olej metodą dynamiczną, jakiś zaworek za kilkanaście euro + soft i skrzynia śmiga jak nowa


A jechałeś tym autem?? Bo z tego co mi opowiadał sam Stefan to trudno powiedziec by to auto a nawet skrzynia smigały jak nowe gdy w silniku wszystko mu biedny FOSS popsuł,ma milion błedów i krzak w postaci STAGA,zdechniety nastawnik etc. etc :] Poza tym rozrząd jednak ma dobrze ustawiony :D

Ale co do reszty to masz racje że diagnozy sa modne(na stół i robimy) podczas gdy powodem złej pracy jak mi mówił nawet dawno sam Łoboda może byc wszystko. Oni sie nie podajmuja nawet jak w silniku błedy czy złe parametry są.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.