Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 3.0TDI ] Napinacze rozrządu  
Autor Wiadomość
Rabol 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Domin
Jeżdzę: A8D3
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 40
Skąd: TG
Wysłany: 2014-06-29, 18:55   [D3 08 3.0TDI ] Napinacze rozrządu

Witam wszystkich

Chciałbym się dowiedzieć, czy w Audi A8 po 2008 roku (V6, V8 silniki) występuje problem z napinaczami rozrządu, tak jak to miało miejsce we wcześniejszych modelach? Nie umiem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie na forum.
Pozdr
 
 
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-07-01, 07:46   

kolego wczoraj temat wałkowałem z serwisem (bardzo wysoko w Audi ---bardzo)
a więc

dolny napinacz zmodyfikowany na poprawiony w od końcówki 2005
górny prawy od MY2007 od VIN numer E4-700 coś tam dalej
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-01, 07:59   

3.0TDi czy to w a8, czy w a6 poprawione od 2007r.
 
 
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-07-01, 09:38   

Ja pytałem konkretnie o a8 3.0 tdi ....
odpowiedź taka
"napinacz łańcucha rozrządu (prawa strona) został zmodyfikowany dla roku modelowego 2007 od numeru nadw. około 4E- 7 -015000. Zaś napinacz lewa strona został wycofany z katalogu części 1.10.2005 "
 
 
MaciejMW 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 38
Skąd: Gdańsk/Sopot
Wysłany: 2014-07-28, 03:28   

Nie ma znaczenia jakie auto lecz jaki kod silnika- wszystkie BMK, BKN, BNG, ASB itd miały rozrząd, który był rozpychany przez napinacze i był on nieudany. Wszystkie, które zaczynały się na B były totalną padaką. Śmietnik nie do opisania. O wadliwych ASB słyszałem 2 razy, ale był on nieporównywalnie lepszą jednostką niż te zaczynające się na B. W pełni problem ustąpił w jednostkach zaczynających się na C (mniej więcej od roku 2008). Tam napinacze "wpychały" rozrząd.
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-07-28, 07:24   

MW Motorline napisał/a:
Wszystkie, które zaczynały się na B były totalną padaką


Totalna bzdura.
 
 
Rabol 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Domin
Jeżdzę: A8D3
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 40
Skąd: TG
Wysłany: 2014-07-28, 08:27   

Z tego co wiem to wadliwe napinacze (występujące także w silnikach do Audi A6) zmieniono konstrukcyjnie od roku modelowego 2008. Spokojnie można było wymienić wadliwe napinacze na wersję poprawioną i problem ustępował (nie licząc kosztów wymiany). Sposób napinania łańcucha z tego co wiem został ten sam.
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-07-28, 11:50   

Silnik BVN uważany jest za jeden z najlepszych ze stajni Audi.
Pancerna jednostka, nie ma żadnych problemów z napinaczami.
 
 
MaciejMW 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 38
Skąd: Gdańsk/Sopot
Wysłany: 2014-07-28, 18:30   

labas napisał/a:
Silnik BVN uważany jest za jeden z najlepszych ze stajni Audi.
Pancerna jednostka, nie ma żadnych problemów z napinaczami.



W temacie mamy napisane jak wół 3.0TDI więc mówiliśmy o 3.0TDI. Jeśli znasz jakąś bezawaryjną jednostkę o tej pojemności, o kodzie zaczynającym się na B to proszę podaj. W przeciwnym razie nie czepiaj się. Fakt, mój błąd polegał na tym, że napisałem wszystkie jednostki na B.............. wszystkie jednostki na B, o pojemności 3.0, będące dieslami. Lepiej?

Wracając do tematu- w pierwszych 3.0TDI, łańcuch był rozpychany przez napinacze i co za tym idzie ilość zazębionych otworów w łańcuchu była mniejsza niż w przypadku późniejszych jednostek jak np. CCWA. W momencie kiedy napinacz jest już padnięty i nie przenosi odpowiedniego ciśnienia rozpychając łańcuch, ten zaczyna sobie "latać". Po jakimś czasie dochodzi do takiego luzu, że łańcuch przeskakuje na kole zębatym i mamy kolizję tłoków z zaworami. Co było przyczyną? Tego nikt nie wie, są liczne domysły. Ja uważam, że przede wszystkim powodem było zmienianie oleju co 30tyś. km, a nie co 10-12 jak Bozia przykazała. W jednostkach o oznaczeniu zaczynającym się na C rozrząd jest całkowicie zmieniony. Napinacze nie rozpychają na zewnątrz lecz wpychają łańcuch do środka. Ilość zazębionych otworów jest większa. Nawet jeśli napinacz padnie i nie będzie odpowiednio dociskał łańcucha nie pozwoli mu na przeskoczenie na kole zębatym, bo brakuje tam miejsca. Może i są jakieś skrajne przypadki kolizji w nowych jednostkach natomiast ja się nie spotkałem. Pierwsze 3.0TDI miały jeszcze jeden problem- wtryskiwacze. Jedyną dość bezawaryjną jednostką z początku okresu produkcji było ASB. Nie idealne ale całkiem niezłe. Poniżej załączam zdjęcie rozrządu tych pierwszych 3 litrówek.

Btw. nie ma znaczenia czy mówimy o 3.0tdi w a8, a6 czy a4- jeśli kod silnika ten sam to sam silnik jest identyczny- różni się tylko osprzęt. Nie ma co pytać się konkretnie o 3.0TDI w A8, lecz o 3.0TDI o danym kodzie. Podpowiem, że w D3 jedyną 3 litrową jednostką godną polecenia było ASB- montowane od stycznia 2004 do lipca 2010.

Pozdro.


 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-07-28, 18:47   

MW Motorline napisał/a:
wszystkie jednostki na B, o pojemności 3.0, będące dieslami. Lepiej?

Gdyby tak było, nie czepiałbym się.
 
 
MaciejMW 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 38
Skąd: Gdańsk/Sopot
Wysłany: 2014-07-28, 18:59   

Zatem piona i pełen szacun za profesjonalny nadzór! :*
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2014-07-28, 23:16   

3.0 tdi poprawione nie wiem czemu nie były w a8 nigdy montowane. D3
Q7 a5 a6 240 tak
Zadzam sie rozrzad w asb był najmniejszym złem
Ale wtryski wszędzie leciały
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.