Autor |
Wiadomość |
goldberg
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 7 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2015-10-16, 13:53 [D3 08 3.0TDI
] wibruje podczas hamowania
|
|
|
Dzien dobry
mam pytanie , przy duzych predkosciach 140 hamuje auto wchodzi w wibracje
jak jade wolniej to juz nie i pewnie powiecie ze to tarcza.
Fakt przednia tarcze juz 2 mm widac ze sie schowały ,ale poprzedni własciciel wymienił same klocki hamulcowe na nowe a tarcze zostawił.
Sprawdziłem ze dana tarcza nie jest rowna (palcem sie to wyczuje) ps i czy to moze miec znaczenie ze tarcza juz sie wyrobiła zle na poprzednich klockach a te są rowne i wchodzi na wibracje auto przy hamowaniu?
|Zdaje sobie sprawe ze muszse wymienic tarcze zeby sprawdzic w 100% lecz wtedy wiaze sie z klockami ktore są jak nowe .
Ps2. czy taka konfiguracja czyli lekko krzywa tarcza i nowe klocki moze wpływac ze np przy ok 90km/h daje sie odczuc delikatne drzenie czy to juz wywazenie kół itp ,czy moze to tez na to wpłynąć.Z góry dziękuje za odpowiedz |
|
|
|
|
|
|
|
lukasz88
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ŁUKASZ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 236 Skąd: michałowo
|
Wysłany: 2015-10-16, 14:01
|
|
|
Ja miałem podobną sytuacje wymieniłem same tarcze i jest ok klocki zostały stare |
_________________ łukasz88 |
|
|
|
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-10-16, 18:27
|
|
|
miałem podobnie, od 120km/h na godzinę przy nawet lekkim dotknięciu hamulca auto wpadało w wibracje - diagnoza: odcisnięty klocek hamulcowy na tarczy. |
|
|
|
|
pawelec
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 98 Skąd: München/Geretsried/Łódź
|
Wysłany: 2015-10-16, 19:32
|
|
|
Potwierdzę tak samo jak koledzy.... również jak ty mam do wymiany tarcze z przodu i do puki nie dotknie troszkę mocniej hamulca z prędkości ok 100km/h i więcej i wtedy odczuwam drgania |
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-10-17, 05:07
|
|
|
Tarcze do wymiany
Gdyby to była kwestia felg to drganie by było w pewnym zakresie prędkości nawet przy przyśpieszaniu czy spokojnej jeździe. Jeżeli występuje tylko przy hamowaniu to tak jak koledzy wyżej pisali. |
|
|
|
|
goldberg
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 7 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2015-10-17, 08:44
|
|
|
Też tak włąsnie sądze ze tarcze i tak zrobie ,tylko kwestia drgań w II części tematu tez pytałem o to ze np ok 90 km h drzy i odziwo czasem bardziej odczuwam czasem mniej,ale to czy ma zwiazek z tarczami przednimi które są juz do wymiany-sądze ze nie
i nawet jak przyspieszam szybciej to czuje ze od 90-100 km/h lekka wibracje moge jechac 130-220 zero drgan zadnych płynne ale przy tym zakresie cos jest.
Nadmienie ze wymienilem opony na nowe zostalo wszystko wyważone ,czy moze jakis luz w zawieszeniu czy coś -doradzicie? |
|
|
|
|
|
|
|
Lolek84
Użytkownik
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40 Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-10-17, 09:39
|
|
|
Ja miałem podobny przypadek. Nie zawsze ale dość często przy zwalnianiu z większej prędkości wpadał wóz w wibracje. Okazało się że półoś była winowajcą. |
|
|
|
|
pawelec
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 98 Skąd: München/Geretsried/Łódź
|
Wysłany: 2015-10-18, 08:50
|
|
|
goldberg tez może być luz na zawieszeniu.... lepiej sam sprawdź sobie u jakiegoś kolegi co ma podnośnik i sprytne narzędzie typu breszka, łapka bo jak pojedziesz na stacje diagnostyczna to na trzepakach i rolkach nic nie wyjdzie....
Mnie auto przeszło normalnie przegląd zerowy i nic nie zauważyli a mam wywalone tzw. banany, końcówki drążka stabilizatora i chyba jeszcze 2 tulejki wiec albo jakiś znawca tematu ci powie albo sam patrz. Ja chciałem żeby ktoś mi sprawdził auto po zakupie i pojechałem specjalnie do Gdańska i usłyszałem opinie.... |
|
|
|
|
|
|
|
brak [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-18, 09:45
|
|
|
pawelec napisał/a: | Mnie auto przeszło normalnie przegląd zerowy i nic nie zauważyli a mam wywalone tzw. banany, końcówki drążka stabilizatora i chyba jeszcze 2 tulejki wiec albo jakiś znawca tematu ci powie albo sam patrz. Ja chciałem żeby ktoś mi sprawdził auto po zakupie i pojechałem specjalnie do Gdańska i usłyszałem opinie.... |
To żenujące ale tak jest w tych skp. Jeden sie czepi braku poziomowania w 20letnim A8 a nie znajdzie zajechanej zawiechy a drugi powiedział-paaanie rób pan to bo dramat. Dlatego ja juz od lat daje znajomemu mechanikowi troche kasy i każe mu samemu jechac na przeglądy gdzie on sam wsio sprawdza. |
|
|
|
|
|