|
Autor |
Wiadomość |
bobok
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A4 B8
Dołączył: 07 Lip 2019 Posty: 6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2019-11-26, 22:11 [D3 08 3.2FSI
] 3.2FSI w A8, A6, A5, A4
|
|
|
Witam
Jestem przed zakupem audi A8 D3 3.2fsi z końca 2008 roku i zastanawiam się jakie są różnice w tym silniku pomiędzy modelami a4, a5 i a6. Pytam z tego względu że silniki mają inną moc:
- A8 D3 = 191KW -> 260KM
- A6 C6 = 188KW -> 255KM
- A4 B8 = 195KM -> 265KM
- A5 v1 = 195KM -> 265KM
Czy większość części z tych silników są wymienne ?
Czy może różnią się znacznie i nie oznacza to ze 1 silnik był ładowany do a4, a5, a6, a8 ?
Pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
dragonballz10
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: Audi A8 D3 W12
Wiek: 39 Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 20 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-11-27, 01:26
|
|
|
Silniki są niemal bliźniacze ale o różnych kodach. Różne lata produkcji itd wersja Europa, USA to ma znaczenie ale konstrukcja pierwszych FSI to padaka i poprawione wersje nadal wymagają zbędnych pieszczot.
Wiem, że to nie pytanie na temat ale czemu FSI? |
|
|
|
|
|
|
|
bobok
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A4 B8
Dołączył: 07 Lip 2019 Posty: 6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2019-11-27, 11:10
|
|
|
Bo innych nie ma
Na pewno chce A8 po lifcie ( minimum 2008 rok ).
Z tego okresu mamy tylko diesle i 3.2fsi, 4.2fsi i 6.0W12 (o ile jeszcze to robili... nie istotne)
W rodzinie mam od 6 lat silnik 2.0fsi i sprawuje się doskonale. Oczywiście nagar był raz czyszczony i wymieniony wariator. Ale co więcej w tym silniku moze sie popsuć ...
Także mając świadomośc nagaru i wariatorów którą drogie nie są nie widze większych przeciwwskazań.
Tutaj w tym modelu już na 95% poprawiony jest napinacz rozrządu więc dodatkowy plus.
Chyba ze o czymś zapomniałem to proszę mnie poprawic |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-11-27, 11:41
|
|
|
Sam zastanawialem sie na tym silnikiem, wiekszosc niestety sie potwierdza: https://www.a8team.pl/d3-fl-all-32-fsi-vt18384.htm ale.. inna kwestia - do komfortowej podrozy jest po prostu za slaby.
Jesli rozwazasz ostatni lifting D3 szedl bym albo w 4.2 TDI, a jesli preferujesz benzyny zostaje W12. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
dragonballz10
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: Audi A8 D3 W12
Wiek: 39 Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 20 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-11-27, 13:04
|
|
|
Jeszcze tylko taka mała sugestia.
Co do motoru FSI 2.0 faktycznie tragedii nie ma koleś czyści już te silniki zmielonymi łupinami orzechów włoskich, ale podejdź do tematu nieco rozsądniej skoro masz finansowy balonik bezpieczeństwa to spoko tylko po co Ci generować niepotrzebne koszta przez eksperyment magików z dojczów? 😊
Co dostaniesz w zamian za 50 tysięcy wzwyż jeśli zdecydujesz się na napęd o mocy rzędu 250 kucy?
Odpowiedź jest prosta...
Dwu tonową syrenke na kołach po liftingu. 😉
Miałem D2 110kW ważyła 1904 kilo plus zawsze Ja. Spalanie w mieście 24 litry w trasie 6-9 wyprzedzić bezpiecznie ciągnik rolniczy z rodziną na pokładzie?? Wrażenia były podobne do parku Energylandia w Zatorze.
Bałem się W12 teraz wiem co dostałem w zamian 😎 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga
Prywatność. |