Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 3.2FSI ] Informacje na temat silnika 3.2 FSI  
Autor Wiadomość
mattson 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: a4 b6
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-05-04, 17:59   [D3 08 3.2FSI ] Informacje na temat silnika 3.2 FSI

Witam serdeczenie. Stoję, przed decyzją zakupu A8 z silnikiem 3.2 fsi tiptronic z przebiegiem 64000 km od niemieckiego dealera.
Przeszukałem forum jednak nie znalazłem konkretnych informacji dotyczących tej jednostki napędowej, z reguły ograniczają się do "lepiej weź 4.2 PB MPI" .
Nie chcę zakładać instalacji gazowej, a auto bedzię poruszać się praktycznie po autostradach....
Dlatego też kieruję pytanie o rzetelne opinie na temat tej jednostki napędowej jak i przybliżoną budowę. Dziękuję i pozdrawiam.
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-05-04, 18:14   

Generalnie silniki FSI to nie wypał i moja rada mijaj te wynalazki z daleka.
 
 
mattson 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: a4 b6
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-05-04, 18:57   

no dobrze, ale czemu nie wypał? Prosiłbym o konkrety, auto ma służyć do bezpiecznego podróżowania z rodziną. Mam małe dzieci więc moje maksymalne prędkości to 140 w porywach do 160. Chciałbym konkretnie dowiedzieć się co takiego strasznego jest w tych silnikach.

btw. bez urazy lecz Twoja wypowiedź jest mało konkretna i nie informuje mnie o niczym konkretnym
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-05-04, 19:27   

Jeśli planujesz głównie jeździć po autostradach a zwłaszcza nie masz zamiaru wstawiać instalacji gazowej - czyli pozostaje na etylinę - to do spokojnej jazdy w zupełności wystarczy.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2014-05-04, 20:24   

Silniki 3,2 FSI mają wiele negatywnych opinii , ale jak to mówią jak nie spróbujesz to się nie przekonasz .

Silniki 3,2 FSI nie lubią przeglądów Long Life i instalacji LPG (niektórzy montują STAG-a ) , mają czsami problemy z nagarem zbierającym się w kolektorze i na zaworach .

Przy tak małym przebiegu jak opisujesz auto warte ryzyka .
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-04, 20:25   

Silniki FSI maja wady, pierwsza to odkladajacy sie syf/nagar w kolektorze dolotowym i na zaworach, efekt brak sporo konikow. Czytale o RS4 w ktorym zamiast 420KM bylo cos ok 300 :)
www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606

Druga sprawa to wadliwe napinacze lancucha rozrzadu.
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2014-05-04, 21:08   

Sprawdź ile tych silników jest na allegro, na palcach jednej ręki mozna policzyć. Niestety ale jeśli tylko jakis sie pojawia to zaraz znajduje nabywce, ponieważ tak często one padają.

Przy 64 tysiącach km przejedziesz bezpiecznie kolejne 60, powyżej będzie juz stres.

Kupując 3.2FSI z przebiegiem 150-200 możesz miec pewność że był robiony rozrząd lub wymieniany silnik.
 
 
mattson 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: a4 b6
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-05-04, 21:15   

a jak wygląda sprawa odnośnie silników 4.2 fsi ? jest podobnie czy już zdecydowanie lepiej?
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-05-04, 21:22   

Wszystkie fsi są be <lipa>
 
 
covacsxxx 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: kb
Jeżdzę: nareszcie A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 86
Skąd: bialystok
Wysłany: 2014-05-04, 21:32   

Cytat:
reguły ograniczają się do "lepiej weź 4.2 PB MPI"

Te porady nie są przecież złośliwe, lecz życzliwe. Sam stałem jakiś czas temu przed wyborem i jak posłuchałem kolegów, znajomych mechaników, forumowiczów, to uznałem ze fsi jest nie warte poszukiwań. Szczegolnie nagar w kolektorze oraz na zaworach, problemy z napinaczami to byly argumenty aby omijac fsi. Poza tym jak interesuje Cie taki silnik to przejedz się 3.2 fsi i 4.2 mpi i podejmij dobra decyzje.
Powodzenia w poszukiwaniach
 
 
0x4B25A
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-05, 08:58   

shaqal napisał/a:
Kupując 3.2FSI z przebiegiem 150-200 możesz miec pewność że był robiony rozrząd lub wymieniany silnik.


Nie demonizujcie tak tego silnika... rozrząd jest do zrobienia, niestety... może się okazać, że i przy 150kkm... ale tak, to w A6 spisuje się świetnie. Do A8 może być trochę za słaby... brałbym 4.2... a czy z FSI czy bez... to już Twoja decyzja. Ja bym się nie bał FSI, jeśli nie chcesz gazu...
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-05-08, 21:54   

Korton napisał/a:
Silniki FSI maja wady, pierwsza to odkladajacy sie syf/nagar w kolektorze dolotowym i na zaworach, efekt brak sporo konikow. Czytale o RS4 w ktorym zamiast 420KM bylo cos ok 300 :)
www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606

Owszem, ale nie zapominajmy, że to RS, a tu ma ten silnik działać w "cywilnym" aucie. W RSach FSI nie do końca się sprawdza, ale w A8 nie demonizowałbym. A ponadto auto ma jeździć po trasach, jak kolega napisał, a na trasie silnik jest dobrze wygrzany, więc z nagarem nie powinno być problemów.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Zibikos 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Zibi
Jeżdzę: A 8
Wiek: 50
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 1
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2019-01-05, 08:12   

Witam .Post stary ale warty ,,abdejtu".Posiadam ponad dwa lata a8 d3 , 3.2 fsi 2009 rok salon pl.Obecnia mam ponad 270 k na liczniku i nic kompletnie nie dzieje sie zlego z autem ,z silnikiem itp.Wymiana oleju i filtry co roku ,nie wiecej jak po 10 k ,paliwo tylko wysokiej jakosci shell v power /reacing.Jednym slowem Jezeli sie oszczedza na wymianie oleju i filtrach i leje paliwo z tesco to nie ma sie co dziwic ze sie psuje.Glupia oszczednosc .Na baku zaoszczedzisz w miesiacu z 50 zl a potem musisz silnik remontowac......
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.