Autor |
Wiadomość |
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-11-14, 19:29 [D3 08 4.2FSI
] Błąd P2181 / 008577
|
|
|
Witam
Mam taki problem jakiś czas temu wyskoczył błąd P2181 / 008577 (OBD2/VAG).
Według OBD2 jest to czujnik temperatury, kupiłem wymieniłem bo wymiana prosta, błąd skasowałem. Przejechałem się silnik nagrzał się, niby wszystko ok.
Jednak 1-2 dni później znowu błąd i wskazówka od temperatury "leży martwa i się nie rusza".
Dziś, tak po ok. godzinie od zgaszenia silnika chciałem sprawdzić co to znowu za błąd wyskoczył i jak podejrzewałem był to ten sam P2181 / 008577. Skasowałem błąd, odpalam silnik wskazówka się ruszyła tak na 1/4 skali, wydaje mi się że tak szybko silnik by nie ostygł więc podejrzewam że silnik był "niedogrzany", a winny jest temu któryś z termostatów...
Z tego co wiem jeden (główny?) termostat jest przy pompie wody, drugi jest odpowiedzialny za chłodnice oleju skrzyni biegów.
Tak więc mam pytanie, od którego termostatu zacząć?
Tzn. tego raczej już sam nie będę robił, no chyba że wymiana któregoś jest tak samo banalna jak wymiana czujnika? Więc chodzi o to którego wymiana jest tańsza/bardziej sensowna?
Druga sprawa czy można dostać gdzie indziej niż w ASO ten "główny" termostat?
Koszt w ASO tego termostatu razem z obudową to ok. 560zł to jest jeszcze do zaakceptowania, ale wymiana już nie bardzo, bo to koszt 2200zł. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-11-15, 20:43
|
|
|
Dzisiaj już nie mam możliwości podpiecia czegokolwiek do samochodu...
Czy przez OBD pokaze "prawdziwą" temperature? Czy musi być to przez vag? jesli przez vag to które bloki?
kod silnika BVJ
czujnik firmy febi |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-11-16, 18:09
|
|
|
Witam
Dziś podłączyłem VAG5053ITS i mam następujące wyniki.
Po ok. 30min od zgaszenia silnika vag pokazywał 72C. (Ogrzewanie/klima wyłączone)
Po odpaleniu w otwartym garażu temperatura powoli rosła (Już przy ok 83C wskazówka od temp. stała pionowo).
Po ok. 17min temp. wzrosła do 93C.
Wtedy wyjechałem z garażu temp dalej rosła do ok. 100C.
Przejechałem się po woli parę km i temp. nie spadała poniżej 97C.
Włączyłem ogrzewanie i z 2km przejechałem trochę szybciej (80km/h) potem trochę powolutku. temp. nie spadła poniżej 87C.
Przy czym przy jechaniu z pracy do domu ok. 25km trasa prędkości 120-150km. silnik nie jest wstanie się nagrzać do tych 80-95C (według temp. na desce) i tym samym w kabinie jest po prostu zimno.
Jutro jeszcze raz sprawdzę na trasie dom-praca jak temp. będzie rosła, ale przez OBD2/bluetooth bo z tym V-scan na kolanie trochę niebezpiecznie...
Tym czasem macie Koledzy jeszcze jakieś uwagi, propozycje, porady, coś,.. cokolwiek? |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-11-17, 07:56
|
|
|
joy_pl, jednauwaga taka że na pewno masz problem z ogrzewaniem. W normalnym sprawnym samochodzie przy temp 60 stopni można w środku saunę zrobić. Nie od dziś wiadomo że a8 d3 mają straszliwy problem z nagrzewnicami....
Jeśli teraz gdy temp oscyluje w okolicach 0 narzekasz że zimno gdy nie osiąga 90. Stopni. To w zimę będzie katastrofa. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-11-17, 08:18
|
|
|
No i na trasie tem nie przekraczta 74..76C...
aro51 To nie tak ze zupelnie zimno z nawiewu leci cieple powietrze, ale za mało lub jeszcze za chłodne by nagrzać wnetrze do tych 22..23C...A gdy wczoraj nagrzalem silnik do 90...100C i dopiero wlaczylem ogrzewanie to nie bylo najmniejszego problemu z nagrzaniem kabiny... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-11-17, 08:46
|
|
|
Chyba nie sugerujecie, że przyczyna moze byc odwrotna i wadliwa nagrzewnica nie pozwala nagrzać silnika..? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-11-18, 09:28
|
|
|
Przy wyłączonym ogrzewaniu silnik zachowuje się dokładnie tak samo... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-18, 09:36
|
|
|
Może obieg na nagrzewnice nie otwiera się całkiem słabo grzeje. Otwarcie nagrzewnicy Przy rozgrzanym aucie (u mnie) daje efekt ochłodzenia o 20C albo i więcej.
Jest zimno więc sprawdź tak... Odpal auto, od razu wyłącz panel klimy aby nie działała i obieg był zamknięty. Jak się auto nagrzeje do normalnej temperatury to włącz ogrzewanie na maksa. Jeśli się wszystko poprawnie otwiera to powinna znacznie spaść temperatura na zegarach i będzie to widoczne. Ale test zrób gdy auto będzie całkiem wychłodzone po dłuższym postoju.
Co do pomiarów to w sumie warto pamiętać, że czujniki temperatury są dwa... na zegary i na licznik osobne |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-11-18, 10:17
|
|
|
Właśnie tak testowałem jeszcze przed odpaleniem silnika wyłączyłem klime i silnik po ok. 15...20min jazdy dalej był zimny tzn. miał ok. 74C.
Moim problemem nie jest słabe grzanie kabiny tylko niedogrzewanie silnika...
Temperature odczutuje z vag/obd2 ale sie ona takrze ze wskazaniem na desce... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-18, 10:31
|
|
|
Czujniki są dwa więc mogą mieć różne odczyty na desce i w ecu.
Problem niedogrzewania to może być za szybko otwierający termostat(tak miałem). Na postoju i w mieście 90C a w trasie 70C.
Przy takiej temperaturze silnika i tak powinno być gorące powietrze w kabinie.
Takie 3 główne moim zdaniem spostrzeżenia. Można szukać gdzieś wspólnego mianownika przeglądając SSP ale mogą to być różne objawy dwóch różnych problemów. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|