Ogłoszenie 

Opony samochodowe opony width= Porównywarka OC mfind forum a8 zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą Tarcze, hamulce
Opony
samochodowe
Opony samochodowe
Porównywarka OC
Sprawdzanie VIN
Niedźwiedź-LOCK
Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 4.2TDI ] Bardzo duże ubytki płynu chłodzącego 5L/15  
Autor Wiadomość
KowalskyBTR 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Q7
Wiek: 37
Dołączył: 02 Paź 2020
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-02, 21:36   [D3 08 4.2TDI ] Bardzo duże ubytki płynu chłodzącego 5L/15

Jest to mój pierwszy post więc na wstępie - Cześć.
Temat założyłem, żeby zasugerować się waszym doświadczeniem, uwagami ale też dla pokoleń, jakby ktoś miał podobną sytuację w przyszłości.

Sprawa tyczy się Q7 4.2 tdi (BTR) z 2008 roku. Tak, wiem jest to forum dla A8, ale chyba macie największą bazę wiedzy w PL nt tego silnika.
Silnik ma przejechane ok 270 tys (słupek), ogół 400. Różnica spowodowana jest awarią silnika po 130 tys, gdy z powodu awarii rozrządu, niebo spotkało się z piekłem. Słupek wymieniony na nowy w ASO.

Do sedna.
Pewnego razu, po kilku godzinnym postoju, okazało się, że brakuje płyny chłodniczego. Dziwna sytuacja ponieważ wcześniej nie spotkałem się z tym. Dolałem ok 2 litrów i ruszyłem w drogę do domu. Na szczęście miałem niedaleko. Po kolejnych 15 minutach, znowu zaświeciła się kontrolka stanu płynu. Z racji, że byłem już prawie pod domem, dolałem kolejne 2 litry.
Silnik nie grzał się (oczywiście nie pałowałem go), jechał i pracował normalnie, nie dymił, nie było trybu awaryjnego. Zjechałem do garażu i tak go zostawiłem.
Następnego dnia zszedłem żeby zobaczyć czy nie ma żadnych podejrzanych wycieków. Wszystko ok! Poza dwiema rzeczami:
cały płyn mieszał się z olejem (podniesiony stan oleju), brak śladu oleju w układzie chłodniczym, budyń pod korkiem.
Oczywiście przyjechała laweta i auto stoi w serwisie.

Przypuszczenia:
- uszczelka pod głowicą - silnik pracuje normalnie, nie dymi, płyn ucieka w ilościach ok 5L w ciągu 15 min pracy silnika, na zimnym!
- może głowica?
- wymiennik ciepła, umieszczony między głowicami sprawdzony na szczelność - jest OK
- blok?

Obecnie silnik powoli jest rozkręcany i okazało się, że olej/płyn stoi między filtrem powietrza a turbo - najprawdopodobniej jego zbyt duża ilość w układzie, wypychana jest przez turbo. Odma sucha.

Może ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją?
Postaram się na bierząco informować o postępach prac i o tym co udało się ustalić.

Pozdrawiam,
K.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3 . BMW330D
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1723
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-10-03, 05:33   

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
_________________
ex : D2 A8 95r 4.2
D2 S8 98r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Akumulatory samochodowe Audi A6 Porównywarka OC
opony samochodowe 24opony.pl
| Forum Audi A6 i A7 |