Autor |
Wiadomość |
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2018-07-06, 19:19 [D3 08 4.2TDI
] DPF: nowe paliwo na stacji
|
|
|
Witam
Co ok 1-2 tys km sprawdzam stan DPF. Jezdze w 90% trasy tylko i tankuje diesla a jak w Polsce to tylko na Orlenie. Niedawno wprowadzili nowe paliwa co niby czyszcza wtryski i zmniejszaja wydzielanie czastek stalych -> rzadziej DPF musi sie regenerowac.
I zauwazylem to u siebie, ze jak kiedys DPF co 500-800km sie regenerowal to teraz rzadziej niz 1000km.
Nie wiem co otym myslec ALE kilka tyg temu odczytalem to:
Wartosc zapelenienia DPFow jest taka sama ale jeden dawno temu sie nie regenerowal
Czy myslicie, ze powinienm cos zadzialac?
Info nt paliwa Orlenu:
"Poza tym Orlen zapewnia, że w stosunku do paliw nieuszlachetnionych, nowa benzyna pozwala zredukować emisję tlenków azotu o ok. 8% oraz cząstek stałych o 51%, podczas gdy olej napędowy osiąga wyniki odpowiednio 4 i 44 procent. "
Dziekuje |
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-07-06, 22:21
|
|
|
Jeżdżę D3 od miesiąca zatankowalem na orlenie do pełna diesel efecta B7. Pierwsze wypalenie obu dpf'ów wykonało sie na trasie po okolo 500km (glownie jezdzilem po miescie wiec zbierał sadzę). Wypalenie zrobiło sie na trasie około 35km. Wczesniej przed wypaleniem przy zapełnieniu około 10,5 oba dpf'y mialem 460km od poprzedniego wypalenia.
Aktualnie mam 16,5 na obu dpf'ach i ponad 580km, niestety głównie miasto wiec pewnie dalej zbiera sadzę.
W twoim przypadku może jazda w trasie pozwala na lepsze spalanie i mniej sadzy. Dziwne tylko że jeden sie nie regenerowal ale zapelniony jest jak ten pierwszy.
Sprawdzaj i obserwuj. Bledow czujnikow cisnienia nie ma? |
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2018-07-06, 22:27
|
|
|
Wlasnie w czujnikach bledw nie ma i cissnienie, temperatura na czujnikach DPF tez sa ok
Zobacze po nastepnym wypalaniu moze poprostu te kilometry nie zresetowaly bo np wylaczylem auto w momencie jak sie procedura konczyla. Nie wiem.
Pozdr |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-07-13, 20:36
|
|
|
Dziś robiłem trasę a paliwo mam nadal orlen efecta. Jechałem spokojnie do 130km/h po ponad 200 km w blokach dpf miał 500 km od poprzedniej procedury i po 18 sadzy na obu filtrach.
Procedura nie chciała się robić.
Zetknąłem do instrukcji i tam było napisane ze awaryjna procedura wypalania to jazda ma 4 lub 5 przy obrotach około 2000Rpm. Oczywiście nie chciałem piłować silnika wiec przyspieszył em do 160 aby obroty wyszły poza 2000RPM i po kilku km zaczęła się procedura bo potem jak zajechałem do znajomego i sprawdziłem bloki to ostatnia procedura zakończyła się 40 km wcześniej.
Wniosek jest prosty może przy większym zapełnienieniu filtrów procedura wejdzie szybciej przy niższych obrotach bi inaczej to dość ryzykowne wypalić zawsze filtr przy 160 km/h bo o mandat w takich okolicznosciach nawet na trasie nie jest trudno.
Musze pojeździć z komputerem i przyłapany go na odczycie bloku chyba 104 mam tam stan regeneracji dpf jeśli się pojawi będę widział czy jazda na 6 biegu przy prędkości poniżej 130 tez może wywołać regenerację dpf.
Inna sprawa że być może paliwo orlenu efecta może nie dawać tyle sadzy i dlatego wcześniejsza procedura regeneracji nie będzie się pojawiać przy niższych obrotach. To już by wiedział ten co pisał program do ECU.
Na efecta mam wypalone trzy pełne zbiorniki i teraz połowa czwartego.
Może ktoś z kolegów zrobi tez jakiś teścik z odczytem bloku 104 oraz np 103 gdzie są temp spalin za katalizatorem i przed dpf i ciekawe co jemu wyjdzie.
Tyle że wersje przed i po lifcie mogą mieć różnice w programach regeneracji. |
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2018-07-14, 00:06
|
|
|
Co masz na mysli:
bi inaczej to dość ryzykowne wypalić zawsze filtr przy 160 km/h bo o mandat w takich okolicznosciach nawet na trasie nie jest trudno
Przeciez procedura wypalania wlacza sie automatycznie? |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-07-14, 07:52
|
|
|
Tak procedura włącza się automatycznie i skoro jechałem tak długo na trasie i z prędkością 130kmh to mogła się włączyć ale nie włączyła się dopóki nie zwiększył em obrotów do ponad 2000rpm jadąc juz 160km/h i wtedy się włączyła i wypaliło oba dpf. Dlatego Uważam że wymóg ponad 2000rpm jest kłopotliwy bo takie obroty na 6 biegu to są przy dużych prędkościach.
Oczywiście mogę sam zmniejszyć bieg na 5 i jechać te 120 i obroty będą pewnie 2000 ale skąd mam bez vag widzieć że procedura się zaczęła i skończyła bo przecież szkoda paliwa jechać tak np 50 km.
Oj coś czuje ze pożegnam te dpf albo nauczę się pracy silnika w czasie wypalania bo mam wrażenie ze czułem jakby opóźniony zapłon jak jechałem ale to może złudzenie. |
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2018-07-14, 12:22
|
|
|
U mnie czesto na autostradzie sie wypala ale pare razy sie wypalal jak jechalem przez miejscowosci 50-60kmh. Dziwne alekontroluje regularnie i jest ok.
Ale mysle niebawem zrobic czyszczenie tympreparatem:
https://www.youtube.com/watch?v=hUveyvyehyo |
|
|
|
|
|