Autor |
Wiadomość |
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2015-04-24, 20:20 [D3 08 4.2TDI
] Gwizd turbin
|
|
|
Witam,
Pytanie do posiadaczy tego silnika.
Podczas przyspieszania w zakresie 2- 3,5 tys. obrotów przy otwartcych szybach słychać dość wyraznie prace turbin (gwizd) ale tylko podczas przyśpieszania . Gdy szyby zamknięte dzwięk praktycznie niesłyszalny. Znajomi z serwisu pogwarancyjnego audi mówią że tak ma być ale to troche irytujące dlatego chce się upewnić.
Na postoju przy depnięciu tego dzwieku praktycznie nie ma . Podczas stabilnej jazdy również cisza nawet z dużymi prędkościami. |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2015-04-24, 20:43
|
|
|
aro51 napisał/a: | :D jak Cie to irytuje to kup benzyne bez turbo. Swist to normalna sprawa tylko podczas przyspieszania wytwarza sie duze cisnienie doladowania. |
Miałem wcześniej 3.0 tdi i tego nie było.
Tutaj otwarte okna i mogę z dokładnościa .......... kiedy się turbo załącza .
Ok ale aż tak to w tym silniku słychać ?? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-04-24, 20:48
|
|
|
ralf napisał/a: | Miałem wcześniej 3.0 tdi i tego nie było.
|
Jeśli masz nowe auto to aktualizuj profil. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-24, 21:32
|
|
|
Świstu nie powinno byc słychać. Zwykle zwiastuje zbliżające sie problemy. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-24, 21:47
|
|
|
Nieszczelność najprawdopodobniej. Trzeba przepatrzeć wszelkie połączenia: turbo, intecoler, filtr. Nie odczuwasz spadku mocy ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2015-04-24, 21:56
|
|
|
ernesto napisał/a: | Nieszczelność najprawdopodobniej. Trzeba przepatrzeć wszelkie połączenia: turbo, intecoler, filtr. Nie odczuwasz spadku mocy ? |
No wlasnie nie. Mam czasami wrażenie że jakby czasami plynniej przyspieszal .... tylko tyle, że może wrażenie
Na postoju nie ma żadnego gwizdu jak i przy jezdzie np z 3 tys obrotow autostrada.
Gdyby nieszczelność to chyba byłaby również na postoju przy deptaniu do 4 tys
To z dwóch turbin identyczny gwizd dlatego pytam tych co mają taki silnik bo łapy tam włożyć to masakra. Silnik wyjazd ..... |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-04-25, 12:16
|
|
|
Jakby mial nieszczelnośc zaraz miałby problemy z filtrami cząstek stałych.
tak jak napisał Maciek jakikolwiek świst to zbliżające się problemy.
sprawdź ciśnienie doładowania w obydwu sterownikach silnika (engine i engine II )
grupy 11. logi zamieść tutaj na forum, pomyśłimy. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-04-25, 12:27
|
|
|
Jedno, że w 4.0 nie słychać żadnego świstu.
Drugie, że turbina ma zmienną geometrie łopatek więc nie powinna się "załączać" a pracować dość płynnie
Trzecie, że może poprzedni właściciel przy nim grzebał i powybebeszał co nieco? Przy przelocie wydechu, głos specjalnie się nie zmienia ale świst turbiny się mocno uwydatnia |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2015-05-01, 22:16
|
|
|
Turbiny ładują równo i bez zastrzeżeń .Sprawdzone pod obciążeniem podczas jazdy. Pogwizduje lewa od pasażera.
Diagnozy dwie.
1. Zle zregenerowana turbina przez poprzedniego właściciela (na chińskich częściach) - widać że jest nowa lub zregenerowana
2. Wałek turbiny .
Mam jezdzić i mieć w du.... jak się posypie to się naprawi.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-01, 22:22
|
|
|
No chyba nie wiesz czym sie może skończyc posypanie sie turbiny
Silnik troszke kosztuje |
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2015-05-02, 00:22
|
|
|
Apophis napisał/a: | No chyba nie wiesz czym sie może skończyc posypanie sie turbiny
Silnik troszke kosztuje |
Trochę chyba na wyrost. Turbina wcześniej czy pózniej każda się sypie. Oczywiście zdarzają się przypadki kiedy turbo narobiło syfu w silniku jednak w większości kończy się na regeneracji turbiny.
Tutaj na 90% zostały wsadzone tandetne części i gwiżdzą łopatki lub wirnik. W regenerowanych często objaw gwizdania występuje . Fakt to świadczy o nienajlepszej regeneracji , ale tak to na tym rynku bywa. To informacje od ludzi którzy się tym zajmują . |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-02, 09:46
|
|
|
Dalej nie rozumiesz. Niedawno szeryfish wmontował na prosbe klienta tandetny nastawnik i świeżo zrobiona głowica bedzie do roboty.
Jak masz tandetne cześci to masz oprocz naturalnego zuzycia co najmniej dwie opcje.
Że się rozsypie i poleci w silnik-może to sie stac nagle.
Że w trasie pierdyknie i zassa ci olej i dalej już wiesz.
Ja bym po prostu nie ryzykował Mi juz raz przez turbo padł silnik ale stało sie jeszcze cos innego. W trasie turbinka sie rozklekotała tak(brak wcześniejszych objawów) że wessała olej w silnik,nie dostał samozapłonu ale po kilku km miska była sucha.... jechałem nocą i nie widziałem za soba zasłony dymnej.. |
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2015-05-02, 10:02
|
|
|
Sam już nie wiem co chwilę mam sprzeczne opinie. Gdyby nie to że przy tym demontażu to prawie silnik trzeba wyciągnąć to z miejsca to robię . Może coś z nastawnikiem ? bo turbina wygląda jak nowa czyli albo regenerowana albo nowa ?
Kontroluje olej cały czas i nic. Od Max po 5 tys km może z 300 g ubyło .To chyba normalne . |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-05-02, 14:28
|
|
|
Nie tak dawno był temat o D4 4.2TDI jak korba wyszla bokiem kiedy turbina padla i zaczęła pompowac olej. Silnik do wymiany. Każda nawet drobnowdta w tak skomplikowanych konstrukcjach może w prosty sposób urosnac do miana katastrofy i wymiany silnika lub sprzedaży auta. Lepiej zrobić odrazu. A jak ktoś powiedział Ci takie głupoty to zapytaj czy później weźmie za to odpowiedzialność i wymienić Ci motor...
Naprawiając odrazu w miarę możliwości. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|