Autor |
Wiadomość |
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-09-05, 23:37 [D3 08 4.2TDI
] Jaka jest ostatnia wersja softu dla ASB
|
|
|
Koledzy w moim aucie przed zakupem jakis warsztat zmieniał olej ATF. Poprzedniemu właścicielowi w superlatywach powiedzieli jacy to są fachmani i że w skrzyni zmieniają soft. Byc moze robia to dla D3 preliftow aby usunac adaptacje bo w mojej wersji mozna skasowac adaptacje bez zmiany firmware.
moja wersja skrzyni według zdekodowanego VIN to G0R a tutaj odczyt z vcds:
Kod: | Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 09E-927-156.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E1 910 156 S HW: 09E 927 156 B
Komponent: AG6 09E 4,2 TDI RdW 0010
Weryfikacja: --H01--- Numer seryjny: 0116406
Kodowanie: 0000001
Kod serwisu: WSC 02313 785 00200
VCID: 33642750523569D924-8066
Nie znaleziono błędów.
|
prosze o odpowiedz:
1. moim zdaniem mam chyba bardzo starą wersję softu więc pojawia się pytanie jaka jest ostatnia wersja softu dla mojej skrzyni
2. czy możliwe jest zaniżenie wersji? czy "fachmani" mogli z przyzwyczajenia wgrać starszą wersję softu ale czy sterownik ASB nie powinien im na to zaniżenie nie pozwolić? W zeszycie SSP284 na stronie 48 jest informacja, że ponowne flash na tą samą aktualną wersję nie jest możliwe poprzez VAS więc raczej tego zrobić nie mogli przynajmniej tym sprzętem, może AVDI zrobi takie coś lub KESS ale nie podejrzewam że chciałoby im się marnować tyle czasu.
3. na postoju czuję na kierownicy delikatne drganie, taką nerwowość. Mija zupelnie jak obroty dojdą do około 900 i wyżej. potem nic nie stuka nie tłucze przy ruszaniu lub przyśpieszaniu lub 250km/h.
wiatraki klimy OK
czy możecie podać mi swoje obroty na postoju? ja mam 630 może powinienem podnieść , ma ktoś inne wyższe obroty?
skrzynia pracuje normalnie, nie mam z nią problemów, jedynie przy ruszaniu jeśli długo stoję na hamulcu to jak ruszam to czuć najpierw krótki uślizg ale to jest albo brak dokładnej adaptacji albo w tej wersji softu działa jeszcze wysprzęglanie na postoju o którym czytałem w zeszycie SSP 385 na stronie 44
EDIT:
1. zapytałem w ASO po vin dla mojego silnika obroty mają być w zakresie 530 - 730rpm więc 630 jest ok. Drganie zanika przy wyższych obrotach więc tutaj nie ma co podnosić rpm
2. w ASO powiedzieli że dla AUDI nie zmieniają wersji firmware dla skrzyni biegów chyba że wymieniana jest mechatronika i dla danego kodu usterki wymagana jest zmiana firmware. Adaptację wyuczonych ustawień skrzyni kasują bez zmiany firmware (ciekawe czy dla pre lift też) więc raczej moja wersja ma taka pozostać. Co innego dla VW tam ponoć zmiany firmware są wykonywane. Więc pewnie co ASO to będzie inna odpowiedź. Osobiście adaptację można wykonać mając ułożoną w głowie odcinki drogi jakie potem należy wykonać. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-09-06, 05:14
|
|
|
psg napisał/a: | 1. moim zdaniem mam chyba bardzo starą wersję softu więc pojawia się pytanie jaka jest ostatnia wersja softu dla mojej skrzyni |
0010 wydaje się być, nawet bez sprawdzania, niską wersją oprogramowania ale nie każda skrzynia taki soft też dostawała.
psg napisał/a: | 2. czy możliwe jest zaniżenie wersji? czy "fachmani" mogli z przyzwyczajenia wgrać starszą wersję softu ale czy sterownik ASB nie powinien im na to zaniżenie nie pozwolić? |
Tak, wszystko jest możliwe jeśli są "fachmanami" lub fachmanami psg napisał/a: | 3. na postoju czuję na kierownicy delikatne drganie, taką nerwowość. Mija zupelnie jak obroty dojdą do około 900 i wyżej. potem nic nie stuka nie tłucze przy ruszaniu lub przyśpieszaniu lub 250km/h. |
Mam podobnie i raczej to wina skrzyni. Kupiłem zestaw poduszek do skrzyni, na razie na próbę używanych i zamierzam również na dniach posprawdzać poziom oleju(mam delikatne zapocenie na misce skrzyni) itp
psg napisał/a: | Koledzy w moim aucie przed zakupem jakis warsztat zmieniał olej ATF. |
Pamiętaj, że do tej skrzyni tylko ori olej. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-09-06, 06:18
|
|
|
Poduszki mają chyba możliwość samodiagnozy jeśli byłyby uszkodzone powinny pojawić się jako błąd. Co innego jeśli zostały skręcone gdy coś było napięte. Można by to sprawdzić poprzez poluzowanie i kilka razy przód tył aby się silnik ułożył ale to tylko moja teoria.
W zeszycie 385 opisana jest procedura adaptacji i mam zamiar ją wykonać ale szkoda mojej pracy jeśli soft jest stary i trzeba go wymienić na nowszy. |
_________________
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-09-06, 06:56
|
|
|
psg napisał/a: | W zeszycie 385 opisana jest procedura adaptacji i mam zamiar ją wykonać ale szkoda mojej pracy jeśli soft jest stary i trzeba go wymienić na nowszy. |
Adaptację należy wykonywać zawsze. Czy nie lepiej zadzwonić i zapytać co zrobili i czy soft był wgrywany na nowo? Nie mam możliwości sprawdzenia czy występują nowsze softy, dopiero w domu ewentualnie wieczorem. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-09-06, 17:22
|
|
|
Szczerze wątpię by te drgania zależne były od oprogramowania skrzyni, nie miałem i nie słyszałem nigdy o taki przypadku.
Wspomniałeś o lekkim uślizgu przy ruszaniu co by mogło oznaczać kończący się konwerter ...ile ma nalotu?
Za drgania na postoju najczęściej odpowiedzialna jest jednostka napędowa, może któryś z wtryskiwaczy lekko leje, były sprawdzane? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-09-06, 19:01
|
|
|
To wiadomo ale skoro pisał o uślizgu to wywnioskowałem, że jest inaczej niż zwykle ...znaczy się bardziej się ślizga.
Z resztą niech psg sam coś doda na ten temat uślizgu. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|