|
Autor |
Wiadomość |
KowalskyBTR
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: D3
Wiek: 41 Dołączył: 02 Paź 2020 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-01-13, 21:02 [D3 08 4.2TDI
] Winny moduł zarządzania energią?
|
|
|
cześć,
kończą mi się już pomyśly co może być nie tak, być może mieliście podobne lub zbliżone przejścia.
Główny objaw to bardzo słabe kręcenie rozrusznika na rozgrzanym silniku. Kręci, ale bardzo słabo, czasami nawet zawiesza się. Trzeba wrócić do pozycji 0, ponownie przekręcić kluczyk i jest ok - ale nadal kiśnie. Zanim nagrzeje się silnik, rozrusznik kręci jak zwariowany.
Wymieniłem rozrusznik, wyprułem kabel plusowy, zarobiłem nową końcówkę przy "odpałce" bo tylko na była "przegrzana", zregenerowałem alternator, dołożyłem plus ze skrzyni na budę. Przez dwa tygodnie było ok, problem znowu powrócił.
Dodatkowo wskazówka temperatury płynu czasem zawiesza się na 75 stop mimo, że silnik jest w pełni dogrzany. Po wyjęciu i włożenia kluczyka wskazówka wskakuje na 90, wyjmę-włoże znowu spada na 75... loteria...Wszystko odbywa się w przeciągu kilku sekund.
MMI pokazuje napięcie na aku ponad 12 - 12,4. Przy zapłonie ok 12, w czasie rozruchu raz 11, raz nawet 8 - loteria. Ładowanie w MMI między 13.7 a 14.05.
Z ciekawości wymieniłem moduł zarządzania energią, przeczścilem uziemienie. Pojawiły się większe cyrki. Tradycyjnie jużna ciepłym słabo kręci (jakby nie miał siły) czasem nie reaguje na przekręcenie kluczyka, słychać strzał w rozruszniku i tyle, kręci jak zły (ale tylko na zimnym lub jak nie ma jeszcze pod maską ukropu).
Na tym module w spoczynku napięcie 12-12.4, podczas ładowania pływa między 14.4 a 14.8
Na obu modułach wskaźnik aku w MMI pojazuje 100% naładowania.
Nigdy nie brakowało prądu, tylko jakby za mało prądu szło na rozrusznikpo rozgrzaniu.
Zadne masy, plusy nie grzeją się.
Moduł z końców 181 bez C.
Teraz jest zima więc cieżko jest doprowadzić do wysokich temperatur pod maską, ale w lato to jakaś masakra.
Przy podłaczeniu dodatkowego aku pod "odpałkę", na rozgrzanym, pali bez problemu - jakaby silnik miał wyskoczyć spod maski.
Uszkodzony czujnik temperatury płynu może wpływać na kiśnięcie i brak kopa przy rozruchu? chyba wątpię.
Brak błedów modułu.
Moduł zarządzania energ. może dawać takie objawy na rozgrzanym?
Będę wdzięczny za wasze doświadczenia z uszkodzonym modułem. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-01-17, 17:32
|
|
|
sam moduł nie będzie miał wpływu bezpośrednio na kręcenie
on jedynie mierzy ile weszło/wyszło (prąd i napięcie z tego moc)
wydaje rozkazy alternatorowi i usypia poszczególne podzespoły
w miarę ubywania energii akku
z kręceniem możliwości widzę dwie, masz gdzies słaby kontakt pod maską
lub (chyba mniej prawdopodobne) baaardzo duzy pobór prądu przez jakis odbiornik
słabe akku raczej można wykluczyć jeżeli tylko upał pod maską
tutaj jest głównym czynnikiem
zastanawiające są tutaj te dwa tygodnie, być może ten nowo dołożony
kabel nie wytrzymał prądów rozruchu i też się upalił co skutkuje znowu słabszym
kontaktem
próbowałeś podać prąd jakoś bezpośrednio na rozrusznik na rozgrzanym? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|