Autor |
Wiadomość |
Tomek942
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-17, 15:27 [D3 04 4.0TDI
] Brak mocy, miga kontrolka
|
|
|
Witam, mam problem z moim A8, szukałem odpowiedzi na forum lecz nic konkretnego nie znalazłem. Dokładniej chodzi o to, że pewnego razu podczas wyprzedzania z gazem w podłodze auto zaczęło gubić moc i zaczęła migać kontrolka świec żarowych. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy jednak że tylko do ponownego mocniejszego wciśnięcia gazu. Przez dłuższy czas wyglądało to w ten sposób ale ostatnio kontrolka świeci praktycznie ciągle. Kiedy jednak zgaśnie, auto potrzebuje znacznie więcej czasu żeby odpalić. Do tamtej pory silnik pracował idealnie, miał moc i palił "na dotyk". Po podłączeniu pod interfejs diagnostyczny pokazały się następujące kody usterek:
17983 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)- Short to Plus
16622 - Manifold Pressure/Boost Sensor (G31): Signal too High
16497- Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
16620- Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Implausible signal
18080 - Coolant Fan Control 1 - Open or Short to Ground
19591 - Intake Manifold Runner Control - Lower Stop not Reached
Proszę o pomoc co może być przyczyną takiej sytuacji i czy jest to stosunkowo łatwe do usunięcia. Jakieś pojęcie o samochodach mam jednak gdyby to było coś "grubszego" to mam pytanie czy zna ktoś jakiś sprawdzony warsztat na Śląsku który mógłby się tym zająć.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-12-17, 20:45
|
|
|
Kolego miałem podobny problem wymiana pedału gazu pomogła używany grosze kosztuje i z wymiana sam sobie poradzisz a z odpaleniem sprawdź wtryski na przelewy tzn menzukowanie |
|
|
|
|
|
|
|
Tomek942
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-18, 02:54
|
|
|
Też coś kiedyś o tym kiedyś słyszałem ale szczerze mówiąc żaden błąd nie wskazuje na to żeby to był pedał gazu. Czy ewentualnie jest możliwość że pedał powoduje te wszystkie błędy w wyniku czego brakuje mocy? |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-18, 12:44
|
|
|
Nie pedał tylko problem z czujnikiem cisnienia w kolektorze ssącym masz. Sterownik nie widzi jakie cisnienie ładuje turbina i wali Ci trybem awaryjnym. Zacznik od tego czujnika bo on jest kluczowy. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Tomek942
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-21, 12:10
|
|
|
Dzisiaj uda mi się znaleźć czas żeby się tym zająć w związku z tym mam pytanie.
Jest jakieś sensowne dojście do tego czujnika? Trzeba zdejmować zderzak, osłonę czy wystarczy się trochę pogimnastykować? Szukałem jakiegoś schematu gdzie znaleźć te czujniki ale nic nie udało mi się znaleźć. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Tomek942
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-21, 12:52
|
|
|
Jeżeli to faktycznie to, to nie powinno być problemu. Rozumiem, że jedyny sposób, żeby sprawdzić czy to wina tych czujnuków to wymiana na nowy. Nie ma możliwości żeby sprawdzić jakoś czy są sprawne? |
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-12-21, 19:53
|
|
|
Kolego bezpośrednio w kolektorze ssącym nie występują żadne czujniki tylko te co Drago zaznaczył ale one są na wierzchu możliwa tylko podmianka z sprawnego auta do sprawdzenia |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-12-21, 22:40
|
|
|
Kolego przy turbinach nie ma żadnych zaworów ciśnieniowych są sterowne elektrycznie tylko na gorze są te zawory co zaznaczyłeś w tamtym tyg. robiłem rozrząd miałem jedna turbinę wymontowana od strony alternatora i rozrusznika bezpośrednio nie dochodzą żadne podciśnienia -rurki |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-12-21, 23:06
|
|
|
U mnie wywalałem te upierdliwe klapki i wiem ze przy kolektorze nic nie ma a kolega Bugalon chyba do końca nie zna budowy tego silnika jak pisze takie |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-23, 16:28
|
|
|
yasio, a moze byc sie nauczyl czytac ze zrozumieniem zanim zaczniesz do mnie jakies wycieczki robic co? To jest czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym. Nie oznacza to wcale ze jest umieszczony w samym kolektorze tylko podaje cisnienie jakie w kolektorze panuje.
Powiem wiecej, ja wiem gdzie ten czujnik jest umieszczony dokladnie, ale skoro nie znam budowy tego silnika, to nie bede juz wiecej glosu zabieral w dyskusji. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-12-23, 17:52
|
|
|
Koledzy, błąd 16620 dotyczy czujnika ciśnienia doładowania G31 i znajduje się on pomiędzy turbo a intercoolerem (a dokładniej przy samej chłodnicy). Przykręcany jest na 2 małe śrubki i oring uszczelniający.
16497 - błąd czujnika powietrza zasysanego, ross tech podaje 3 możliwości:
- bezpiecznik
- wiązka
- wadliwy czujnik czyli wymiana
Więc trzeba w blokach pomiarowych zobaczyć jego wartości
18080 - problem dotyczy głównego wentylatora
19591 - tutaj nie chcę straszyć ale to problem z kolektorem ssącym a w 90% to klapki..
Niestety do 4.0 nie widzę rozpiski błędów w serwisówce to nie rozpiszę tego tak dokładniej |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Tomek942
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-23, 19:22
|
|
|
Odnośnie tego co pisał drago_o, z góry faktycznie to jedyne czujniki jakie mogą mieć jakieś powiązanie z sytuacją, z tym że jak podłączyłem ponownie auto pod interfejs zauważyłem wyszczególnioną informację (G31) tak jak pisze krzychu22.p1i. Sprawdzałem jak wygląda ten czujnik i jest zupełnie inny niż ten zaznaczony nr5 na schemacie, czyli rozumiem że go można już nie brać pod uwagę. Niestety nigdzie nie widać gdzie dokładnie znaleźć G31 wiec pozostaje szukanie z każdej strony czegoś w pobliżu chłodnicy.
Co do błędu 19591 chyba wiem co jest przyczyną. Niestety (albo na szczęście) zauważyłem że jakiś "Janusz" zablokował klapki po stronie pasażera w pozycji otwartej Pewnie nie zostało to zrobione bez powodu stąd moje pytanie. Zostawić to narazie tak jak jest, ponieważ wcześniej mimo tego druciarstwa silnik chodził normalnie czy ewentualnie zablokować je w komputerze (o ile oczywiście jest taka możliwość)
No i zastanawia mnie o co chodzi z tym wentylatorem, ponieważ auto nigdy nie nie grzało a temperaturę też łapie normalnie. |
|
|
|
|
|