Autor |
Wiadomość |
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-07-21, 20:17 [D3 09 4.2TDI
] Luz na skrzyni przy półosi
|
|
|
Myślałem, że mam wewnętrzny przegub do wymiany, ale po zdjęciu półosi okazuje się, że luz jest na skrzyni i do tego wyciek.
Zrobiłem film, ale słabo widać ten luz - bardziej wyciek.
https://youtu.be/krmj8o3haSY
luz jest taki, że można lekko wsuwać i wysuwać, a do tego na boki chodzi ta część do której jest przykręcona półoś - od 0:30 słychać ten luz jak ruszam góra dół.
Objaw w czasie jazdy jest typowy dla zużytego wewnętrznego przegubu - czyli przy przyspieszaniu czasem pojawiają się drgania.
Najgorsze? Czyli skrzynię trzeba zrzucać? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-07-22, 21:02
|
|
|
widze że d2 czy d3 znaczenia nie ma, ja niedlugo będe to robi, jak michał prawi , łozyska i flansza do wymiany, tam jeszcze masz takie igiełkowe które razem z flanszą trzeba wymienić |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-07-22, 21:18
|
|
|
Nowa z aso też ma luz wzdłużny.. Jedna z flansz na zakończeniu ma w wałku sprężynę i śruta. Lewa flansza jest na łożysku tocznym a dyferencjał na stożkowych.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-07-22, 21:37
|
|
|
to jest prawa strona od pasażera.
Flansza - nie znam fachowej nazwy, ale rozumiem, że to ten element do którego przykręca się półoś?
Podsumowując trzeba kupić.
1. Flanszę (swoją drogą ona się wyrabia? a nie same łożyska lecą?)
2. Uszczelenienie - pewnie jakiś simering
3. Łożyska stożkowe - dwie sztuki?
Sam i tak nie będę tego robił, ale informacyjnie gdybyście wyjasnili
Pocieszające, że skrzyni nie trzeba demontować, ale olej już pewnie wyleci i trzeba wymienić? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-07-22, 22:43
|
|
|
Tak. Flansza też się wyrabia. Nie ma tam łożyska standardowego lecz jest tam łożysko igiełkowe które bezpośrednio pracuje na owej flansza. Jeśli chodzi o luz wzdłużny to jest to normalne i nie ma co paniki siać. Olej jak najbardziej nowy trzeba zalać bo wszystko ucieknie |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-07-23, 09:51
|
|
|
Łożyska dostaniesz spokojnie (tam jest stożkowe), to żadne precyzyjne co się składa w X'a czy inne wynalazki. Niestety nr do prawej nie mam, gdyby tak mieć katalog ZF'a to wtedy tam podają nr katalogowy i odpowiednik np. INA.
Uszczelniacz 09e409399a 60x40x8
Oring 01v409133a |
_________________
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-07-24, 08:19
|
|
|
Dzięki za informacje.
Flansza zamówiona - tylko ASO 1100 zł
Uszczelniacz i oring też.
Natomiast łożysko nie występuje jako oddzielnie tylko.. z całą skrzynią
Szukam numeru tego łożyska. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-07-24, 08:58
|
|
|
michalwruszak, PW
Masz może numery tych łożysk? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-07-24, 16:43
|
|
|
Szybko, tanio i przyjemnie
Dzięki za zajęcie się sprawą. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2021-01-06, 18:18
|
|
|
Troszkę odkopie, i jak tam Piotr poradziłeś sobie z wymianą ? |
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-01-08, 13:25
|
|
|
Marcin2013, Sam nie wymieniałem. Michał mi pomógł w częściach i oddałem do warsztatu od skrzyń. Zapomniałem o sprawie od momentu wymiany - wszystko jest ok. |
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2024-06-13, 13:26
|
|
|
Witam, odkopie trochę temat czy może ktoś podpowiedzieć jakim olejem należy zalać flanszę po wymianie na nową? Bo wiem że potrzeba około 1 -1,5l oleju. Niestety jak kupowałem nową flanszę z łożyskiem i uszczelniaczami to panowie z serwisu nie potrafili powiedzieć mi jaki powinien być tam olej. |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
|