Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 6.0W12, 4.2TDI] Który silnik wybrać do dynamicznej jazdy  
Autor Wiadomość
danek90099 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4400
Skrzynia: Manualna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: BMW x5
Dołączył: 12 Sie 2018
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-12, 13:47   [D3 6.0W12, 4.2TDI] Który silnik wybrać do dynamicznej jazdy

Witam wszystkich na forum, jako nowy użytkownik ;) Mam pytanie, dla niektórych pewnie głupie. Jakiś już czas przystawiam się do przesiadki z suwa do A8. W grę wchodzi A8 D3 tylko i wyłącznie. Jako iż przebiegi miesięczne mam na poziomie 4-5 tys km. po mieście jak i autostradą nie mogę się zdecydować konkretnie który silnik wybrać. Spalanie czy serwis się nie liczy, inne silniki również nie wchodzą w grę. Jako iż lubię grzać autostradą jak i dynamicznie poruszać się po mieście, dawać pstryczka w nos na światłach wybór silnika dokonać chce na podstawie tego który lepiej przyspiesza. Co lepiej się nada do gonitw po autostradzie i latania po mieście, W12 476km 610nm czy 4.2 TDI 385km 780nm. Spalanie, koszty utrzymania się nie liczą. Tylko moc i przyspieszenie. Na Autocentrum pokazują że 4.2 TDI bez chipa lepiej do 100 wali od 6.0. pozdrawiam i dzięki za pomoc
 
 
justinos1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 131
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2018-08-12, 16:44   

Jak typowe świrowanie to bierz S8
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-08-12, 17:54   

4.2 po chipie leci jak S8 na spokojnie :) i spali rozsądnie. Tylko brakuje dźwięku :( W12 dobrze lata ale charakterystyka silnika raczej pod spokojniejsza jazdę, chociaż też po autostradzie poleci ile będzie trzeba :)

Czytając post, do Twoich celów idealnie wpisuje się S8 :) najlepiej po chipie ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danek90099 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4400
Skrzynia: Manualna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: BMW x5
Dołączył: 12 Sie 2018
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-12, 18:16   

Dzięki wielkie, S8 odpada niestety, samochodem dzielić się muszę z drugą połówka a tutaj nie ma kolorowo. Chyba że babę zmienić zdążę do czasu kupna ;) a powiedzcie mi jak się ma 4.2 w benzynie bez fsi do 4.2 TDI po chipie? Szczerze po waszych wypowiedziach na 90% wybór padnie na 4.2 TDI. Dzięki panowie, szerokiej życzę i paliwa za darmoche
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-08-12, 18:43   

W12 D3


D3 4.2 TDI 326 KM

Porównać, W12 z 4.2 TDI


Przewaga na starcie i powyżej 100 km/h dla W12 i to już znacznie.

Mówimy o krótkiej wersji W12 (lżejsza od długiej i krótsze przełożenia skrzyni).

Filmik z widocznymi zegarami W12 0-220 km/h

W12 0-220

S8 V10

W12 D3 - LONG

D3 4.2 MPI 335 KM
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Sifacil 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: ***
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: kto wie
Wiek: 32
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2018-08-12, 21:25   

Powiedzcie mi w takim razie... Czemu na tym forum przeważa zdanie, że 4.2 tdi po chipie, z dpf, ~380km robi S8 i W12? Ja oglądając filmiki, czy czytając zagraniczne fora i porównując suche dane, dochodzę do całkowicie innych wniosków, podobnych do tych z posta wyżej.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-08-13, 06:10   

Tutaj dane dla D4 385KM TDI:

D4 4.2 TDI 385 KM

To autko wciągnie D3 S8 i D3 W12.

Robotę robi 8 biegowa skrzynia biegów. Krótsze biegi, więcej Nm na kołach w porównaniu do 6HP.


Co do porównania aut D3. Ważny jest moment ruszenia, jak ktoś tego nie ćwiczy to
opóźnienie np o 0.5 sek (a nie jest to duże opóźnienie przy starcie) skutkuje, że jest się wolniejszym do 100 km/h.

Dalej kłania się technika startu automatem. Jak startujesz w wersji: prawa noga na hamulcu i
przy sygnale na start ściągasz ją i kładziesz na pedał gazu... to już mija od 0.5 do 1 sek.

Zmienić to na: lewa noga na hamulcu, prawa na gazie, sygnał startu to puszczamy hamulec gaz w podłogę, straty przy starcie mniejsze.

Zmodyfikować start do ala procedury startowej (test konwertera): lewa noga na hamulcu, obroty trzymamy (zapięty 1-wszy bieg) na poziomie 2000. Sygnał startu: lewa noga z
pedału hamulca, prawa w podłogę... i tutaj zyskujemy przy starcie sporo z reakcją.

Falstarty: jedno z aut rusza minimalnie szybciej od sygnału startowego, itd.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Sifacil 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: ***
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: kto wie
Wiek: 32
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2018-08-13, 07:11   

D4 rozumiem, procedurę startu również. Rozchodzi mi się tylko i wyłącznie o D3 i silnik 4.2 tdi, który zostałby poddany remapie, co według mnie, nie ma szans na zejście do ~15 sekund w czasie 0-200.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-08-13, 10:14   

YT 4.2 TDI - po tuningu - wycięty DPF

~19 sek 0-200 - tak podają...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Sifacil 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: ***
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: kto wie
Wiek: 32
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2018-08-13, 10:39   

No właśnie... 19 sekund, a W12 krótka ~16 sekund. Gdzie zawsze do 6.0 można jeszcze spróbować do komputera zajrzeć i coś pozmieniać i pewnie sekundę idzie urwać przy zdrowej motorowni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.